tessawillemsen.reismee.nl

vrijheid blijheid

Hallo vriendjes en vriendinnetjes, daar ben ik dan alweer. Hallo vriendjes en vriendinnetjes, nog wat (titelsong Bassie en Adriaan #childhood)

Hee geachte familie, vrienden, kennis, schoolgenoten, voetbalgenoten, zanggenoten, musicalgenoten, treingenoten, fietsgenoten, dansgenoten, vreemdelingen, strangers en dieren. Welkom op een avontuur bij Tess. Deze week heb ik weer wat speciale dingetjes voor jullie in Phetto. Wil je weten wat het is? Kijk dan snel mee! (lees: lees mee)

Vorige week vertrok ik met m’n koffertjes naar een nieuw thuis. Denk nou niet, ja, dat is je gewoonte geworden, want dat is het niet. Foei, niet zo judgemental zijn jullie! Dat weekend begon al meteen goed, we gingen al van foodketen naar foodketen en hebben meteen al kei leuke dingetjes gedaan. Op maandag waren we vrij. Het was Presidentsday. Als dat nou geen belangrijke dag is om een dagje off te nemen, weet ik het ook niet meer. Helaas moesten we de rest van de week wel gewoon naar school.

Toen was het alweer weekend. Jaja, de week gaat snel! Grapje, alleen als je zegt ‘en toen ging ik naar school een week en toen was het weekend’ gaat het snel, want diep van binnen weten we hoe sloom een schoolweek is. Je wordt wakker, je draait je nog een keer om, snoozed the wekker nog even, je belooft jezelf dat je die avond vroeg naar bed gaat wetende dat je dat toch niet doet, trekt de kleren van gister aan omdat die voor het oprapen liggen, grijpt wat voedsel uit de kast en sjokt naar school. Vervolgens take je een nap first period en word je langzaam wakker het tweede uur. Na een paar uur realiseer je dat school altijd een eeuwigheid duurt en vraag je je nog af hoe lang het duurt voordat school voorbij is. En dan ben je uit, kom je thuis, ga je 101 dingen doen en voor je het weet is het weer na middernacht (full disclosure: ik zal té lang na te denken of het midernacht was of middernacht #schande) En dan dit vijf dagen lang. En dán is het pas weekend. Dus, nu we bij het weekend zijn aangekomen, zal ik daar maar eventjes zoetsappig over vertellen.

Op zaterdagochtend had ik een Bridal shower. WOEHOE ZO COOL! Jaaaa, mijn first bridal shower ever en dan ook nog eens in Amerika! Retteketet, wat een pret! Mijn hostbroer gaat trouwen en zijn fiance gaf een Bridal shower. Het was ontzettend gezellig en we zaten met z’n allen een paar uurtjes in de kerk. Daarna gingen we thuis met z’n allen wat spellekes spelen. Iets wat ik heel leuk vind. Mijn familie denkt natuurlijk wel eventjes een momentje nu, huh Tessa en spelletjes spelen? Jij was altijd degene van het gezin die nooit ergens zin had, maar lieve iedereen, ik moet iets vertellen. Ik ben een ander mens. Ik ben niet de oude Tessa die je denkt dat ik ben. Ik ben een veel behulpzamer, dankbaarder, liever en vooral ook dikker persoon geworden. Iemand die beter beheerst in het spreken van Engels, en iemand die haar moedertaal waar ze iedereen op hoorde af te kraken barely beheerst. Het is echt een grap om te zien hoeveel ik nu oprecht struggle met de taal. Net zoals net, iedereen op hoorde af te kraken. Er gaan twee dingen nu door m’n hoofd. 1. Iedereen op used to afkraken klinkt voor mij beter (klinkt natuurlijk ook helemaal nergens naar) 2. Die zin klopte al voor geen ene inch (nu we toch al op het Amerikaanse leven zijn ingesteld zal ik het matrix system ook maar achterwege laten #slechtegrap)

Na het competitive bezig zijn (misschien is het jullie opgevallen dat ik ook wat meer Engelse taal erdoor heen gooi, is goed voor elk, net als melk (rijmt #slechtegrapagain). Wow, realiseer me nu dat ik tijdens Sinterklaas eigenlijk een gedichtenblog had moeten maken. Misschien ga ik dat nu even doen, gewoon omdat het kan:

Na het competatief bezig zijn, was er geen pijn.

Ik ging namelijk naar een vriendin, en oh, ik had zo’n zin (om daar heen te gaan). Toen ik bij mijn vriendinneke aankwam, ging ik niet eten uit een pan.

Nee, we keken Netflix, dus ook geen DVD.

Netflix was super oke! (deeveedee, okee, het rijmt, don’t judge).

Ook bleef ik bij haar slapen.

Dit hadden we al besloten voordat ik begon te gapen.

De volgende dag moesten we om 7 uur opstaan voor een bezoekje aan de kerk.

En poe, we waren moe, maar gelukkig zijn we sterk!

Na wat uurtjes in de kerk te hebben doorgebracht, ging ik weer naar huis.

Daar was het super pluis.

Dit was m’n super korte verlate Sinterklaas blog gedicht voor jullie. Want hey, beter laat dan nooit. Maarrrr… toen kwam het leuke van deze week. Het was zondagavond en we kregen een sms, telefoontje én e-mail. SCHOOL WAS GECANCLED VOOR MAANDAG IN VERBAND MET DE SNEEUW EN IJS! Woehoee party hardy. That means, WE CAN SLEEP IN! Nu is het tijd voor een liedje.

Sneeuw en ijs, kiele kiele kou kou, toch wil ik naar buiten

Sneeuw en ijs, kiele kiele kou kou, toch wil ik naar buiten

Jasje aan, knoopjes dicht, schoentjes aan, goed gedaan

Mutsje op, en wantjes aan

Dit lied kent alleen mijn family en alle kinders uit m’n broertjes klas van groep 2 vrees ik. Maar goed, sneeuw! Dit betekende dus ook, maandag nietdoen-dag. Beetje luieren en chillen met Barbs. Haar hostparents zijn out of town en dus blijft ze tot donderdag bij mij slapen. Feestje. Nu is het weer tijd voor een liedje.

Feestje van Keesje, was een verrassing, maar het feestje ging niet door.

Feestje van keesje, was een verrassing, maar het feestje ging niet door.

Dit lied kent alleen de mensen die de chips reclame hebben gezien enkele jaren geleden, of wiens naam begint met een K en eindigt op ees, en hoogstwaarschijnlijk zijn er nog wat meer geluksvogels die dit lied kennen.

En ondertussen was het alweer maandag middag 5 uur en kregen we het volgende berichtje. Nog meer sneeuw- en ijspret! Weer een dag vrij. En het ironische van dit alles is, dat er bijna geen sneeuw en ijs te zien is. Natuurlijk, wel een innieminnie beetje, maar lang niet zoveel als wij hebben in Nederland. En, especially in the Netherlands no reason to close the school. Maar omdat ze hier natuurlijk schoolbussen hebben (ze zijn geel) is het allemaal wat gevaarlijker. Maar goed, weer vrij. En toen was het woensdag en dat is vandaag. En toen moesten we weer gezellig naar school. #huilmomentje. En blijkbaar hadden we vandaag een koorconcert. Wist ik natuurlijk niet, maar ach, ik pas me aan aan het Amerikaanse volk. En nu zit ik hier. Wachtend op de rest van de week. Dit weekend gaan we op een soort kamp met de kerk en het schijnt kei gezellig te zijn, well, we shall see.

Nu wil ik deze laatste paragraaf weer even besteden aan het vragen of mensen die dit lezen wel echt leven. De laatste keer dat ik nadrukkelijk om een reactie vroeg, kreeg ik rond de 40 reacties. Ik wist niet dat ik zoveel vrienden had. Toen ik las dat de helft van de reacties van mensen waren die mij niet kende, omdat ze via Travelactive, de krant, tv, social media of mond op mondreclame van mijn ubercoole blog hoorde, realiseerde ik me dat ik inderdaad geen 40 vrienden had. Maar goed, dat vind ik KEI EN KEI LEUK! Daarom doe ik weer een minnie oproepje, zou je alstublieft willen zeggen hoe leuk of stom ik schrijf? Of vertel over je dag, hoe is het daar in Nederland? Of hoe is je liefdesleven? Hoe gaat het met je hond? Wil je ook een high school jaar doen? Ken je me niet? Waarom klik je dan op mijn verhaaltje? Schrijf ik niet veel te uiteenlopend? Kunnen jullie niet te veel zien van m’n gedachtes? Let me know! Ik vind het leuk om na het typen van al deze lettertjes ook wat lettertjes terug te zien. Hier gaat het allemaal goed verder, nog vier maandjes guys. Hou je haaks!

Reacties

Reacties

Mette

Hee tess,
heb tot nu toe al je verhalen gelezen en je schrijft erg vermakelijk hahaha. aangezien je om een reactie vroeg dacht ik laat ik ook maar en wat posten jeej. hartstikke leuk allemaal. Nog veel plezier daar en ik blijf zeker lezen hihih

Sander

Ha tessa,
Eerste reisblog wat ik van je lees.! Om eerlijk te zijn puur uit verveling omdat ik 2 uur moet wachten op new zealand AirPort..!
Ik vind je schrijfstijl super voornamelijk omdat je van alles door elkaar schrijft.! Van de hak op de tak van onderwerp wisselt.! Nog veel plezier daar en geniet er van..

Mamsie

Meid, wat kan ik merken dat je supergelukkig bent bij die nieuwe gezin! Je bent helemaal hyper, melig, noem maar op. Wat heb jij een lol in je eentje als je zit allemaal schrijft. Gekke meid. Heerlijk!

Patricia

nou blijkbaar heb je je plekkie nu echt lekker gevonden geniet ervan en hoop voor je op nog meer spontane vrije dagen groetjes

Robin

Hee Tessa!

Ik moet zeggen dat ik je reisblogs niet altijd lees maar wel de meeste. Super leuk hoe je het opschrijft / typt allemaal. Zo krijgen we een mooi beeld van hoe t daar moet zijn of is rn dat is toch precies de bedoeling van een reisblog? :) Geniet nog heel erg van de komende vier maanden! En btw , ik heb echt diep respect voor je. Ik zou dit namelijk rete interessant vinden maar ik zou t nooit doen.

Xx

Thomas Aalderink

Ook vanuit Zuid-Afrika lees ik je verhalen met veel plezier! Je verslagen zijn ontzettend leuk en vooral grappig. Daar kan ik nog een hoop van leren!

Nelia

Hoiiii,
Goeie vraag, waarom lees ik jou blog? Misschien omdat je me er toe dwingt.. Of omdat je een gekke meid bent en ik dat erg waardeer. We moeten snel weer facetimen!
Xx

Michaela Bokx

Hi Tessa, ja ik lees ook regelmatig je verhalen. Super dat je het zo naar je zin hebt. Veel plezier nog daar! Groetjes vanuit besneeuwde Italiaanse Alpen

Sandra

Hoi Tessa,
Ik vind dat je heel leuk, open, spontaan, grappig schrijft. Helemaal Tessa! Dat school daar net zo vervelend is als hier he? Ga je die bruiloft ook nog meemaken? Dat zou leuk zijn!
Hier is het gewoon saai weer, iedereen snakt naar de lente, maar het is gewoon nog winter. De meeste kinderen hebben nu vakantie. Jan is een paar dagen op wintersport geweest met Kees. En Tom heeft verkering, schattig!
Ga zo door Tess!
xx Sandra

Annelies

Hoi Tessa, ik lees alle Amerika blogs, omdat onze dochter als het goed is, in augustus ook een jaartje naar Amerika vertrekt. Je schrijft heel vermakelijk, ga vooral zo door! O, en met onze hond gaat het prima hoor, we hebben net lekker een rondje over strand gedaan ;-)

Laribo

Ewaaa Tesss,
Wat heb je weer een ontzettend cool vehaal geschreven.
Maar dat liedje over de sneeuw kende ik niet?
En wat leuk dat Barba bij je logeert! Nu kan dat met je tweepersoonsbed haha
Hou je haaks!

daddy

Je maakt me wel nieuwsgierig als je zegt dat je de oude Tessa niet meer bent. Wie kunnen we straks terug verwachten....? Maar het is net zoals mamsie al schrijft: "ons" Tessa zit weer lekker in haar vel na de transfer. Super. Lees ook met veel belangstelling de reacties van je "followers". Interessant. Hier gaat alles z'n gewone gangetje: lekker rustig weekje nu (februari vakantie). Wat me nog wel opvalt: we zien/lezen/horen niets meer over je gitaar. Is die wel meegekomen met de verhuizing.....? xxxxx

Wilma Groot Wassink

Hoi Tessa,
Een weekje voorjaarsvakantie....maar helaas geen voorjaarsweer...Ook geen sneeuw, zoals bij jou.
En dat je dan niet naar school hoeft !!
Ik begrijp alleen nog niet wat een bridal shower inhoudt?!?
In Nederland heb je nu al wel baby showers.
Is het net zoiets ?
Fijn kamp weekend gewenst!!

Lieve groet van Wilma

Frederike

Ha nichtje,
Ik moest hardop lachen in de tram om je verhaal!
Heel grappig :)
xx Frederike

Rosanne

Hee tes, nou mijn tweede reactie al, moet niet gekker worden!! Leuk dat je het zo naar je zin hebt, helemaal blij met je nieuwe gezinnetje! Ik ben nu een weekje skiën samen met Coco ook erg leuk!

Liefss

hendrik

Journelastiek, dat moet je gaan studeren!! In ieder geval, super fijn dat je nu een leuke host family hebt. Je schrijft overigens een beetje als of je weer is stuiterbal druk bent, beetje zoals in Polen;)

je peetoom

Om even een aantal vragen te beantwoorden:
- je schrijft prima al klinkt het af en toe net zo warrig als je soms praat
-mijn dagen zijn gevuld met politiek/werk
met mijn liefdesleven gaat het prima
- Bickel de hond is nog net zo verwend als altijd
-ik wil best een jaar high school doen, maar dan als docent
ik ken je wel
-ik lees je verhaaltejes omdat ik als goed peetoom toch op de hoogte moet blijven van het reilen en zeilen van mijn petekind
-je schrijft niet te uiteenlopend en,
-of ik teveel van je gedachtes kan volgen bespreken we wel als je weer in Nederland bent.

Ga zo door en have fun,

oom Wim

Annema

Ooh hee meisje

Wat onwijs leuk verhaaltje weer! Met mijn liefdesleven gaat het jammer genoeg niet zo goed balen! Met me hond ook niet want het zijn er opeens 2 en dat vind ik geen feest moet ik zeggen. Ik ken je wel en daarom lees ik je verhaaltje (verplichting van u) haha grapje funny me.
Nog veel plezier daar popske klinkt allemaal heel leuk daar en mooi huisje daaro

XOXO je best friend ??????

Henk

Volgens mij heb jij nu de goede plek gevonden en dat uit zich mede in jouw lossere schrijfstijl. Je hebt natuurlijk ook de Oscar-uitreiking op de voet gevolgd??? Ik ben het met je pa eens, ook ik maak me zorgen of de gitaar wel is meekomen. Geniet van je nieuwe onderkomen en maak er iets moois van de laatste maanden in Texas.

Ouder van I.

Dag Tessa, ik lees de verhalen op je blog omdat onze dochter ook met Travelactive in de VS zit en ik benieuwd ben hoe het met de andere exchange-studenten gaat. Heel leuk om lezen!

Willemijn

Hey Tessa.
Ik ga volgend jaar ook naar Amerika met Travel Active dus daarom lees ik jou verhalen :). Je schrijft erg leuk hoor!

Wilma

Ha die Tessa, Nou hier komt dan mijn berichtje;

Ik vind dat je echt superleuke blogs schrijft! Mijn dag vandaag is supersaai... Ik ben aan het werk bij een bouwbedrijf en kreeg net gebak omdat we een nieuwe directeur hebben, dat was dan wel leuk. Het is nu in Nederland een hele harde wind en soms een beetje zon. Mijn liefdesleven is perfect, ben al bijna 21 jaar getrouwd met dezelfde lieve man....

Met mijn hond gaat het slecht, die is in april vorig jaar overleden en ik wil graag een nieuwe hond maar durf het niet meer aan omdat die ook een keer doodgaat en ik daar echt niet tegenkan. Ben ik weer maanden van slag dus dan doe ik dat maar niet.

Mijn zoon gaat volgend schooljaar een jaar high school, hij weet nog niet welke plaats hij komt. Ik ken je niet, al lijkt het wel zo. Ik leees je blog omdat mijn zoon dus volgend jaar naar highschool gaat en ik het leuk vind om jouw blogs te lezen. Nee, je schrijft niet teveel uiteenlopend, juist superspontaan en leuk. Juist dat je je gedachtes beschrijft maakt het leuk.

Zooo, weer een berichtje dus! Hoeveelste ben ik? En heb je nog tips wat Rick (mijn zoon) echt mee moet nemen als hij naar Amerika vertrekt? Heb je verder nog tips?

Dankjewel!!!

koeniemeloenie

Hee die tess,

Blijf doorgaan met schrijven! Altijd leuk om je verhaaltjes te lezen! Hoop dat je het naar je zin gaat hebben bij je nieuwe host familie en alvast een goede vakantie volgende week!

Koen smurf

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active