tessawillemsen.reismee.nl

Het talent wordt erkend 2.0

Hello hello, weer wat nieuwtjes uit het zonnige Texas! Zometeen ga ik weer heerlijk in de hut tub en misschien neem ik ook even een duik in het zwembad. Weet niet of het daar wel warm genoeg voor is met maar 21 graden in de lucht. Ik kijk wel. Misschien ga ik wel gewoon eventjes zonnen met m’n cocktail en wat beach muziek dat uit m’n boxen komt. Oh, maakte ik je jaloers? Sorry! Was totaaaal niet m’n bedoeling! Laten we maar snel beginnen met het vervolg van vorige week en twee spetterende (snap je hem, spetterend, van het zwembad) nieuwtjes!

Persoonlijke vragen:

Waar kunnen we de opnames van de talentenjacht vinden?

Op mijn telefoon, helaas niks in petto dat op internet geplaatst gaat worden. Een bezoekje als ik weer in Nederland om mijn optreden te bewonderen is altijd welkom.

Geen tijd voor gitaar meer?

Ja zeker wel, helaas niet meer zoveel as I used to, maar I try!

Kom je met een compleet nieuw Amerikaans outfit terug en past het oude Nederlandse dan niet meer?

Ik vrees van wel, maar ik hoop van niet. Ik doe nu elke dag een 4 minute work-out waar ik heel trots op ben, dus dat moet goed komen! #not

Hoe staat het met je keuzes?

Voor jou een vraag, voor mij ook een vraag.

Ben je helderziend ofzo?

Ahah, nee, I wish!

Ga je de bruiloft nog meemaken?

Oh yeah, dat was vorige week om precies te zijn. Ontzettend leuk en mooi! Veel wit en schattig stel, veel gedanst en natuurlijk geen druppel gedronken! (ze hadden eigenlijk ook geen champagne haha)

Wie kunnen we straks terug verwachten?

Tessa Tamara Willemsen. Hetzelfde meisje met een nieuw jasje!

Did this pretty girl already meet her cute boy in the States?

Eh, nee. Gaat ook nie gebeuren nie. M’n lieve knuffels zijn de enige boys die in m’n bedje mogen!

Wat wil je doen na je graduation, in Amerika studeren?

Ik heb me voor twee opleidingen aangemeld, international Event Music Entertainment studies in Tilburg en Media Informatie en Communicatie in Amsterdam, so who knows where I end up? Ik prefer Tilburg though.

Doen ze daar aan huiswerk? Zo ja, wanneer doe je dat dan?

Ja, maar ik heb er nog weinig van gemerkt. Dit zal vast te maken hebben met het feit dat ik ook regular classes volg, en die makkelijker dan makkelijk zijn.

Had je een kerstboom in je gastgezin?

Yes I did! Bij m’n voormalige gastgezin dat wel, maar hij stond er wel.

Onzekere tijden vragen:

Zijn ze trots op hun roots? (duits, ierland, engels ect.)

Haha ja zeker! Iedereen hier heeft een opa, oma, broer of tante wonen in Europe en dat is een hele beleving voor hun. De meeste afstammelingen zijn uit Germany. Ik vind het altijd wel leuk om te horen, maar ben wel weer teleurgesteld dat niemand in Hollandia heeft gewoond..

Wat is een bridal shower?

Een bridal shower is hetzelfde als een baby shower. Je koopt tons and tons of cadeau’s voor het bruidspaar (alsof ze nog niet genoeg krijgen) en laat het keurig inpakken zodat zij het vervolgens weer open kunnen scheuren en kunnen genieten van de prachtige pannenset die jij ze hebt voorgeschoteld.

Hoe zijn de lessen op school? Gebruiken ze chromebooks?

Lessen zijn 90 (!!!) minuten lang en verschillen per class. Ik heb hier al wel het een en ander over verteld in m’n andere blogs dus zal er niet te veel woorden aan vuil maken. De ene is, -uiteraad- leuker dan de ander, maar over het algemeen is het altijd wel een feestje. De lunch is 60 minuten lang, en (wat mij betreft) een beetje aan de lange kant. Heb liever korte pauzes verdeeld over de dag, maar ach, yolo. En ja wel degelijk gebruiken ze chromebooks, alhoewel ze hier ook een redelijk voorraadje aan MacBooks hebben. Geld zat haah.

Hebben ze pasen? En eten ze dan ook eieren?

Pasen hebben ze hier zeker. Wij Nederlanders houden gewoon van een extra feestje en plakken achter elke bijzondere gelegenheid nog een dag. Dat wilt zeggen dat ze hier in Amerika (helaas) geen tweede paasdag hebben. Nergens voor nodig wat hun betreft, want al die vrije dagen krijgen zij al met Labor day en presidents day (wat natuurlijk wel belangrijker is..) Van tweede kerstdag is hier ook geen sprake.

Hoe zit het met mensen van 90 ofzo die nog mogen rond rijden in mega trucks?

Ik kan deze vraag niet beantwoorden. Het is net zo’n zwart gat bij jou als bij mij. Volgens mij mag iedereen rijden in wat ze willen, en volgens mij maakt het ook allemaal niet zoveel uit hoe oud je bent, als je maar rijden kan. Amerika is niks voor niks gekkigheid land.

Voor examen mavo naar Amerika of erna?

Dat ligt helemaal aan jezelf. Ik zou alle voor- en nadelen op een rijtje zetten. Ik zou (persoonlijk) het zelf nu best lastig vinden om terug naar school te gaan als ik nog een jaar zou moeten, want ik heb echt het idee dat ik alles ben vergeten en alle domheid in me naar boven is gezogen. Wel is je Engelse woordenschat natuurlijk een stuk hoger, maar als je Engels al redelijk prima is zou ik daarna gaan!

Dit waren de vraagjes voorlopig. Dan heb ik nu natuurlijk ook even wat mededelingen. Ik ben gevraagd voor Prom! Jaja, het avontuur begint en eindigt met een prachtige vent aan m’n zijde. Dit keer een ander als de vorige keer. Ik ga (helaas) niet naar school prom maar naar de kerk one. Het lijkt me nog steeds super leuk, omdat ik ondertussen veel friends heb gemaakt in de kerk en het hier in Texas THE place to be is. Dit keer werd ik niet gevraagd in front of 10 mensen, maar zeg maar gerust 50. Na de kerkdienst gaf de jongen die in de band zat een hele speech of een speciaal meisje dat tijdelijk in Texas was en uit Nederland kwam. (Wie zou dat nou zijn?) en uiteindelijk kwam hij met een sign tevoorschijn dat zei; Dancepartner again? Prom? Dit omdat we samen in The Addams family zaten en hij toen mijn dancepartner was. Gelukkig weet hij net zo goed als ik dat het gewoon als vrienden is, ik ben super excited dus!

Spoileralert: de jurk die ik draag is dezelfde jurk als Hilary Duff aanhad in A Cinderella Story. Het is de oude van m’n hostzus en dat is natuurlijk een leuke goedekope uitweg.

Na dit hoogtepuntje heb ik er nog een. Houd je vast. Ik word echt ontdekt. Ik voel het aan m’n bloed. Begin mei hebben we een Disney review. Dit houdt in dat we allemaal Disney liedjes gaan zingen, een soort show dus. And guess what!? In een van de honderden liedjes die er gezongen worden zit er een waar ik, JA IK, TESSA TAMARA WILLEMSEN, er een van mag zingen! Neem even rustig de tijd om dit te verwerken.

- 1 uur later –

Jaja, het lied dat ik mag gaan vertolken en op de planken mag brengen is de Belle reprise uit Beauty and the Beast. We zijn dus van een 5 secondes of fame op stage in Amerika verhuist naar een … 59 secondes of fame op stage in Amerika gegaan! Dit lied is namelijk net een minuut. Wel een bummer, maar het hele lied is voor mij en ik zal dus waarschijnlijk een 59 secondes lang ALL ALONE op stage staan! Shout out for Tessa en haar toekomstige succes. Of zoals mijn lieftallige vadertje zou zeggen. Je verveelt je geen minuut! (het is namelijk maar 59 secondes).

Nou, dit waren de hoogtepuntjes weer. De tijd gaat nu wel heel snel. Volgende week is het alweer eind april.. hemeltje hemeltje..

Reacties

Reacties

Monica

Nooit gedacht dat je kerkganger zou zijn???? en je wordt echt nog wel ontdekt met je 59 seconden of Fame, ben zeer benieuwd!!

Mamsie

Jaloers? Nee hoor. Op dit moment mogen wij ook niet klagen, alleen dat zwembad gaat niet lukken. Daar is het echt nog te koud voor. En ik ben zeer benieuwd naar je opnames van de talentenjacht. Even geduld nog maar. Veel plezier met je Prom! Xxx

Patricia

hoi tessa vroeg of laat je word echt wel ontdekt en is het niet in die 59 sec dan komt die ene minuut ook wel geen twijfel mogelijk geniet van je prom zelfs hier in ons kikker landje ben ik al 2 keer met Kyara naar het strandje geweest wel alleen met de voetjes in het water maar dat was heerlijk genieten groetjes Patricia

Lariss

Haaa sis,

Wat een inspirerend, interessant en bovenal leuk verhaal weer.
Ben zooo proud op je solo!
Haha
Byeeee

Bff

Ooh heee????

Wat fijn dat deze vraagjes weer beantwoord zijn. Daar js iedereen weer een stuk wijzer van geworden. Nog maar 2 en een halve maand???????? en dan kunnen wij elkaar precies 2 dagen zien dat is toch een groot feest


Have fun daar????????

Daddy

Misschien ben ik nu wel het dichtst bij je van iedereen: ben met een collega en 24 studenten inmiddels aangekomen in een nat, winderig en fris Reykjavik (dus die 24 graden......nog amper op de kamer). Bijzonder land en ik ben heeeel benieuwd naar de Golden Circle tour waarin we het binnenland zullen intrekken. Lava en noorder licht spotten. Maar laten we het over jou hebben: het was weer een genot om te lezen. Leuk hoor zo'n FAQ blog. Hou de eer hoog en doe ze de groeten. Take care. XXXXX

Wilma

Weer leuk om te lezen , al die vragen...
Succes met het zingen van de Belle reprise...

Lieve groet van Wilma

Tante Lenie

hiiii hier is tante lenie again. Ik ben zo blij voor je dat je nu een aantal seconden langer mag shinen op het podium. Ga zo door. Je kan het. Er zal een dag komen dat je doorbreekt. Ik geloof in je.

Verder, hier in het zuiden (Maastricht ja) is het ook onwijs lekker weer en ik geniet hier volop van m'n biertjes, wijntjes, bitterballetjes en ander studentenvoedsel. Het moet ook allemaal niet gekker worden.

Ik spreek je later

Tot kijk (71 dagen nog steeds hihi)

Oom Wim

Ha Tessa, weer een leuk verhaal met veel weetjes.
Succes met je "59 seconds of fame"!

Groeten,

je peetoom

Henk

Beste Tessa, wat een mooie inkijk in het Amerikaanse leven. Over Amerikaanse tv en radio zou ik nog wel wat meer willen weten. Hier Netflixen we wat af. Dat zal daar toch ook zo zijn? En hoe blijf je op de hoogte van de USA hits? Veel plezier met je optreden!

Hetty

Hoi Tessa,
Weer met plezier je verhaal gelezen !,
Hoe lang gaan de lessen nog door ??
Hier is binnenkort meivakantie !
Succes en veel plezier !!
Liefs
Hetty

Henk

Dag Tessa, nog even dit: ik las een boekbespreking over de veranderende samenleving in Amerika. Miljardairs bepalen wie de presidentskandidaten zijn. In de grote steden gaat het gewone leven door maar in veel kleinere steden is er veel werkloosheid en zorg. Herken jij dit? Niet iedereen is blij met Hilary Clinton en eventueel Jeb Bush. Nothing is gonna change. De rijken worden rijker, de armen armer en de kloof wordt dus steeds groter tussen zij die werk hebben en zij die werkloos zijn.

Marijn

Tesaaaaaa!
Yeessss, Disney! Ik word er bijna nostalgisch van naar onze paar disneyavondjes met de jongetjes van act1 , wat natuurlijk niet meer doorging toen je naar Amerika vertrok. Beter film je dit gewoon de gehele 59 seconden van shinen op een podium zodat ik het ook kan zien.

heeeeeeel veel knuffels

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active