tessawillemsen.reismee.nl

Repeterend stil staan bij 9/11

Misschien wordt ‘wat gaat de tijd toch snel’ mijn openingszin voor elke blog die ik plaats. Ik kan het ook maar niet vaak genoeg zeggen, want de tijd gaat snel. Weer een week voorbij. Ondertussen zit Tessie hier al bijna twee maanden! Deze week was een drukke maar super leuke week!

Nadat de uitslag van de schoolmusical bekend was kon het echte werk beginnen: REPETEREN! Deze hele week (op vrijdag na, dat is de vrije dag) had ik repetities van 4 tot 6. Mijn schooldag begint dan om 8.00 uur en om 18.00 uur ben ik klaar. Ik heb nog nooit zoveel tijd op school doorgebracht haha! De reptities zijn van 4 tot 6 en deze week was dansen het aspect waar we aan werkten. Je hebt de hoofdrolspelers, het dans- en zangensemble, het zangensemble en de crew. (op volgorde van hoe vaak je op het toneel staat) Ik zit in het dans- en zangensemble dus zal waarschijnlijk veel te zien zijn op stage.

Het een gewone schoolweek. Geen gekke dingen meegemaakt. Economics is af en toe wat lastig door de termen die nu allemaal in het Engels zijn. Geometry in tegenstelling is appeltje eitje en ik heb tot nu toe alleen nog maar 10’en gehaald en overweeg om naar een hogere klas te gaan waar het niveau wat hoger ligt. Zo heb ik wat meer uitdaging en verveel ik me niet dood in de klas. Ik zit namelijk de helft van de tijd te tekenen en de andere helft van de tijd op m’n telefoon, terwijl ik muziek luister. Ben best wel een badass. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer prima zo omdat ik nu thuis geen huiswerk heb en meer tijd heb voor andere leuke dingen. Doordat mijn hele schema is omgegooid omdat ik nu in een hoger koor zit, zit ik ook in een andere theater klas. In plaats van theatre 1 (Wat verplicht is voordat je naar een hogere theaterklas wil) zit ik nu in theatre productions. Ik werd toegelaten in deze klas omdat ik al zoveel ervaring had en ze dachten dat ik het wel aankon. Hier zijn ze bezig met het voorbereiden van een toneelstuk waar ik dus ook in zit; Shakespeare in Hollywood. Omdat de rollen al verdeeld waren heb ik nu een rol dat te vergelijken is met het spelen van een boom. Niet dat het me iets boeit want ik vind het al helemaal geweldig dat ik in nog een stuk kan rondhuppelen. Het is een leuke cast met leuke mensen dus ik vind het helemaal prima. Iedereen is zo lief en vriendelijk!

Verder leer ik steeds meer mensen kennen en ontmoet ik ook meer mensen. Ik heb de laatste tijd veel contact met een jongen genaamd Andrew, maar bepaalde personen zijn daar al van op de hoogte en verder wil ik er nog niks over kwijt ;)

Afgelopen week was het 9/11. Ik was er benieuwd hoe deze dag zou verlopen. Het is precies 13 jaar geleden dat er iets verschrikkelijks is gebeurd hier in Amerika en ik vind het toch wel even belangrijk om daar bij stil te staan. Elke les werd er een minuut stilte gehouden voor de slachtoffers die zijn gevallen en je voelt toch die bepaalde spanning omdat je nu in het land zit waar het gebeurd is. ’s Avonds was the footballgame en ook daar werd er wat over gezegd en moest iedereen even stil zijn. Toch wel indrukweekend hoe alle footballplayers, cheerleeders, topcats, choaches, scheidsrechters, trainers en het publiek hun hand op hun hart houden en je het verdriet van de gezichten afleest. Helaas hebben we ook nog verloren.

Deze week zal niet veel anders worden dan afgelopen week. Er is weer de hele week repetities voor The Addams Family inclusief de zaterdag. De uitvoering van Shakespeare in Hollywood is 17 oktober en The Addams Family zal rond begin november schitteren op het toneel. Jullie zijn allemaal uitgenodigd om te komen kijken! Leuk uitje toch?! :)

Ps. Ik wil me bij deze ONTZETTEND verontschuldigen voor het BIZAR slechte Nederlands dat elke keer door jullie ogen worden gelaserd. Ik ben me ervan bewust dat m’n Nederlands steeds slechter wordt en ik krijg steeds meer moeite met het schrijven van de taal, en dat voor iemand die altijd mensen corrigeerde!

Reacties

Reacties

Mamsie

Meisje, meisje, ik zal maar geen vragen stellen ;-).
Duidelijk is dat jij helemaal in je nopjes bent! Wat een druk schema! Maar goed dat het allemaal dingen zijn die je leuk vindt, dan gaat de tijd snel. Dat blijkt maar weer. Xxx

sallieee

Nou laten we maar allemaal Engels praten, zodat je ons kunt blijven corrigeren hahah. tip: Het zou super leuk zijn als je een stukje kunt filmen van de musicals! Dan kan je het als je terug bent laten zien aan iedereen, en natuurlijk voor jezelf om te bekijken! (volgens mij heb je daar allang al aan gedacht, but maybe not haha)

Liefs xxx

Goedemorgen

Hey tes , dit bericht duurde veel te lang , de volgende moet sneller want ik heb het gevoel dat je de helft vergeet.
Pfff een 10 , eehhh bedankt voor de uitnodiging maar om nou te komen voor het bekijken van iets dat op een boom lijkt lijkt me niet zo inspirerend ,
Ik wacht op je volgende bericht,

jeltje

Haha, ik begon ook Engels tegen mijn ouders te praten toen ik met ze skypte. Heel verwarrend xD

Wim

Als je Engels nu net zoveel verbetert als je Nederlands verslechtert, blijft het gemiddelde acceptabel!

Groeten,

Wim

Larrie

Heee sisss,
Klinkt weer cool allemaal! Wel deuk zeg door die musical maar wel super vet! Geniet er maar van!! En welkom bij de club van niet zo goed schrijvende nederlanders haha! Tot over 9 maandjesss

Paul

Ha beetje dochterlief, ook deze blog weer met veel plezier gelezen. Als ik dit lees, krijg ik het idee dat ik toch ergens wel gelijk in krijg....... Voor meer info moet ik zeker bij je moeder of larbo zijn ben ik bang.leuk dat je het nu zo enorm naar je zin hebt. Ik kom niet over om naar je te kijken. Afspraak is 11 maanden niet zien en daar houden we ons aan. Laat maar weten op welke zender de stukken worden uitgezonden. Veel plezier deze week weer. Zonnige groet paul

Wilma

Wat een lange dagen maak je! en ook nog op zaterdag naar school.
Maar gelukkig vind je het allemaal (bijna) even leuk.
en als je druk bent, vliegt de tijd......
Fijn dat iedereen zo aardig en leuk is.

Lieve groeten van Wilma

Chica en España

Hola chica,

Ik houd dit al een tijdje met moeite geheim, maar ik heb een leuke verrassing voor je ... Ik vertrek namelijk de 15e vanuit Madrid naar Dallas om jou de 17e van oktober te kunnen zien shinen op het podium!!!

Verder is het geen probleem dat jouw Nederlands erop achteruit gaat. Het kan de beste overkomen.

Nu ga ik wat aan m'n Spaans doen zodat ik binnenkort een reactie kan schrijven in het Spaans.

Hasta luego!!

ps. ik moet je teleurstellen, helaas gaat al mijn geld hier in Salamanca uit aan alcohol, eten en kleding dus kan ik het me niet veroorloven je te bezoeken.

dad

Mooi dat weken voorbij vliegen. Da's een goed teken.
Andrew......mmmm Groetjes aan Rachel en Kate!

Marjolein

Hi Tessa,

Volgens voel je je al helemaal thuis daar. Leuk om te lezen! En schrijf de volgende keer anders lekker in het Engels ;-)

Have fun!

Patricia

Geniet van van je zang ,dans en toneel kunsten helemaal jou ding

Lia

He Tess, wat een heerlijke verhalen!
Fijn dat je zo je weg vindt, nieuwe vrienden, nieuwe uitdagingen en een nieuwe vriend????
Ontzettend knap hoe je dat allemaal toch zo snel hebt op gebouwd.
Van je gastgezin zal je het niet hebben.
Maar Tess slaat zich er prima doorheen. Ze kan het wel alleen.
Fijne tijd. Xxx van Floris.

Henk

Andrew? Dat is toch de jongste zoon van de koningin van Engeland. Is die niet te oud? Enjoy!! Volgens mij vermaak jij je erg goed in Texas.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active