tessawillemsen.reismee.nl

First week on The Colony High School

Time flies when you’re having fun! De allereerste week van school zit er alweer op! Phoe, dat ging snel! Laat ik maar snel beginnen met de week ik maanden naar uitkeek.

Maandag 25 augustus

Tuuutuuut. Het is 6.45 uur. Tessa springt vrolijk uit haar bed en neemt een douche (JA IN DE OCHTEND, doe ik dus echt nooit) en om 7.20 uur ben ik al klaar. Even voor de duidelijk, de bus komt om 7.42. Misschien was ik iets te enthousiast. Eenmaal in die coole gele school bus aangekomen op school was alles 10000 keer groter dan het OZL. Ik mis het OZL mega erg maar dit is ook een bijzondere ervaring! Helaas maken we geen gebruik van de American lockers. Rachel bracht me naar mijn klas. Toen ik in m’n eerste les aankwam zat iedereen al. Ik voelde me echt zo’n sukkeltje dat nieuw is en te laat en beetje stuntelig naar z’n plek loopt. De eerste les die ik had was Geometry, een vorm van wiskunde. Het was best makkelijk en we leerden elkaar een beetje kennen. Vervolgens had ik theatre! We hebben daar vrij weinig gedaan behalve jezelf voorstellen en de gebruikelijke heutemeteut. Na de theaterles begon economics. Ook hier deed ik vrij weinig. Dit is het lastigste vak dit semester omdat de Engelse termen soms wat lastig zijn. De rest is allemaal makkelijk te doen en ik denk dat als ik de Engelse termen van economie eenmaal doorheb dit ook wel te doen. Halverwege de les (die anderhalf uur (!!) duurt) was de lunch. Heel bijzonder, want daarna heb je dus gewoon dezelfde les als daarvoor. De lunch duurt 30 minuten en dit is de enige lunch die je hebt de hele dag! Vet weinig dus. In deze 30 minuten moet je je ook door de rijen zien te wurmen voor je lunch. Dikke groetjes dat ik dat dus ga doen. Hartstikke leuk al die pizza’s en friet voor de lunch, maar ik heb besloten mijn eigen lunch mee te nemen om tijd en geld te besparen (Tessa slimme meid) Maar goed. Ik had lunch met Mint (een exchange student uit Thailand) en Martin (een exchange student uit Bulgarije) en meisje onbekend (Martin nam haar mee). We zaten een beetje aan een sukkeltjes tafel omdat we niemand kende. Na de lunch had ik weer economics. De laatste les was choir. Deze les was vrijwel als de andere lessen op de eerste schooldag. Om 15.30 uur was de laatste les afgelopen. Vervolgens nam ik de bus terug en ben ik vroeg m’n bed ingedoken. Best vermoeiend, zo’n eerste lange schooldag na 10000 jaar vakantie.

Dinsdag 26 augustus

Slimme Tessa had besloten haar wekker iets later te zetten aangezien ik wel erg vroeg klaar was en douchen in de ochtend toch best zonde van je tijd is als je ook kan slapen. Ik heb de vakken Geometry, Theatre, Economics en Choir dit hele semester lang elke dag achter elkaar. Dus ook vandaag, en ook morgen, en ook volgende week. Tot januari. Daarna veranderd m’n rooster maar dat vertel ik tegen die tijd wel. Gedurende economics begon ik een theorie te bedenken hoe ik mijn lunch het beste kon doorbrengen. In de klas zaten wat meisjes die me aardig leken en toen de bel ging vroeg ik of ik lunch met ze mocht hebben. (had verder nog geeen woord met ze gesproken). Tuurlijk mocht dat. Daar zat ik dan. Tussen de cheerleaders en footballplayers in. LACHEN! Het was erg leuk en iedereen is erg geintereseerd in waar Nederland ligt en welke taal daar gesproken wordt. Ook willen ze graag weten of we pizza’s hebben in Nederland. Ja, mensen denken soms echt dat ik van een andere planeet kom.

Op een gegeven moment begonnen ze te praten over een activiteit op de woensdagavond. Ze vroegen of ik met ze mee wilde, maar natuurlijk wil ik mee! Eindelijk vrienden! Gezellig! Ik vroeg wat gingen doen. ‘We gaan met z’n allen naar de kerk!’. Dat is dus hoe de teenagers time met elkaar doorbrengen. Ik vond het een groot feest want ik wil best wel eens weten hoe zo’n Amerikaanse kerkdienst is, aangezien het zo’n big thing is over here. Eenmaal terug thuis had ik veel nieuwe mensen leren kennen en nummers gekregen.

Woensdag 27 augustus

De day of the church. School begon langzamerhand aan de saaie dingen en het was een lange dag. Rond half 7 pikte Tori (een cheerleader) me thuis op en reden we samen met nog drie andere meiden naar de kerk. Het was erg leuk! Er was een soort dominee van een jaar of 25 en hij had allemaal tattoo’s. Er was en soort jongeren organisatie dat ‘The Mix’ heet en dit hele gebeuren organiseerde. Het duurde maar een half uur en na de ‘preek’ gingen we naar een lake in de buurt. Daar kom je kanoën en pizza en ice cream eten en kletsen. Erg gezellig, nog meer mensen leren kennen! Het was een leuke dag en op de terug weg hebben we KEIHARD Taylor aangezet. VRIENDEN DIE VAN TAYLOR SWIFT HOUDEN! Jullie begrijpen wel dat mijn dag niet meer stuk kon.

Donderdag 28 augustus

Deze dag was redelijk saai. Ik heb geen spannende dingen meegemaakt of iets anders interessants dat ik me kan herinneren.

Vrijdag 29 augustus

FIRST FOOTBALL GAME! Ooohhyeahh. Na school ging ik eerst naar huis (met die leuke bus) om me klaar te maken voor de eerste football game! Het was so much fun! Doordat ik nu elke dag lunch heb met de footballplayers en cheerleaders herkende ik mensen en het was erg leuk om ze aan het werk te zien haha. Ondertussen stond ik met wat vrienden aan de zijlijn iedereen te supporten. De footballgames zijn erg populair hier. Iedereen brengt z’n tijd door in het stadium en het is leuk om de sterke kracht van de schoolspirit te voelen. Na de overwinning (duhh) ging ik met Lainey (een heeele lieve cheerleader) naar de Statts, een soort restaurant waar iedereen na afloop wat ging drinken. Ook hier heb ik weer veel mensen ontmoet en het was erg leuk. Vervolgens belandde ik dood in m’n bed en ben ik gauw gaan slapen.

Zaterdag 30 augustus

Zaterdag was niet een bijzondere dag. ’s Avonds was er de choir poolparty om iedereen die in het koor zit beter te leren kennen maar het was niet mega bijzonder. Er waren minder mensen opgedoken dan verwacht en het was ’s avonds dus het water was al erg koud. Overdag heb ik geoefend voor de audities die deze week zijn voor de schoolmusical The Addams Family. Woensdag is de dansauditie en donderdag de zangauditie. Krijg vast geen rol aangezien ik maar voor een karakter auditie doe en ik lang niet zo goed en speciaal ben als de rest hier, maar ach, niet geschoten is altijd mis.

Zondag 31 augustus & maandag 1 september

Zondagochtend werd ik opgehaald door het gast gezin van Victoria, het meisje uit Denemarken. Ik bleef bij haar slapen en we gingen naar een waterpark bij haar in de buurt en ’s avonds uiteten. Het was erg leuk. Haar familie is heel gastvrij en vriendelijk. Ze hebben een supermooi huis en ik voelde me er erg thuis. Vanochtend brachten ze me weer naar huis. Vandaag zijn we vrij omdat het Laborday is. Niemand weet waar het voor is en wat je viert, behalve dat je een baan hebt, maar het is gewoon een day off, prima! Ik ging met Sofia (exchange student uit Germany), Lainey en Megan zwemmen. Het was een leuke dag.

Zo hallo lang verhaal. Kortom: ik heb een leuke, drukke week gehad. Veel mensen leren kennen. Ik weet zeker dat ik wel een paar goede vrienden overhoud aan het avontuur hier, maar in het begin weet je nooit wanneer je iemand al een ‘echte’ vriend kan noemen. Deze week zijn de audities voor The Addams family zoals ik al zei en waarschijnlijk ga ik woensdag weer naar de kerk. Verder geen wilde plannen. Sorry voor mijn lange verhaal, maar zo zijn jullie voorlopig eventjes zoet.

Reacties

Reacties

Je dushi <3

Omg beste verhaal ooit! Kan niet wachten om je weer te zien

Mamsie

Heerlijk om te lezen dat je zo aan het genieten bent! Eindelijk zit je in die fase waar je al jaren van droomt! Succes met de audities deze week, spannend!
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ 1!

Salwa

Its high school all over again, hahah terwijl wij hier op de hoge scholen nieuwe vrienden maken, maak jij heel leuk nieuwe vrienden in Amerika en is school veel leuk. Super leuk verhaal weer! Have fun komende weken en succes met je auditie!
Xxxxx

Patricia

Mega leuk hahaha ik zie je daar al helemaal lopen kei gaaf veel succes met je auditie en je krijgt zeker wel een rolletje anders weten ze niet wat ze missen

Have FUN Tessa .-)

Wim

Ha Tessa,
Leuke verhalen schrijf je. Ben blij dat je het naar je zin hebt.

Groeten,

Je eigen peetoom

Michaela Bokx

Hé Tessa, leuk om al je Amerikaanse avonturen te lezen. Have fun!!!!

Lia

Wat GAAF Tess. geniet van het leven!
En dat de kerk nou nu net weer de gezelligheid, kracht , ontmoeting nieuwe mensen gaf.....kan geen toeval zijn;)
Meid geniet ervan.xxxx

papperdepap

Feest der herkenbaar als ex exchange student class of 82 TFHS. Kijk maar uit met al die popi's van de football en chearleaders. Kun je de kerk hier nieuwe inpulsen geven als je terug bent..... Have fun and thanks for your hilarious observations! xx

Hetty

Leuk verhaal weer en leuke foto's !!
Hoe bevalt je gastgezin ??
Succes met de auditie, groetjes Hetty

Henk

Wat een week. Ga je zingen bij het kerkkoor?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active