tessawillemsen.reismee.nl

Teleurstellingen wegdansen in 80s bar met tante!

Vandaag eventjes geen vlog maar een blog. Sommige mensen vinden het leuk om hun leven vast te leggen met een camera. Sommige mensen vinden het leuk om hun leven vast te leggen op ‘papier’. Sommige mensen vinden het allebei leuk. However, keuzes zijn er om gemaakt te worden, en mijn keuze viel op het vastleggen van momenten door een videocamera die me een rib uit m’n lijf kostte. Desalniettemin betekent dit niet dat ik schrijven niet leuk vind. Afgelopen weekend was mijn lieve tante op bezoek. Zij straalt liever in het echt, dan in een video of foto, en dus viel er weinig vast te leggen. Vandaar nu weer een handschreven verhaal… met de computer.

Op donderdag 12 april kwam tantelief aan. ’s Avond begon al meteen goed met een concert van Kensington. Het kaartje was net zo duur als het eten hier, goedkoop dus. Voor maar liefst 24 euro werden onze oren voor enkele uurtjes verdoofd met de klanken van rockmuziek. Omdat cultuur snuiven ook in winkels kan, werd de vrijdag grotendeels shoppend doorgebracht. Het was erg gezellig,  en ook het zonnetje boven ons hoofd deed het humeur goed. Totdat het vrijdag werd…

Op vrijdag begon de dag vol goede moed. Tijd om Praag écht te verkennen. Met een bezoekje aan het Futura Gallery Museum leek dit te gaan slagen. Helaas was niets minder waar. Met tien minuten stonden we alweer vrolijk buiten, en het museum stelde ons zwaar teleur. Of zoals m’n vader zou zeggen: We hebben ons geen kwartier verveelt… (we waren er maar tien minuten, ha-ha). Wel moet ik er even bij zeggen dat geld geen rol speelt bij dit museum. Ruimte voor donatie was er wel, maar het teleurstellende bezoekje kostte ons (gelukkig) geen cent.

Met in ons achterhoofd dat het nog beter werd, liepen we het onbekende in. Leuk parkje hier, schattig parkje daar, dit kwam wel goed. Vooral met de zon boven ons hoofd, hadden we vertrouwen in een culturele dag. Helaas eindigde de dag zoals de meeste dagen eindigen bij vrouwen: in het shoppingcenter.

Om de avond nog enigszins cultureel af te sluiten, besloten we een bezoekje te brengen aan een black light show. Alhoewel ik dit al eerder heb gezien, zo naïef als ik ben, was ik er van overtuigd dat het deze keer wél leuk zou worden. Slecht, slecht, slecht idee. Ook deze black light show was weer een grote flop.

Zaterdag zou het mooi weer worden. Oftewel, tijd voor een waterbootje! Met wat tijdschriften onder de arm en de zonnebrand in ons hand vertrokken we richting het water. Eenmaal aankomen bij de boot werden we nog net niet weggeblazen. Het waaide echt mega hard, bummer nummer 2. Desondanks was het wel heel gezellig. Helaas liet de zon ons later in de steek en werd er ruimte gemaakt voor regen…

Op zaterdagavond brachten we een bezoekje aan de 80s bar. Nadat we hier uren hebben gedanst op Abba en The Backstreet Boys, en de voetjes het niet meer aankonden, doken we voldaan het bed in.

Op zondag was het alweer tijd voor tante om weer richting Nederland te gaan. Met de nodige kater van de avond daarvoor, verliet ze m’n huisje in Praag richting het vliegveld. Lieve tante Mo, thankss voor de gezelligheid. Ik hoop dat je hebt genoten van het stiekem meegluren in mijn Praagse leven. Ik begrijp helemaal dat je nu weer even moet bijkomen.

Reacties

Reacties

Mamsie

Haha. Mooi opgelost met een leuke blog!

Gabrie

Leuk verhaal Tess. Benieuwd wat je voor mij op het programma hebt staan?

Paulus

Met een glimlach begin ik te lezen. En jawel, je hebt het gelukkig nog niet verleerd. En de glimlach bleef tot de laatste regel . bij De weg, wordt welmonderhand weer eens tijd om terug te komen Tes. Veel plezier nog

Marjolein

Als vanouds, leuk geschreven Tessa!

Ellen

Ik vind echt dat je zo leuk schrijft. Vlog is leuk maar hoe jij schrijft top.

Mo

Wat heerlijk ‘n blog
Wat lief, was geweldig weekend, thanks!!!!!!!

Wilma Groot Wassink

Leuk verslag , Tessa, echt leuk om te lezen...
Toch weer veel ( leuke ) dingen gedaan in 1 weekend !
Geniet nog van je laatste maand...
En blijf schrijven......

Lies van der steen

Mooie blog Tessa. Druk druk druk maar wel gezellig

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active