tessawillemsen.reismee.nl

GO AWAY HOLLAND

"Uw vlucht is geannuleerd mevrouw. Het spijt me. Vanwege de weersomstandigheden en tornado’s zijn alle vluchten naar Nederland gestopt, en deze zullen ook nooit meer plaats vinden. Hier is uw geld, koop er een appartment van in the Colony, want u zult de rest van uw leven hier moeten verblijven." Een gloed van geluk gaat door me heen. Dit is meant to be. Het verdriet van weggaan wordt vervangen door geluk en warmte. Ik kan blijven. Ik blijf in the Colony! Nog voordat ik me wil omdraaien om het goede nieuws aan de rest te vertellen, wordt het beeld verstoord door een piepend geluid met een akelige frequentie. Dan word ik wakker. Darn it, ik kan helemaal niet blijven. Er zijn helemaal geen vluchten geannuleerd door the tornado’s. Ik ga bijna naar huis. En dan realiseer ik me; het was een droom.

Nog maar drie dagen en dan zit ik weer in het vliegtuig. De tijd hier was veel te kort. Het enige dat me nog excited kan maken is de wedding. Sarah gaat trouwen!

Alles voelt gewoon weer van ouds. Alleen dit maal heb ik boeken van college in m’n tas zitten en een koffer minder. Het is zo frusterend dat ik weer naar het koude kikkerandje moet om de hels des hels aka tentamenweek te moeten overwinnen. Maar hoe lang ik ook kan lullen over hoe jullie mijn situatie nooit zullen begrijpen, kan ik maar meteen naar het hoogtepunt van de trip gaan. IT’S CHRISTMAS TIME BABE

Zoals we in Nederland eerste, tweede en voor de echte liefhebbers zelfs een derde kerstdag hebben, doet Amerika het rustig aan en hebben we er maar een. Maria’s bevalling duurde ten slotte ook maar één dag, en geen drie. That being said, is Christmas eve day wel een wat bigger thing. Hier is kerstavond namelijk ook een hele happening. Qua eten leek het een soort thankgiving aan food dat we hadden. Helaas konden door de omstandigheden (mensen die kwamen aanvliegen uit andere Staten, hoogzwangere vrouw in het ziekenhuis ect.) niemand overkomen, en bestond kerstavond uit food food food en obviously Home Alone. Ik vond het helemaal prima. De dag ervoor hadden we al de cadeau’s uitgepakt omdat Jordon’s familie (Sarah’s verloofde) die volgende dag zou komen en omdat Lyle (hostbroer) zijn vrouw hoogzwanger in het ziekenhuis lag, en hij de volgende dag daar heen zou gaan. Nou laat me jullie wat vertellen guys, JA DE FILMS HEBBEN GELIJK!!!! Alles is HUGE hier en het ene cadeau overtreft het ander. Mijn absolute knaller was dan ook een Michel Kors tas.. Kerst is een big thing hier. Verder heb ik nog hele leuke andere dingen gekregen. Hopelijk past alles in de koffer.

Op kerstdag zelf zijn we ’s ochtends naar het ziekenhuis gegaan. Ook hebben we de stockings opengemaakt. Because in de sokken bij het openhaard zaten ook cadeau’s. Dit zijn de wat ‘kleinere’ cadeau’s in. Denk daarbij aan 50 dollar giftcards en losgeld. Yolo. Ik kreeg een giftcard van Ifly, oftewel indoor skydiven. WAJO. En dat heb ik dus gister gedaan. Of eigenlijk vannacht, want het begon half twaalf ’s avonds haha. Maar okay, back to the point. ’s Avonds kwam de hele heutemeteut over en werd er weer een hele tweede wereld oorlog voorraad aan voedsel op de tafel getoverd. Nadat alle buikjes rond gegeten waren (ondertussen ben ik al 10 kilo aangekomen) gingen we spelletje spelen. We begonnen rond 7 uur met de spelletjes, en zonder grappen stopte om half 2 ’s nachts. Harde kern hier. Mijn vakantie bestaat niet uit uitgaan en zuipen, maar uit spelletjes spelen en eten, en weetje? Het is veel leuker. Amerika is just the bommm.

Nu alle gezelligheid voorbij is, komt het einde ook weer nabij. Vanavond blijf ik bij een vriendinnetje slapen, morgen ga ik weer met een ander vriendinnetje winkelen waarschijnlijk en morgenavond is rehearsal dinner. (er moet namelijk voor de bruiloft geoefened worden voor het eetgedeelte, dus er is FOR REAL een EET REPETITIE. Dit betekent, uiteten gaan met z’n allen en non-stop kanen #lovemamericans)

Verder is dan op dinsdag de bruiloft en woensdag mogen de spulletjes weer gepakt worden.. Ik heb het echt super gehad hier, en begin al te kotsen bij het idee van de slapeloze nachten die ik volgende week heb omdat ik moet leren voor tentamens.

Ondertussen zit ik stiekem al plannen te maken voor m’n volgende tripje. Dit deel van m’n leven kan ik niet achterlaten, en het moet zo veel mogelijk terugkomen. Ik zat te denken aan either deze zomer (hostbroers graduation) en anders volgende zomer because no money.

Vandaar mijn lieve friends, ik heb een goed doel opgericht. Het heet; Tessa loves America. Er kan geld overgemaakt worden om haar het perfecte leven te geven en haar non stop terug te laten gaan naar Texas. Alle donaties zijn welkom.

Reacties

Reacties

Mamsie

Heerlijk, over een paar daagjes ben je al weer thuis! ;-).
Geniet nog even meid. En maar veel werken voor de centjes! XXX

Anoniem

Aaah nee blijf. Kom oooooh gun. Vond het net lekker rustig zonder je. Klinkt daarnaast ook best wel goed. Zit ik hier achter m'n bureau te kansrekenen.
Al dat eten klinkt ook zo goed. Neem mij volgende keer mee???? Vind ik best een goed plan.
See you doei

Leukste huisgenootje Flo

Heeii Tessbes

Follow your dreams girl!
En ik kan je natuurlijk niet unsupervised naar Amerika laten gaan, dus deze meid zal je dan wel moeten vergezellen. Het liefst vertrek ik voor 11 januari!
En indoor skydiven!! DAMN
Spelletjes spelen en eten kan hier zeker ook. Dus dat is een date!

See you later!

Iris

Beste tessa,
Ik wil je vriendelijk verzoeken te stoppen met je geweldige verhalen. Vind ze ge-wel-dig!
Tof dat je het zo leuk hebt daar, maar dikke prima dat je weer naar NL komt, want die 10kg food er af trainen is beter samen dan alone hahahaah.
Enjoy your last days!
Lots of xxxx

Larb

Oehh skydiven!!
Geniet nog even en lachen van die rehearsal dinner!
Groetjes aan de rest en veel plezier op de bruiloft!

Lauwepau

Geef me meer geef me meer, je schrijft leuk maar kom toch maar gauw terug. laurien mist je namelijk ook :(
Geniet van de tijd die je nog hebt, you'll be back soon

Super veel knuffels en kusjes

Mo

Tess, snap dat je het daar heerlijk vindt maar gelukkig kom je gewoon weer na huis, tot laterzzzz

Henk

Tja Tessa, supersize America. Als ik je verhalen lees dan beschrijf je een paradijs. En dat is Amerika toch echt niet.
Maar dit is niet de plek om het daarover te hebben. Geniet van het moment en neem ze als mooie herinneringen mee.
Ik lees graag je verhalen over het feest. Enjoy!!!!!

daddy

Zal niet meevallen om te skydiven met al die extra kilo's. Kom jij maar snel naar huis gevlogen straks. Moest erg lachen om de bevalling van Maria: duurde die echt één dag? Komt er nog een blog? Je moet het waardig afsluiten. Have fun en veel, heel veel plezier op de trouwerij.

Wilma

Lieve Tessa,
Je schrijft nog net zo grappig als je vorige verslagen.
Het klinkt weer als luilekkerland!
Fijn, dat je het zo naar je zin hebt.......
maar......je blijft gewoon in Nederland wonen, hoor !!
Heel veel plezier bij de bruiloft

Lieve groet van Wilma

Michaela

Hé Tessa, klinkt weer goed je Amerika avonturen. Geniet er nog van. Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active