tessawillemsen.reismee.nl

Lief dagboek

Ik ben al meer dan een week in Amerika. En dat worden er steeds meer. Wat een gek idee toch eigenlijk. Het is net half drie ’s middags geweest en ik ben nog maar anderhalf uur wakker. Ik heb een klein maar groot genoeg kamertje waarin blauw de hoofdkleur is. Zaterdag kwam ik hier aan. Toen Sofia, Sofie en ik (twee andere Duitse meisjes) waren geland vonden we snel ons gastgezin. Het was helemaal niet ongemakkelijk of iets, het was heel leuk. Snel de koffers gehaald en op naar huis. Eenmaal ‘thuis’ aangekomen moest ik meteen mijn grootste ergernis aangaan: de honden. Zelfs Lucky is leuker vergeleken met deze enorme op-je-springende-allesetende-mormels. Nadat ik alles had uitgepakt reden we naar een BBQ restaurant want ik moest natuurlijk kennis maken met het typische Texaanse eten. Hmm lekker smullen. Ik probeerde iets gezonds te kiezen en dat was redelijk gelukt.

De afgelopen dagen

Zondag gingen we meteen met een vriendin van Rachel, MaKayla en Kate naar het huis van oma. Het was ontzettend heet en zij had een zwembad dus we konden een frisse duik in het water nemen en bruin worden. Omdat het zo gezellig was stelde MaKayla voor dat we bij haar konden blijven slapen en een Amerikaanse sleepover konden gaan houden. Toen we bij haar thuis aankwamen kon haar moeder ons niet naar de pizzeria brengen (wat anders?) omdat haar teennagels nog nat waren van het lakken, dus we vroegen haar broer. ‘Is die knap?’ was het eerste wat er door m’n gedachte ging. Nieuwsgierig naar haar broer liepen we naar zijn kamer om te vragen of hij met ons mee wilde. Toen de deur open ging lag hij half dood op z’n bed met z’n vriendin half op hem onder de dekens. AWKWARD. Ik moest echt m’n lach inhouden omdat het een ontzettend charmante eerste ontmoeting was maar ik kwam er al snel achter dat hij toch niet mijn type is. Hij moest zich nog even aankleden en dan zou die ons brengen. Dat was me toch een avontuur! Ik heb me dood gelachen. We hebben grote vrienden gemaakt onderweg en op de terug weg gingen we nog wat drinken halen bij een zelfstandige drive-in. Je moest op allemaal knopjes drukken om je groene slushpuppy met nerds erin te bestellen en er zou iemand op skeelers je bestelling komen brengen! Hahaha. Eenmaal weer thuis hebben we films gekeken, kaartspelletjes gedaan en muziek gemaakt.

De dag erna hadden Rachel en ik een verjaardag van Ashley, een andere vriendin van Rachel. We gingen naar een of ander adventure gebeuren waar je kon karten en lasergamen. Het was heel leuk en gezellig. Ik had tijdens het lasergamen een jochhie van 10 afgemaakt die mij een ‘cheating bitch’ noemde omdat ik tijdens het schieten mijn eigen sensor afschermde zodat hij mij niet kon beschieten.

Dinsdag had Rachel zangles en dat gaf mij de gelegenheid om ergens in een klein kamertje even piano te spelen. Ik mis het spelen nu al. Daarna bracht oma ons naar het the Haiwaaiin Falls, een waterpark in de buurt. We hadden veel fun daar en ze hebben heel veel verschillende waterglijbanen! Ook kwamen we nog een exchange student uit Duitsland tegen die er bijna twee jaar geleden was voor vijf maanden en nu haar familie weer kwam opzoeken. Toen Rachel en ik even lagen te zonnen en ik half ik slaap was gevallen werden we gebeld door oma dat ze klaar stond om ons op te halen. Ik werd weer half wakker en er lag een dollar bij m’n jurkje. ‘Is this yours?’ vroeg ik aan Rachel. ‘Eh, no’. Okay chill dacht ik, geld gevonden. Toen ik de verfrommelde dollar openmaakte gierde ik het uit. Er stond een nummer op met ‘Call me’ erbij. Hilarisch. Later kwamen we er achter dat het een 13-jarige (!) jongen was. Hij heeft me nog een aantal keer gesmst hoe oud ik was maar ik ben niet echt van plan nog te reageren. Helemaal niet als ik vervolgens nog smsjes krijg met ‘What, no love?’. Haha, 13. Gekke hij.

Nu

Nu lig ik nog steeds op bed. Ik weet niet of we nog veel gaan doen want het is al bijna drie uur. Ik vrees van niet. Mijn leven bestaat de laatste tijd veel uit Pretty Little Liars kijken, geen probleem. Ik begin Nederland al wel een beetje te missen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het drinken misschien wel een groter probleem gaat worden dan het eten. Melk is vies. De ijsthee smaakt nog viezer en heel anders dan in Nederland. Cola lust ik niet. Dr. Pepper is het zelfde en dus blijft er alleen maar zwembadwater over. Want zelfs het water hier is niet te drinken. Ach.

De komende dagen

Er staat nog niet veel op het programma de komende dagen. Maandag gaan we naar school om me te registreren. Ik ben benieuwd. Verder zou ik het niet echt weten nog. Het komt allemaal wel. Beetje bij beetje.

Reacties

Reacties

Mamsie

Leuk verhaal weer, meid! En maandag voor het eerst naar school?! Spannend ???? Is de hitte nog een beetje uit te houden? Elke dag 38 graden zag ik. Tot het volgende verhaal! Xxx

Henk

Goed verhaal. Een 13 jarige Highschool lover is eigenlijk een compliment. Je ziet er gewoon jong uit. Je hebt in ieder geval kennisgemaakt met Texas. Hotter than July.

Ab

Slechts 1 dollar???? Dan is hij het ook zeker niet waard. Grappig verhaal inderdaad. Aftelllen tot school begint meid. Dan begint het pas echt. Hoe gaat het met je BFD's?

Wilma

Bijzondere manier om iemand mee uit te vragen !!
En dat al op 13 jarige leeftijd! Dat belooft nog wat voor de komende tijd. Ben benieuwd hoe het eten is? Nog een beetje gevarieerd en smakelijk? Liefs Wilma

Nelia

Gekke chanter ben je hoor Tessa! Ook heel fijn dat Rachel je gewoon mee neemt naar haar vrienden. Anders zou je nog meer pll moeten kijken...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active