tessawillemsen.reismee.nl

Veel gebeurtenissen in weinig tijd

Sorry sorry en nog heel veel sorriess dat jullie nu pas wat van me horen. Ik heb heel wat meegemaakt in de tussentijd dus hopelijk is m’n excuus goed genoeg ghehe. Natuurlijk is m’n verhaaltje ook triedubbel zo lang! Dubbel veel lees plezier! Prettreket naar beter bed! (Schrijf dit in m’n bedje)

Vorige week was niet zo’n hele bijzondere week. Zoals altijd had ik weer gezellig rehearsals van The Addams Family. Ik begin het steeds leuker te vinden! Ik heb zelfs een Joseph-solo! Vraag me niet hoe ik het voor elkaar maar blijkbaar heb ik magische benen want ik heb een soort van innie-minnie dans solo tijdens een liedje. Ik noem het m’n Joseph-solo omdat het net zo lang was als m’n solo bij Joseph. Mensen die mij hebben zien stralen op het toneel weten wat ik met deze 3 seconde langdurige solo bedoel. Maar goed, feest voor Tessa dus want zo kan ik mooi wel zeggen dat ik een solo had in Amerikaanse musical! Hoppa! Maar goed, onbijzondere week dus, en toen was het vrijdag… SIXFLAGS!!

Sixflags was in twee woorden…. Geen sevenflags! Haha, even allemaal lachen. Oke grapje, maar het was oprecht echt leuk! Ik ging dus met Barbro en haar hostvader mee en het was via werk privefeestje blabla, moraal van het verhaal; GRATIS SODA’S EN CHIPS! Weet niet waarom, maar mij hoor je niet klagen! Het park was speciaal voor personeel + vrienden afgehuurd en er was dus gratis voedsel! Een groot feest! Want dit betekent dus ook geen rijen bij de attracties! Wat een pret, wat een pret.. Verder begon de dag daarna the zogenaamde Fright Nights waarin men als zombie’s met kettingzagen achter je gaat lopen, je kent het wel. Maarja, de dag erna is dus niet de dag zelf. WEL DUS! Normaal gesproken moet je betalen voor een ‘haunted house’ maar ons lieten ze gratis schrikken. Ik twijfelde heel erg of ik er wel in wilde, haunted house, Amerika en Tessa, dat kan nooit goed gaan, maar omdat ik anders dit coole verhaal ook niet kon vertellen, heb ik het toch maar wel gedaan. Ben me tigduizend keer dood geschrokken en verder is het een gevoelig onderwerp maar heb er wel een kei leuke avond aan overgehouden!

Toen was het saturday. Ik bleef bij Barrie (Barbro) slapen en moest vroeg op school zijn. Ondertussen is school gewoon the place to be for me. Die avond was namelijk het ‘One Normal Night dinner’. Dit is een soort dinnershow. Voor mensen die niet weten wat dat is, het was een diner voor vrienden en familie met af en toe een sketch of een liedje waarin iedereen in kostuum en character rond liep. Echt vet grappig, want nu kon ik dus die zombie met kettingzaag spelen. Helaas hadden we geen kettingzaag. Ik heb de hele avond lang door aan mensen gevraagd of ze m’n broertje hadden gezien. Z’n naam is Thomas en hij is 9 jaar. Ik had hem voor het laatst in het bos gezien. –Had een heel verhaal klaar voor mensen die vragen gingen stellen-. Het was hilarisch. Begon ook opeens tegen een random stel in het Nederlands te schreeuwen waarom ze me dood hadden gemaakt en ze keken me enigszins vreemd aan. Geslaagde avond dus. Daarna bleef ik bij Maddie slapen. Een ander vriendinnetje (houd deze details van niet thuis zijn in je achterhoofd voor het vervolg van m’n leven). Zondag haalde Barbro en haar hostpaps, -ben ondertussen meer familie van haar dan van m’n eigen familie- me op bij Maddie en gingen we naar de kerk. Nou pap, je mist wat! Kerk is een groot feest hier. Gitaartje, drumstelletje, achtergrondzangeresjes, elektrische gitaar erbij, drie grote schermen, paar beamers en het feest kan beginnen. Wel duurde dit feest drie, ik herhaal, drie uur. Beetje lang feestje dus, maar wel toff. Om 12 uur lokale tijd gingen we lunchen, ergens een hapje eten. (Dit klinkt echt op z’n paps, even een hapje eten haha) maar oke, eten. Vervolgens gingen ik, barbs en d’r hostmams nog shoppen en werd ik na een lang weekend rond een uur of 8 ’s avonds thuis gedropt.

En dan nu het hoofdnieuws. Zoals jullie misschien al wel is opgemerkt, of niet, schreef ik nooit echt wat over m’n hostfamily. Ik wil er op internet dan ook niet teveel over kwijt, maar gedurende de twee maanden dat ik daar woonde, ben ik veel verschillen tegengekomen en heb ik besloten dat het geen goede match was en ik hier niet het hele jaar wilde wonen. Ik heb m’n representer gemaild, en na een aantal mailtjes was de conclusie langzaam duidelijk; deze familie is niet geschikt voor mij. Hij is op zoek gegaan naar een ander gastgezin en ik heb mijn host Family verteld dat ik me er niet thuis voelde. Wonder boven wonder, of juist niet, vonden zit dit niet erg en begrepen ze het optimaal dat ik weg wilde. (dit is hoogstwaarschijnlijk geen eens normaal Nederlands) En dusssss ben ik gister verhuisd naar een ander gastgezin. Maar om de spanning hoog te houden moet ik eerst nog wat anders kwijt.

Gister was namelijk de HOMECOMING PARADE! Woehoe. Het is een soort carnaval, want alle vakken/groepen/organisaties/sectoren/weet ik het hadden een eigen float (kar) met hun eigen vak/groep/organisatie/sector/je snapt het wel. Er was een seniors float, football float, choir float, history float en ga zo maar door. Ik was, in kostuum, op de theatre float om de Addams Family te promoten. De kinderen van de lage school en middle school staan aan de zijkant van de lijn klaar met hun ouders en een plastic tas groter dan henzelf om de candy die wij dan moeten gooien, op te vangen. Best grappig. Best logisch dat iedereen hier zo dik is want ik overdrijf niet als ik zeg dat de kinderen RENNEN voor het snoep en het zonder gemak van de grond afrapen om het in hun 20 meter lange tas te werpen. Het was dus een grote gezelligheid ondanks dat het zweet van m’n gezicht droop. Wat een hitte! Maar ja, wat wil je dan in Texas. Tessa gekke meid.

En dan nu het ENGE nieuws. Heb zoveel verschillende onderwerpen zeg, poepoe. Want vandaag hadden we dus repetities voor TAF. Er was al regen voorspeld maar mijn hemel, het kwam met bakken uit de hemel. Ook begon het KEI HARD te waaien en de lucht was donker en ging richting groen. Als de lucht groen is hier, betekent dit chaos. Een groene lucht is namelijk een van de signalen van een tornado en aangezien wij in de huppelepup zone zitten, is er dus kans op een tornado. We moesten allemaal in het theater zitten, totdat we de deur open hoorde gaan (door de wind) en al de regen naar binnen lag. Heel zwembad voor de deur. Na toeristje gespeeld te hebben gingen we weer terug naar de theaterzaal. Eenmaal ready to start vielen de lampen uit. Het was pikdonker in het theater, je zag echt geen hand voor ogen. En ondertussen hoorde je ook nog de keiharde regen, storm en wind op het dak. Wat een gezelligheid........... not. Ik was oprecht bang. Maar goed, aan alle enge dingetjes komen ook een einde dus toen het opgehouden was met regenen konden en stormen was ik al minder bang. Helaas konden de lampen niet gefixt worden dus we hebben de repetitie doorgebracht met Iphone licht en een zaklamp (vraag me niet wie die waarom had meegenomen, maar hij was er)

Dat was het enge nieuws en dan heb ik het nog geen eens gehad over die gekke koeienziekte waarvan een man hier in Texas in het ziekenhuis ligt en het is levensgevaarlijk ofzo. Ik weet niet precies wat het is en zolang ik er niet mee aangestoken word vind ik het wel goed. Helaas kan ik de gedachte ‘die gekke dingen gebeuren alleen daar aan de andere kant van de wereld’ niet meer aangehouden aangezien ik nu zelf daar aan de andere kant van de wereld ben.

Sorry guys dat dit zo langdradig is, maar ben bijna klaar hoor! Heb namelijk nog een hilarisch verhaal. Het HILARISCHE news, ik ben namelijk gevraagd door een jongen om met hem naar homecoming te gaan. Deze jongen is by far * KUCH KUCH KUCH KUCH * de knapste jongen van de school * kuch kuch stik stik * Maar ja, jullie kennen Tessa en die durft geen nee te zeggen en al helemaal niet als die gozer een bloemetje voor je heeft en er allemaal mensen om hem heen staat. Dus tja, ga nu gezellig met m’n date naar homecoming. Heb dus ook echt m’n god geen idee wie deze hele jongeman is aangezien ik alleen z’n naam weet. Maar ach, YOLO. En verder is het hier de gewoonte om de mum voor elkaar te maken als je elkaars date bent. Een mum is een soort raar iets (google maar even) wat typisch Texas is, en je de hele dag draagt naar school want dan loop je voor schut en ben je cool. En ohja, alleen de seniors mogen wit anders ben je het haastje. Nou, vandaag komt mijn ‘date’ m’n mum brengen want hij had dus de mijne gemaakt en hij was wit! Blijkbaar kent hij me ook zo goed dat die niet wist dat Tessa een junior is. Vet awkward dus want ik mag dus geen wit dragen maar ja, kan moeilijk tegen hem zeggen; heel lief van je en je mams en jij hebben goed je best gedaan maar ga dit dus echt nie dragen nie. Dus ja, ben benieuwd hoe morgen verloopt. Morgen is dan ook de homecoming football game en zaterdag de homecoming itself. Spannund!!

En dan nu de information waar jullie al minuten lang op wachten. Mensen die meer willen weten over m’n gastgezin kunnen contact opnemen via mijn mobiele nummer of een postduifje sturen. Ik zit nu bij een ouder stel. Ik zie ze een beetje als een opa en oma. Ze zijn heel lief en aardig en dit is m’n tweede nacht. M’n kamer is dan wel niet zo heel groot maarrrrr… ik heb m’n eigen badkamer!!! Ze hebben drie kinderen die ook weer kinderen hebben en zo kom ik terecht in one big happy family. Ze hebben een klein adorable hondje genaamd Ann en we zijn nog geen beste vrienden maar wat er niet is kan nog komen. Tot nu toe heb ik het erg naar m’n zin. Helaas hebben ze een strenge regel en dat is dat ik niet allowed ben om in een auto te zitten waarin een tiener rijdt. Ze vertrouwen de rijdende teenagers niet echt en willen niet aansprakelijk zijn voor alles wat er met mij ook maar kan gebeuren in de auto. Ergens snap ik dit wel, maar aan de andere kant dit caused sooo much troubles! Weet dus echt m’n god niet hoe ik nu waar kom met sommige dingen. Ze willen me wel overal heen brengen maar ja, ik voel me ook schuldig als ik opa en oma m’n taxi laat spelen.. Dus ben vet mega benieuwd. Maar komt goed!

Nou voorlopig zijn jullie weer zoet met m’n verhaaltje. Ik ga nu lekker slapen want morgen wordt weer een coole, lange dag. Tessa houdt van jullie, slaaplekkkerrr!!! of eigenlijk GOODMORNING!

Reacties

Reacties

Mamsie

Lieve meid, wat een week weer! Bij jou zou iets toch eens een keer normaal gaan. Haha. Gelukkig lijdt je humeur en humor er niet onder! En dan heb je het nog niet eens gehad over de tornado vandaag en een piano bij je nieuwe gastgezin! Succes met homecoming!

Salwaaa

Hahahahahaha Tessa Tessa Tessa,
Wat een avonturen allemaal ???????????? maar wel echt super leuk! Doet Walibi sixflags nou na of doet Sixflags Walibi na? Just kidding heel veel pretparken doen het hahaha.
Als eerste een reactie, don't ask me waarom ik al wakker ben om 06:45 (heb pas 11u les) ahaha nou goodnight to you! Ik kijk uit naar je volgende story! ????????

Salwaaa

Just kidding, je mama is altijd de eerste hahahah :)))

Patricia

hihi als ik je verhaal lees hoor ik je gewoon ratelen lol
Je geniet optimaal en dat is goed zeker blijven genieten
En goed dat je op je gevoel af bent gegaan hoop dat je nu op een beter plekje terecht bent gekomen En we willen wel een foto van jou en je prince Charming hihihi

Wim

Ha nichtje, goed om weer van je te horen. Was al bang dat ie ons in het verre Nederland al was vergeten. Weer een leuk verhaal en als ik alles zo lees dan is er sprake van: "Never a dull moment".

Groeten,
je oom Wim

Lotte

Haaaa tes!
Wat heb je weer geweldig geschreven haha! Ik ben heeel erg benieuwd naar je date! FOTO :) En wat een geweldig ding zo'n mum.
Spannend van die tornado mannnn. Je maakt echt van alles mee eh!
Super fijn dat je een ander gezin hebt en dat het leuk is!
Ik kijk uit naar je volgende blog & HAVE FUN ZATERDAG :)

koeniemeloenie

Heee tess!

Heb vandaag tussen al de dingen die ik moest doen je verhaal gelezen en klinkt allemaal leuk:). Niet vergeten een snoepje te geven aan het hondje op dierendag. Ohja en wat het leukste is dat je tegen jezelf grappen gaaat maken in je verhaal. Hoe oud zijn je nieuwe ouders(opa/oma)?? Doe ook nog een stukje in het engels de volgende keer dan leer ik ook nog ooit beetje engels...

Succes met het leven daaro

Lia

Wat een heerlijk verhaal.
En nog beter... Wat goed dat je bij een ander gezin bent geplaatst.
Het is dan wel een opa en oma maar beter dat dan...
Fijne tijd Tessa

Larissss

Haa die tesss,

Klinkt weer cool allemaal!! Uiteraad wist ik al een aantal dingen, maar van die tornado is wel echt sick!
HAVE FUN MET JE SUPER LEKKER KNAPPE DATE.
xxxx

paps

Pas maar op met die tornado's. Voordat je het weet zit je in The Wizzard of Oz...... Gelukkig bewaar je je goede humeur, ben je positief ingesteld en heb je goede vrienden om je heen. Top dat je weer piano kan spelen. Was die niet vals omdat Bob en Sally niet spelen maar hun kinderen die allang het huis uitzijn (toch)?

monica

ben benieuwd hoe het afliep met je witte mum, wel of niet gedragen hebt, waar blijft de foto...
Geweldig dat je 'n kleine solootje mag doen, dit wordt natuurlijk wel gefilmd voor ons....!
Mis wel paar foto's bij je blog, have fun ;-)

Wilma

Hallo nichtje,
Wat heb je weer veel meegemaakt.
Leuke, spannende, verrassende dingen.
Wel fijn, dat je in een ander gezin bent. Ik hoop dat je het hier naar je zin hebt.
Hoe is je date verlopen?
Hier in Nederland is de herfst begonnen....
Heb je ook nog herfstvakantie of kennen ze dat in Amerika niet? Wij gaan lekker een week naar de zon. ( Andalusië, Zuid Spanje)

lieve groeten van je tante

Frederike

Ha nichtje!
Wat een avonturen! Echt super vermakelijk om te lezen :)
Keep up to good work!
xx

Frederike

Ha nichtje!
Wat een avonturen! Echt super vermakelijk om te lezen :)
Keep up the good work!
xx

ome bert

ik heb 20 reis mee verhalen in mijn post.nl gedropt het zijn allemaal leuke verhalen, het gaat best goed met tessa begrijp ik uit je verhalen !! Hier gaat alles zijn gangetje .

Henk

Een goed besluit om naar een ander gezin te gaan. Als er geen match is wordt het echt een lang jaar. Hoe komt het toch dat je van die lelijke jongens aantrekt? (Grapje)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active