tessawillemsen.reismee.nl

Tik tok on the clock but the party won't stop no

Tik, tik, tik. De tijd tikt maar door terwijl ik hier van hot naar haar (her??) ren voor de laatste loodjes. De tijd gaat dus echt way too fast. Hoe excited ik ook ben om m’n lieve mams binnenkort te zien, het was voor mij wat handiger geweest als we alles nog een paar maandjes hadden opgeschoven. Ondertussen staat de teller al op 36 en deze getallen maken m’n ogen nat. Ik kom tijd te kort. Veel te kort.

Afgelopen weekend heb ik doorgebracht in Arkansas! Het weer tijd voor een roadtripje out of state en m’n hostvader’s family reunion was een perfect gelegenheid om er weer eens tussenuit te gaan. Op vrijdag skipte Jackson (hostbroer) en ik school en vertrokken we richting het noordoosten. Waarschijnlijk hebben jullie nog nooit van Arkansas gehoord en zal de helft het verkeerd uitspreken, maar that’s okay. We reden eerst naar m’n hostpaps zn ouders en bleven daar gezellig een tijdje kletsen. Of course moest er weer buiten de deur gegeten worden en met een vol buikje ben ik in een woonkamer met nog zo’n 10 andere familieleden op een luchtbed in slaap gedoezeld.

De volgende dag begon het spektakel. We reden naar een plek waar broers, zussen, opa’s, oma’s, vaders, moeders, nichtjes, neefjes aanwezig waren. Noem het op en het was er. Er liep zo’n 200 man rond, dus een kleine familie zou ik het niet noemen. Natuurlijk bleef ik weer in m’n waarde en moet ik anders zijn dan de rest, dus kon ik mezelf de enige buitenlander op het festijn noemen. We hebben na het vele eten basically maar twee spellen gespeeld. Een voor de jongens, een voor de meisjes. Die van de jongens heette horseshoe en die van de dames ben ik alweer vergeten. In ieder geval, wij (vrouwelijk geslacht) moesten een soort rond metaal in een box gooien verder op waar ook een circkel in zat en dan kreeg je punten. Ben echt de slechte spellen uitlegger ever, maar neem het voor nu maar gewoon eventjes aan. Als je het metaal in de circkel gooide kreeg je 3 punten en in de box leverde je 1 punt op. Wie het eerste tot 11 kwam had de ronde gewonnen, en klom je langzaam naar boven en schakelde je je mede spelers uit. Er deden zo’n 50 vrouwen mee, en het spelletje heeft ook wel wat aantal duren geduurd. Althans, voor de andere. Ik ben Tessa natuurlijk weer niet als ik het losertje van het gezelschap ben en lag er na een ronde al uit. Dag 50 dollar. Yep, that’s right. Je kon 50 dollar + een beker hier mee winnen! Maar ach, winnen is belangrijker dan meedoen. Of was het andersom?

Bij de mannen was het toch allemaal wat lastiger. Zij hadden een hoefijzer die ze super ver op een bepaalde afstand moesten gooien en die doormiddel van een bepaald aantal graden een hoek moest maken waardoor het gat van de hoefijzer precies om een stof heen kan. Een soort ringen gooien maar dan is er een half end open en is het met hoefijzers en wat verder. Ook dit spelletje duurde (maar) 7 uur maar wel is m’n hostbroer Lyle 2e geworden en ging die met een beker en 20 dollars (wat een prijzen!!) naar huis. Al met al was het een leuke dag, maar helaas moest Rodney die dag erna werken dus moesten m’n hostparents en ik weer terug. De rest van de familie bleef nog even, wat ook kon doordat we met twee auto’s waren.

Onderweg naar huis stopte we bij een hotel waar we pas om 2 uur waren en de volgende dag waren we om 6.30 uur alweer uit de veren om de rest van de rit te vervolgen naar huis. Eenmaal thuis genomen gingen Lura (hostmam) en ik na een nap shoppen en bleef Nessa (vriendinnetje) slapen. Slapen op een zondag denk je nu. Jazeker, want vandaag was ik vrij. Memorial day. Ik moet zeggen dat dit een van de weinige nuttige dagen is waar ik vind dat een vrije dag terecht is. De student day en labor day mogen wat mij betreft achterwege gelaten worden.

En dan nu, m’n sudden realization. De eerst volgende keer dat ik een blog schrijf kunnen jullie nog lezen over de spannende avonturen die ik heb meegemaakt in Austin waar ik heen ga. (we zijn met koor gekwalificeerd voor state en gaan nu naar Austin) maar daarna is het hoogstwaarschijnlijk gedaan met de pret. Want m’n moeder komt!!!! M’N BLOED MOEDER, M’N BIRTHGIVER, M’N MOEDER FIGUUR, M’N SCHEPPER, ZE KOMT!!! Zekersteweten. En natuurlijk ben ik erg blij en kijk ik er ontzettend naar uit, alhoewel ik liever wilde dat het nu nog February ofzo was. Nog 10 daagjes.

Het Amerika avontuur is bijna voorbij en dat maakt me echt zo verdrietig. Dit is by far het beste jaar dat ik ooit heb gehad.

Reacties

Reacties

Monica

Aftellen is ook echt begonnen....

Patricia

geniet nog lekker van je laatste 36 dagen en wat is het dijn dat je mams al snel komt ook weer super leuk natuurlijk dikke knuf vanuit ons landje .-)

Larissa

Spanneeend.
En hoezo alleen je mams?!
Je zus ook bijnaaaa!!

Mamsie

Lieve meid, ook ik ben aan het aftellen! Nog 9 daagjes en ik stap op het vliegtuig! Zie ik je hostfamilie, het huis, je school en je vriendinnen! Ik kan niet wachten. Geniet nog maar lekker van die laatste daagjes.

erik

Geniet er inderdaad van.
Hopelijk geen last gehad van het slechte weer in jullie staat.

Groetjes erik

je andere moeder

Nou ik weet toevallig dat je nu op een 2 sprong staat en het best even moeilijk is als je weer thuis bent maar het gaat over en komt allemaal goed. Ik merk aan je woorden dat je heel erg na moet denken in het Nederlands en dus is het de hoogste tijd dat je terugkomt. Je kan weer langzaam aan je boerenkiel en klompen gaan wennen en nog een beetje van je cowboyhoed genieten. Eerst nog even lekker vakantie vieren op zijn hollands in the USA en dan ....

je andere moeder

ra ra wie ben ik

Wilma

Gezellig familie feestje!! Zelfs deze zijn in Amerika veel groter !!
Ik hoop dat alles goed met je gaat....
Hier op t.v. zie je allerlei overstromingen in Texas.

Lieve groet van Wilma

Henk

Spannende wedstrijden worden daar in die familie gespeeld. Lees ik het nou goed dat je schrijft dat het gedaan is met de pret omdat je moeder komt? Ik zal het nog eens nalezen. Met Astrid erbij wordt het bij ons altijd gezelliger. Toch Astrid?
;-)

Hij die thuis moet blijven.......

.....samen met luka. We gaan mannen dingetjes doen. Iets met hoefijzer gooien denk ik. Lijkt me dolletjes. Vergeet niet de voetbal wedstrijd Nederland - USA in juni ( ik meen de vijfde). Leuk om samen met de stowalletjes naar te kijken. Geniet er nog maar van Tess. Straks is mamsie er........;-)

peetoom Wim

Ha Tessa,

Altijd leuk om je enthousiaste verhalen te lezen. En ja, ik heb wel van Arkansas gehoord, oud president Clinton komt uit die staat en was daar ooit gouverneur. En ik weet ook hoe je het uitspreekt: Arkensaw.
Succes in Austin!

Hetty

Hoi Tessa,
Ja, de laatste weken,,hoe lang heb je nog les ?
Daarna staan er gelukkig nog veel leuke dingen op je programma, vakantie met je moeder en Larissa !!
Veel plezier nog !!
Liefs Hetty

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active