tessawillemsen.reismee.nl

Trick or Treat!

Ik ben al meer dan 3 maanden in Amerika. Zolang hebben jullie me al niet meer gezien! Wow! Deze week was niet heel bijzonder, maar ach, ik moet jullie natuurlijk wel weer even up-to-date houden. Bedankt voor alle reacties trouwens! Wist helemaal niet dat zoveel mensen die ik geen eens kende geïntereseerd waren in mijn leven hier, leuk!

Op zondag gingen m’n hostouders naar Hawaii. Ik heb heel vaak op m’n knieën gezeten en meerdere pogingen gedaan om me in de koffers te wurmen, maar tevergeefs, ik mocht niet mee. Helaas. Maar ik mocht daar voor in de plaats naar Barbs huis! Toen ik aankwam kon ik alweer bijna gaan want die avond was er een exchange student halloween party. Het was erg gezellig en er was veel eten! De muggen waren er ook en als bedankje zitten m’n HELE BENEN onder de muggenbulten.. echt verschrikkelijk!

De rest van de week was niet echt heel denderend. We hadden gewoon school en repetites. Nog een week guys en dan is het zover. Aanstaande vrijdag hebben we de allereerste show. Als ik kijk naar hoe ver we zijn denk ik dat we nog wel het een en ander moeten doen maar dat het wel supertof wordt! Aankomende week zullen de repetities niet tot 6 uur ’s avonds zijn maar tot 9. Dit betekend dat ik volgende week meer dan 130 uur op school besteeds inclusief de shows. Ach, yolo.

Op woensdagavond gingen Barbs, haar hostmam en ik naar de kerk. Het is grappig om te zien hoe verschillend de diensten hier zijn vergeleken met Nederland. Om te beginnen zijn de teenagers al een stuk enthousiaster over God dan de gemiddelde tiener in Nederland. Daarnaast wordt er bijna alleen maar gezongen, gedanst en muziek gemaakt. Erg leuk om te zien. Ik ga zelf hier bijna nooit naar de kerk omdat mijn hostparents (ook mijn vorige gastgezin trouwens) niet zodanig gelovig zijn dat ze naar de kerk gaan.

En dan gister.. HALLOWEEN! Barbro en ik hebben de avond bij Nessa doorgebracht. Het begon met pizza’s en snoep. Ik voel me zo dik worden hier.. Echt verschrikkelijk! Ik ben blij dat ik volgend semester dans heb! Daarna verkleedde we ons als zombie (ik), jongen (barbs) en indiaan (nes) en daar gingen we hoor! Ding dong, WOEHOE, trick or treat! Ding dong, WOEHOE, trick or treat! En zo zijn we in een uurtje wat huizen langs gegaan. En ik heb me hilarisch vermaakt. (weet geen eens of dat correct Nederlands is) maar het was ontzettend gezellig. We kunnen, als exchange students, helaas niet naar feestjes dus moesten we maar andere manieren zoeken om er een feestje van te maken. Het is eigenlijk hetzelfde als 11 november in Nederland maar wij pakken beschaafd een klein snoepje. Kinderen grijpen twee handen vol hier en dan hebben ze eigenlijk nog steeds niet genoeg. Mijn voorraad bestaat voornamelijk uit chocola en jelly snoepjes. In het uurtje hebben we ongeveer opgehaald waar je met Sint Maarten misschien wel drie uur over doet, geestig.

Dat was m’n week zo’n beetje. Volgende week kan de stress beginnen. Ben ergens ook wel blij dat het dan voorbij is, want het sloopt je echt. Je maakt lange dagen op school en het kost veel vrije tijd. Helaas is 3(!) dagen na de laatste voorstelling alweer de auditie voor de volgende musical; Aladdin. Ik weet nog niet zeker of ik er aan mee wil doen, maar omdat ik in theatre production zit, ben ik sowieso verplicht om auditie te doen. Maar het zal vast allemaal wel de moeite waard zijn.

Reacties

Reacties

Mamsie

Trick & treat! Leuk! 130 uren in 1 week? Dat is 18 uur per dag... Wel auditie doen, hoor!! Alladin is zooo leuk!

Je allerleukste zus

Haaa die Tess,

Mmmm lekker smullen al die snoepjes! Er lag thuis laatst een bericht dat je weer naar de tandarts moet ;).
En wow wat veel uren????. Haha ben benieuwd of je de smiley ziet.
Groetjesss

Je allerleukste zus

Haha de smiley is veranderd in ????

Willems

Ik zet nét de denken wanneer je je blog weer eens ging bijwerken!

Bikkel dat je dr bent met je 18 uren op school!! En dan vind ik 4 uur Spaans al intensief.

En luister naar de wijze woorden van mamsie, want Alladin is kei leuk!! Je moet gewoon auditie doen!! :D


Muchos besos!!!!!!

Paulus

Wel een korte voor jou doen Tessa. Op naar een spannende week. Succes en vergeet vooral niet om er van te genieten

Patricia

oh saaaaaaaaaai Whahaha geintje suc6 met je eerste voorstelling Doegie

Jelmer

Veel plezier nog daar!!

jessica

hoi Tessa, onze dochter gaat volgend jaar naar Amerika en daarom volg ik een aantal blogs waaronder die van jou. Ik vind het heel leuk te lezen wat je allemaal mee maakt ( leuk of niet leuk) In deze blog vraag ik me af wat je bedoelt dat je als exchange student niet naar feestjes mag. In de blog van andere lees ik dat ze het ene na het andere feestje aflopen. Ik hoop dat je me hier antwoord op wil/kan geven. Heel veel plezier nog het komende jaar en blijven schrijven hoor!
Groetjes,
Jessica

Tessa

@jessica,

Hallo Jessica,
Leuk dat je m'n blog leest! Ik ben hier via een organisatie (TravelActive) en daar zitten een aantal regels aan verbonden. Een daarvan is dat ik, als student, niet naar feestjes mag waar alcohol geschonken wordt. Eigenlijk is naar feestjes gaan (de typische 'home alone' parties) sowieso niet de bedoeling. De organisatie is verantwoordelijk voor jou als er iets gebeurd en op deze manier proberen ze problemen te minimaliseren. Daarnaast is de alcoholleeftijd ook 21 hier in plaats van 18 (of eigenlijk 16, what is used to be).

Hopelijk heb je zo een antwoord op je vraag, bedankt voor het lezen :)
Liefs,
Tessa

Wim

Succes vrijdag! Gaat vast heel goed.

daddy

Langs de deuren voor snoep...? Op jullie leeftijd? Bijzonder. Veel tijd kwijt zijn met zingen en musicals kan toch nooit erg zijn voor jou lijkt me. Maar goed, nog even en dan kunnen we Halloween weer afschminken

Michaela

HI Tessa, klinkt weer gezellig allemaal. Veel plezier daar!

Wilma

Veel succes vrijdag !!
En dan al weer meteen de volgende musical!
Je bent er maar druk mee.....
Liefs, Wilma

Henk

Heel veel plezier bij de uitvoering van THE MUSICAL. Hoeveel mensen komen daar nou naar kijken? Succes gewenst.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active