tessawillemsen.reismee.nl

Ordinary days but not an ordinary life

Wat gaat de tijd toch snel! Weer een week voorbij! Grapje kinders. Deze openingszin had ik natuurlijk vorige week al haha. Maar het is wel weer tijd om jullie op de hoogte te brengen van mijn week. Zoals de titel al zegt, de dagen worden normaal hier, maar het idee van leven in Amerika is wel nog steeds gekkigheid op een stokje. De afgelopen week heb ik weer elke dag vrolijk tot zes uur op school rondgehuppelt. My second home, letterlijk, want ik breng mijn tijd wekelijks van 8.00 am tot 6.00 pm door daar. Hartstikke leuk hoor! School is so much fun! (niet sarcastisch!)

Ik moet na school (om half vier) meteen door naar de theaterzaal voor de repetities van TAF. We repeteren door tot een uurtje of zes en daarna richting huis. Maandag was er om 7 uur een meeting voor alle ouders tot een uurtje of 8 dus bleef ik op school. Ik was van 8.00 uur ’s ochtends tot 20.30 uur ’s avonds op school. WAJOWWW. Maar ik heb me wel vermaakt dus het was helemaal prima. Verder hebben we te horen gekregen dat we als cast van The Addams Family begin oktober ergens op een congres in Dallas mogen optreden voor ongeveer 4000(!) mensen. We moeten de héle musical opvoeren wat betekent dat we in twee weken de hele musical moeten gaan instuderen. Dit zet niet echt bepaald extra druk op je, alleen je dagen worden langer, je moet thuis meer studeren, je moet ietsjes meer opletten tijdens de repetities en je moet alles geven. Verder, hartstikke leuk! Kom maar op. Bij deze nodig ik jullie ook weer allemaal uit om mij te komen bewonderen in Dallas tijdens dat congres ding want dat is natuurlijk een groot feest!

Vrijdag vond de football game thuis plaats. Als we een thuiswedstrijd hebben, hebben we een pep rally op school. Je lessen worden hiervoor ingekort, want de pep rally is belangrijk. De pep rally is eigenlijk gewoon een gezellige bijeenkomst van het hele zooitje bij elkaar (cheerleaders, coaches, football players, topcats, audience, choir en de rest van de heutemeteut) wat begint om half 3. Als eerst gaat Tempo het volkslied zingen en vervolgens gaan de cheerleaders en topcats wat dansjes doen. Best logisch dat lessen hiervoor ingekort moeten worden, want dansen en zingen is het allerbelangrijkste ooit. In dat opzicht heeft het wel iets van High School Musical. En omdat homecoming eraan komt, is de zogenaamde spiritweek vrijdag begonnen. DIT IS ECHT HET COOLSTE EVER OP SCHOOL. Je moet je namelijk elke dag kleden in een bepaald thema. Vrijdag was het ‘dress up like a child day’. Iedereen die dus een beetje leuk was ging als klein opdondertje verkleed naar school. Aangezien ik sinds kort ook in tempo zit moet ik ook zingen op de pep rally. Imagine, Tessa in een gymzaal met een man of 2000 om haar heen, in een roze bloemetjes jurk en twee vlechtjes, met als enige non-American een papiertje in haar handen (dikke groetjes dat ik dat uit m’n hoofd ken), het Amerikaanse volkslied aan het zingen. Precies dat wat je denkt, zo zag het eruit.

Na deze gezellige saamhorigheid van mensen was het weekend aangebroken, of eigenlijk de football game. Eerst even snel naar huis om iets aan te trekken dat geen bloemetjes print heeft en gaan met die banaan. Het was een leuke en gezellige avond ookal hebben we verloren en ligt dat nogal gevoelig hier.

Gister was ook een kei leuke dag. Ik bracht de dag door op school (me love school at saturdays) om te repeteren. ’S Avonds hadden de theaterdocenten (het zijn er twee en ze zijn een stel en ze zijn vet schattig en super cute) een karaoke avond georganiseerd. Je zegt karaoke hier btw echt op z’n chinees. Karaokie night. Best grappig. Maar goed, dat was dus hartstikke leuk enzo. Na de karaoke avond ging ik naar Barbo. Barbo is een exchange student from Norway maar ik leerde dr pas kennen op school want ze is met een andere organisatie. Ze is best een goede vriendin en het was ook weer een en al gezelligheid at her houssie.

Vandaag ging ik naar het winkelcentrum om een hoco dress te kopen. Hoco is homecoming. Het woord hoco is zo lelijk dat het gewoon grappig is om te zeggen dat 'hoco' er aan komt. Hoco de gekste. Haha, sorry voor deze rare blog, ik heb ontzettend veel lol met mezelf momenteel. Maar goed, hoco. Homecoming is the October 4th, en dat is volgens mij dierendag in Nederland. Zal die doggies hier wel extra snoepje geven….. hahahahah. Das een grapje natuurlijk. Maar oke.

Deze week moeten we ook elke dag weer bijzonder verkleed. De dag voor homecoming is the homecoming game en dat is blijkbaar super belangrijk dus ik hoop dat we dan winnen anders is iedereen straks weer mega chagrijnig. Ik blijf altijd vrolijk omdat ik nog steeds geen hol van het hele spel snap en daardoor geen reden zie om verdrietig te zijn.

Dit was zo'n beetje m’n update. Vrijdag ga ik naar Sixflags met Barbo en haar hostdad omdat ze gratis kaartjes hebben en d’r moeder voor d’r werk in Chicago zit. Heb er superultramegauniekos veel zin in, want me hartje achtbanen.

hint: reacties lezen blijft m'n favoriet

Reacties

Reacties

Floortje

Haha hoor het je allemaal zeggen, leuke blog word er vrolijk van :) beter dat je het naar je zin hebt op school als je er zoooooveel uren bent, spreek je^^

Mamsie

Gekke meid. Wat heb je dit weer heerlijk geschreven. Hoezo heb jij het helemaal naar je zin??! Heerlijk! En al bijna je eerste optreden! Spannend!!!

Monica

Wat kan school toch een grote impact op je leven hebben!!
Blijf schrijven, heeerrlijkkkk ;-)

Larrieee

Haha Tess gekke meid. Mooi dat je zoveel lol in je eentje hebt. Nu mis je helaas de goeie humor van je grote zus. Ben echt vet jaloers op Sixflags! En "Hoco" natuurlijk ook super vet. Zag je jurk op insta, echt super mooiii! Knappe girlll. Veel plezier op je grootste vriend; school.
Adiossssxx

Ellen v S.

Goed te lezen Tess dat het lekker gaat.
ADHD in the States; what is changed????

Lisa Kersbergen

Wat super leuk om te lezen, top dat je t zo naar je zin hebt meid!
Heel veel plezier daar
xxx

Wim

Ha petekind,

Als ik dit allemaal lees hoef je je echt niet te vervelen daar. Zitten er wel genoeg uren in één dag?

Groeten,

Wim

Wilma

Wat zal het in Nederland saai zijn op school als je weer in Nederland naar school gaat.
Nou ja, je hebt nog een hele tijd te gaan en je geniet er volop van.
Leuk dat je de musical al gauw gaat spelen.
Veel succes met instuderen.....

Groetjes van Wilma

vadertje lief

Ik wil ook weer a gap year! Naar Six Flaggs: toe maar.
Wij blijven zeker lezen als jij zo blijft schrijven. Don't walk in 7 ditches at the same time girl! Love, daddy

petronella

School daar klinkt toch wat leuker dan hier... echt jaloers:o en dan ga je ook nog even leuk naar six flags
Wat leuk dat je daar gelijk weer vollop aan het zingen en dansen bent. Ik denk dat ze je na die musical gewoon in Amerika houden eigenlijk.
In ieder geval veel plezier op de hoco^^

Hetty

Hoi Tess,
Wat een leuk verhalen weer, veel dansen en zingen, past goed bij je !!
Komen er nog foto's van al die verkleedpartijen ??
Lijkt me leuk,
Liefs
Hetty

Patricia

Hihi ratel girl super dat je het zo naar je zin hebt word gewoon vrolijk van je enthousiasme geniet geniet geniet .-)

Henk

Nou Tessa, dat is wel leven in de fast lane. Never a dull day als ik dit lees. Ik ben benieuwd hoe je de andere dagen gekleed naar school ging in die zgn. spirit week. Ik zou daar wel wat foto's van willen zien.
Je hebt het echt naar je zin. Super toch.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active