tessawillemsen.reismee.nl

Oh what a beautiful morning, Oh what a beautiful day.

Hi guyss, daar ben ik weer! Sorry dat ik weer wat laat ben, maar ik heb best een druk leven hier. Vorige week (wow vorige week alweer) zat ik in Oklahoma, dus kon ik geen verhaal schrijven. Maandag een choir concert, dinsdag Shakespeare in Hollywood en vandaag twee belangrijke final ‘tests’ wat me nu pas leidt tot het digitaal verwoorden van m’n leven. Laten we het makkelijk houden en bij het begin beginnen.

Op vrijdag kwam Victoria (een exchange student from Denmark). Ze bleef slapen omdat ze een uur van The Colony woont en we de die dag daarna vroeg moesten verzamelen voor Oklahoma. Of course mocht ze komen op vrijdag maar dan moest ze wel mee naar de football game! Dus hop wij naar de football game. Het was weer pink out, dus iedereen was gezellig in het roze. Ik kan me geen eens meer herinneren of we hebben gewonnen of niet, maar het was, zoals altijd, weer een groot kippenhok vol gezelligheid. Ik heb m’n god nog steeds geen idee hoe het spel in elkaar zit, maar ach, ik en sporten waren nooit beste vrienden dus zo erg vind ik het ook weer niet. De volgende ochtend verzamelden we om 8 uur ’s ochtends bij Walmart hier in The Colony. Het was erg gezellig! We waren met 10 exchange students en twee begeleiders. De busrit was een groot feest, alhoewel iedereen ook wel een dutje heeft gedaan. Zonder grappen, slapen is echt een big ding hier. Iedereen klaagt altijd ze moe zijn en zodra er een mogelijkheid is, slaapt men. Like, litterly. Een vriend heeft zelfs vandaag een nap club opgericht. Je hebt hier allemaal verschillende clubs (tennis club, theaterclub, mathclub ect.) en hij heeft een nap club opgericht zodat je een nap kan nemen.. Welcome in America.

Maar goed, ik dwaal weer helemaal af. Oklahoma. We zaten dus in de bus waar de helft sliep. We gingen eerst naar een of ander gek Indianen/Cowboy ding. Weet nog steeds niet wat het was, maar ze hadden er eten en de mensen die er werkte waren verkleed. Je kon allemaal gekke dingen doen en het was best grappig. Helaas was het echt kijken en gaan, want we moesten weer verder. Vervolgens gingen we naar 45th infantry Army museum. Een museum met army ofzo. Het was best saai maar er waren allemaal tanks en vliegtuigen, dus heb kei veel foto’s voor je gemaakt Luk! Inclusief de selfies die ik je nog ga opsturen ghehe. Daarna gingen we naar Oklahoma city memorial.

Leermomentje

Op 19 April 1995 is er iets vreselijks gebeurd in Oklahoma. Een jongeman genaamd Tomothy McVeigh was het niet eens met de manier waarop het government z’n ding deed. Als ‘wraak ‘ hierop had hij het briljante idee om een groot gebouw met honderden mensen op te blazen. Dit gebouw was niet alleen een werkplaats voor mensen, maar er zat ook een kinderopvang in. Meneer McVeigh ontwierp een bom en plaatste deze in een vrachtwagen. Met wat hulp van zijn vriendjes kreeg hij het voor elkaar om deze vrachtwagen vlak voor huisnummer 902 (het nummer van het gebouw) te parkeren om er vervolgens in een andere auto vandoor te gaan. Deze ontploffing kostte 168 mensen het leven en is de grootste aanslag in Amerika na 9/11. Het schokkende van dit verhaal is dat deze Tomothy zelf een Amerikaan was. Uren later werd hij aangehouden door de politie op de snelweg omdat hij geen kentekenplaat op z’n auto had. Niet veel later vond de politie wapens in z’n car en was het verhaaltje snel bekend.

Het was best heftig om daar te lopen. Ik was in New York afgelopen zomer voor de tweede keer bij 9/11 en je krijgt hier precies hetzelfde kippenvel gevoel. Het is zo bizar dat mensen in staat zijn om zo iets verschrikkelijks aan te richten. Op de plek van het gebouw is nu een soort watertje met daarachter gras en een ‘stoelgraf’ voor elk overleden persoon. Als je wilt weten hoe het eruit ziet, moet je het maar even googlen, het is de moeite waard.

Daarna was het tijd voor dinner. Iedereen was dood en verging van de honger dus op zoek naar een restaurant. All. You. Can. Eat. And yes, we did. Ik heb me helemaal volgepropt met van alles en nog wat om vervolgens uitgeput in de hotelkamer te liggen. Natuurlijk was het feestje nog niet afgelopen en moest er nog gekeet worden met de jongens op de hotelkamer. Heb me dood gelachen om de spelletjes die we speelden, maar we moesten om half 11 (dit is geen grap) wel weer terug zijn in onze eigen hotelkamer. Wat een ramp! Een van de begeleiders sliep in onze kamer en ze snurkte aan een stuk door. Victoria en ik hebben geen oog dicht gedaan en na 987654325678 keer haar naam geroepen te hebben, kregen we de slappe lach omdat het zo irritant was. De volgende dag gingen we naar de Zoo en het Science museum. Ondanks mijn liefde voor dieren en science heb ik me prima vermaakt.

Dit wordt echt een mega lange blog want eigenlijk begint de week nu pas haha. Maar ik zal het kort houden. Maandag had ik een choir concert. Jottum. We zongen wat liedjes in een verschrikkelijk lelijke zwarte jurk, maar het was wel leuk. Ik genoot wil met volle teugen en het was erg leuk om het hele koor te horen zingen (alle verschillende groepen dan). Dinsdag was Shakespeare in Hollywood. MIJN ALLEREERSTE AMERIKAANSE PLAY! WOEHOEE. Ik vond het zoo leuk ondanks dat ik maar 5 seconde on stage was. Ik genoot heel erg van alles en realiseerde me toen ook weer hoe leuk theater is. Het idee dat ik deze mensen ga verlaten en niet meer elke dag zal zien maakt me verdrietig. Het voelt echt als een familie.

Nouja, woensdag was ubersaai en vandaag had ik twee toetsen. Geometry en Economics. Dit zijn de finals wat betekend dat je ‘nieuwe rooster’ daarna ingaat, wat betekend NA VANDAAG NOOIT MEER ECONOIMIE, wat betekend (is het eigenlijk betekend of betekent?) dat ik dolgelukkig ben, want me –haatrelatie- economics. Deze toets was dan ook een disaster maar aangezien ik een 92 out of 100 heb voor economics heb ik niet echt zorgen. Geometry was easy peasy en daar maak ik me ook geen zorgen voor. (heb een 97 in deze klas) (leuk feitje, laagste cijfer voor alles is een 92, voor economics dus, Tessa is een nerd for the first time zonder dat ik er iets voor doe haah).

Nu zit ik hier. Morgen weer football game (leuke leuke gewoonte!) en daarna blijf ik bij Nessa slapen. Verder is het weekend pretty empty. Mijn hostfamily gaat maandag naar Hawaii zonder mij. Ik weet het, even huilen. Nog meer huilen. En nog meer huilen. Maar dat betekend, betekent (schaam schaam, word steeds slechter in deze taal) voor mij dat ik party hardy een week bij Barbs kan blijven!! (de exchange student uit Norway). Houden jullie al die mensen nog wel bij? Hahaah. Heb er echt zin in want Barbie is een van m’ n beste vriendinnetjes hier en ik voel me echt helemaal thuis bij haar familie.

Dit is dus zo’n beetje m’n leven. In twee weken is de uitvoering van the Addams Family al en i’m sooo excited! Ik repeteer al 9 weken lang 10 uur per week dus ben wel klaar om te rocken op het podium!

Wat ik verder nog wil zeggen, voor de diehards die de moeite nemen om deze onzin ook nog te lezen, soms heb ik het gevoel dat alleen m’n moeder dit leest. Soms heb ik het gevoel dat de hele wereld dit leest aangezien ik gekke reacties krijg met bijzondere initalen en m’n god geen idee heb wie het is en hij/zij blijkbaar precies weet wat ik 4 maanden geleden deed. En dan zie ik dat m’n blog zo’n 500 keer bekeken wordt en dan vraag ik me al helemaal af waar deze mensen vandaan komen. Vandaar dat ik een soort mini oproepje doe. Zou iedereen die dit leest een reactie willen plaatsen? Gewoon omdat ik het ONTZETTEND LEUK vind om ze te lezen en zo een beeld krijg van hoeveel mensen Tessa en haar avonturen online volgen. Al is het alleen maar hoi, helemaal prima. Desnoods zeg je dat lievelingsdier een hond is of vertel je me hoe ik hier pepernoten kan maken zonder speculaasmix, zolang het maar iets is. SUPERMEGATHANKS.

Reacties

Reacties

Annemarie

Hey Tessss,

Yepppp ik heb je blog gelezen hoor :). Have fun with everything that's coming! XXX

Mamsie

Wat leuk allemaal weer. Heerlijk die reisblogs van jou! Sporten en Tessa geen combi? Verbazend ;-). Je eerste play in Amerika! Wow! Ook je eerste play die ik niet gezien heb, minder wow... Maar als jij geniet, geniet ik ook! Xxx

Robin

Super leuk Tes! Super leuk leven zo

Patricia

weer een blog vol avontuur helemaal top dat je zo geniet volgens mij heb je bijna de hele dag een glimlach van oor tot oor geniet ervan nichtje

Ellen van S

Om je moeder na te doen. Meis wat leuk allemaal weer wat maak je veel mee. ADHD zit er wel in maar ach. Heb je ook gewoon saaie dagen? - tv kijken en om 10 uur naar bed... Nee hè, nou meis geniet er maar van en bedenk maar this is my life and it is awsome. Ik was eerst Elliebellie maar Ellen van S moet je meer zeggen. Zit nog steeds met smart op een foto's te wachten (ben gewoon meer van plaatjes en kan niet wachten (doe ik dus wel al een hele tijd) op meer foto's bijv van die 12.000 die gemaakt zijn van homecomming. Wij zagen hier er maar 1. Dus Tess FOTOS.
???? like als je dit ook wil

Sander

Jep ik heb het gelezen. En het tekort aan pepernoten hier is inderdaad een groot probleem. Ik wil ze ook zelf gaan maken haha

Thomas

Heey! Super leuk om elke keer weer te lezen wat mijn nichtje allemaal uitspookt in the USA :D

Jacqueline

Als je moeder op fb een melding maakt van een nieuw blog lees ik 'm iedere keer weer met een grote smile.
Ga vooral door en heel veel plezier daar

antoniek

Hoi tessa. Ik heb pas nog pepernoten gebakken en je hebt er echt peper noten kruiden voor nodig ha ha.. leuke blog hoor.

marijn

Hey tess!

Ja ja ook ik heb hem weer gelezen, met veel plezier natuurlijk. Maakt helemaal niet uit dat ie zo lang is, is juist leuk!

Xxx

anoniempje

Super leuk dat je weer zoveel met dansen en zingen doet Tess! Succes volgende met de uitvoering van taf! Xx

Monica

Blijf er bij dat je zoooooo heerlijk schrijft, wacht al weer met smart op je volgende blog.
Geniet er van voor je het weet sta je weer met beide voeten op Nederlandse bodem

luna

Hey! Op verzoek: ik ben luna haha, ik sta in jou maillijst omdat ik het super vind hoe jij alle dingen beschrijft! Ik ga volgend jaar met TA naar Amerika dus dit is een goede voorbereiding! Heel veel plezier nog en.geniet zo lang het nog kan.
Kusjes.

Ps: mn lievelings dier is een hond (wel mj hondje die hier bij ons rhuis zit)

vera

Hoi tessa

ik heb je blog ook gelezen en vind ze altijd super leuk en al weer aan het wachten op een nieuwe.
nog veel plezier daar

Gabrie

Hoi Tess, ik was vanmorgen al wat laat maar toch nog een extra rustmomentje genomen om eerst jouw verhaal te lezen. Met afwisselend een glimlach en een serieuze blik zit ik nog even op de bank.
Nog pepernoten nodig of toch liever de kruiden?
Geniet er van meid. Wij genieten met je mee.

Laribo

Heee girliegirl,
Wat schrijf je weer leukk! Fijn dat je je zo goed vermaakt en veel plezier bij barbooo!
Je hebt echt super veel lezers, je bent echt gekke meid.
Fijn weekenddd
Byeeee xx

Hanneke

Als je moeder je blog deelt lees ik met veel plezier. De energie spat er van af ????

Hanneke

??? Is een smiley ...

Ilse

Hee Tessa,
Ik ben Ilse, en ik ga volgend jaar naar Amerika, ik vind het leuk om jou verhalen te lezen omdat je zo enthousiast bent over de dingen die je meemaakt! En zo zie ik een beetje wat me te wachten staat.
Veel plezier daar nog!!!

Lisanne

Super leuk Tessa!

karin

Hoi Tessa, het is steeds erg leuk om je avonturen te volgen.. We houden in de familie van het reizen en het is gewoon super dat je deze kans pakt en zo veel dingen doet. Op naar het volgende avontuur :-) , groetjes Karin

Joelle

Super leuk Tessa! Is weer eens wat anders na 'Sofie' haha! X

Paulus

Ha beetje dochter van mij,

Laatst is het 'gekke leven' gehalte gemeten in Maarn. Sinds juli is deze met bijna 50% gedaald. Lees met veel plezier over he leventje in de states. Jij kan iets heel normaals toch weer grappig vertellen. Veel plezier

X
Paul

Rozemarijn

Hee Tessa,
We zaten samen op UCK (als je je dat nog herrinert haha)
En ook ik lees je blog :) je kan leuk schrijven en aangezien ik straks ook weg ga, probeer ik zo ook wat inspiratie op te doen!

X Roos

Henk

Hoi Tessa,
Ik weer met veel interesse jouw verhaal gelezen. Het verhaal over die bomaanslag is bekend. Je had ook nog de unabomber. Ook zo'n malloot. Veel plezier met de laatste repetities voor de Addams family.

Nina

Heei,

Ja ook ik lees soms je blog. Heb zelf in Amerika gezet voor een jaar met ta. Ondertussen al twee jaar geleden.. Vind het leuk om te lezen hoe nieuwe studenten het vinden, doet me denken aan de leuke tijd.
Geniet ervan voor je t weet is t voorbij!

Groetjes Nina

lukas

He Tessa, volgens mij is het beter als je oude leraar/lerares nederlands deze blog niet leest ;)

Je chica in España

Hey jij,

Ik ken het pepernoten dilemma, ik zit dan wel in Spanje, maar Sinterklaas deelt hier mooi niets uit. Gelukkig heb ik net een week met broeder moeder vader stiefmoeder achter de rug, dus ik ben weer voorzien van een lading pepernoten.

Tof dat je zo aan t genieten bent! En maak je nog maar geen zorgen over het feit dat je de leuke mensen daar een keer moet verlaten.. Gelukkig wonen de leuke mensen allemaal in Europa, dus een mooi excuus om wat meer van Europa te zien als je terug komt uit Amerika.

En blijf vooral lekker shinen op dat podium! Dan kunnen anderen ook van jou genieten!

Dikke lebber van wilbo.

Marit

Lieve Tess! Uiteraard geef ik gelijk gehoor aan je oproep :p Wat een leuk verhaal weer :D Zo te lezen ben je al goed ingeburgerd. Heel veel plezier nog en ik kijk al uit naar je volgende verhaal.

Liefs xx

petra jacobs

Ja!!!!! Ik lees ze

mete

Hoi

Papa

Het lezen van je blog en commentaar gaat steeds langer duren. Entertainment is niet voor niets een Amerikaans dingetlje en jij geniet er met volle teugen van. Wel terugkomen hoor! Kennen ze daar met homecoming nog de powder puff game? (junior meiden spelen American Football tegen de senior meiden. En de jongens zijn de cheerleaders en drill team). xx

Salliee

Hahahaha echt super leuk om dit allemaal te lezen, ik lees het ook echt alsof je terug bent en al je avonturen aan het vertellen bent :') en dan moet jij nog alle reacties lezen! Nou geniet ze, want time flies! Voor je het weet ben je weer terug en dan zijn het allemaal herinneringen.
Lieeefs

Roy

Betekent met een t ???? en ik blijf je blogs lezen hoor!
Alleen volgende keer wil ik niet meer zolang wachten! ????

Vlekjes

Stephan

Ook in Nieuw Zeeland wordt je blog gelezen.ooit ook jaartje highschool in America gedaan, dus herken aantal dingen. Groete van achter neef

oom Wim

Ha nichtje, ik lees echt alles en zoals je gemerkt heb, reageer ik ook altijd. Betekend was in dit geval trouwens betekent.

Als ik lees wat je allemaal doet kan ik me best voorstellen dat je ook lid wordt van de nap club.

Wat het verhaal van McVeigh betreft, zo zie je maar dat Amerika geen gekken van buitenaf nodig heeft, ze hebben er zelf ook genoeg!

Economics is trouwens echt wel leuk (net als history trouwens).

Als jij doorgaat met schrijven, ga ik door met lezen en reageren.

Groeten,

Wim

Margreet

Super geschreven Tessa waar haal je de tijd vandaan

Hetty

Een rustige zondagmiddag in Winterswijk, tijd om je
Verhaal te lezen en gezien de vele reacties ben ik niet de enige !!
Wat heb je weer veel gedaan en gezien, zo blijven we goed op de hoogte, bedankt weer en een fijne week !!!
Liefs Hetty

Wilma

Veel succes met je optreden (uitvoering Addams family).
In Nederland is de herfst begonnen, dus geniet van het mooie weer. 20 graden is ook nog heerlijk!

Lieve groeten van Wilma

carin.kloppenberg@planet.nl

ook vanuit Hoogland wordt je gevolgd!

mysterygirlxxxx

Mn hond heet Leon

Lia

Hoi Tess, ik lees je berichten altijd met veel plezier.
Ik zie het bijna voor me hoe jij daar feest, voetbal kijkt, theater etc.
Hier is niet veranderd: ik kijk nu sesamstraat samen met floris, hij tekent tussendoor sinterklaas bestaande uit 2 rode strepen, marc speelt piano , linda onder de douche, andre op zijn werk.
Zuurkool met worst staat op.
Het leven op een hersftachtige dag in Maarn.
Xxx
Groetjes

koen

Hoi tess maak je me schoen?

Merel

Ik lees je blog via de TA site, wil dit ook gaan doen en zo lees ik beetje wat er op me te wachten staat! Suuuuper leuk al je verhalen!! Nog heel veel plezier geniet ervan haha :)

Esmee

Heeyy!

Ik zag laatst jouw blog en ben meteen gaan lezen. Je schrijft echt ontzettend leuk! ik ben ook aan het overwegen om naar Amerika te gaan, het lijkt mij zoo ontzettend leuk. Ik moet alleen nog even mijn ouders overhalen en op een één of andere manier het geld zien bij elkaar te krijgen hahah.
Ga vooral zo door met schrijven je doet het echt leuk. en ik ben heel benieuwd wat je verder allemaal nog gaan meemaken.x

Daphne

Ik lees het nu in 2016 maar dat maakt niet uit want het is heel leuk om te lezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active