tessawillemsen.reismee.nl

Ik ben gewoon zo dankbaar voor alles

Daar zit ik dan weer. Ik doe m’n ogen dicht en zucht even heel diep. Wat is het leven toch mooi. Wéér een maand voorbij. Ik zit hier, in Texas, al meer dan vier hele maanden. 4! De tijd gaat zo snel voorbij. En het enige dat ik nu kan denken is, wauw. Wauw, wauw, wauw. Wat heb ik toch eigenlijk veel geluk dat ik dit allemaal mee kan maken. Mensen staan veel te weinig stil bij momenten in hun leven. Besef eens wat je doet, en hoe dankbaar we daar eigenlijk voor moeten zijn. We hebben eten, kunnen naar school, hebben een baan, we zijn gezond en trekken een trui over ons hoofd als we het koud hebben. We hebben het zo goed, en het is een zonde dat dit zo normaal voor ons is, deze gewoonte is namelijk geen gewoonte van iedereen. Sta even stil bij het leven dat je leidt en bedank de mensen die dit mede mogelijk maken. Geniet gewoon heel even van die ene stilte en het feit dat je zometeen moet leren voor een toets maakt niet uit, want dat levert je uiteindelijk toch een diploma op. Iets waar sommige mensen op deze wereld geen eens van kunnen dromen. Ik vertel je graag over mijn leven hier, nadat jij even stil staat bij de goede dingen in het leven, in plaats van de slechte dingen die over je over een paar maanden toch alweer bent vergeten.

Het is nu vrijdag avond en over een half uurtje verwacht ik een vriendin die me komt ophalen om koekjes te bakken bij haar thuis. We gaan allerlei lekkernijen maken voor morgen, samen met nog twee andere vriendinnen. Zoals ik al eerder zei, leef ik meer op school dan thuis, en word ik ook om 8.00 uur ’s ochtends, ik zal het even haarfijn voor je herhalen, zaterdagochtend 8.00 uur ’s ochtends op school verwacht. We hebben een of ander koor concert inclusief dinner en we gaan koken en gekke dingen doen en kerstliedjes zingen en het thema is Renaissance. Ik snap het zelf ook niet, maar zolang er mij een tijd verteld wordt, zal ik er zijn. Ik heb het idee dat docenten soms wat gefrustreerd worden van de onduidelijkheid die er soms in mijn hoofd rondspookt (wat hebben we in GODSNAAM op een zaterdag in de vroege morgen op school te zoeken?!) dus ik heb het vragen maar opgegeven. Follow the leader!

Vorig weekend was ook een en al gezelligheid op school. The Christmas show! Terwijl jullie allemaal lief en gezellig rond de openhaard Sinterklaas cadeau’s zaten uit te pakken, zat Tessa hier in haar kerstpakje met een zuurstok rond te dansen. Op zaterdag hadden we twee shows en op zondag een. Het was ontzettend leuk! Deze show was vooral voor kinderen bedoelt en het was een gezellig bedoeling. Er waren van die pakken (nijlpaard, rendier, sneeuwpop, zo’n kerstkoekje en meer) die meedansten op de kerstnummers. Helaas viel het nijlpaard van het podium op de zaterdagavond show tijdens het nummer ‘i want a hippopotamus for christmas’. Een nogal gênant moment maar ook wel grappig. Na weken repeteren en de drie voorstellingen kwam hier ook weer een eind aan. Maar school is school niet meer als we niet tot 7 uur ’s avonds op school zitten en dus begonnen maandag gezellig de repetities voor Aladdin! Want voor de mensen die het vergeten waren, dat is er ook nog hoor! We zijn weer lekker druk, zoals altijd.

Maandag repetities, dinsdag repetities en op woensdag hadden we een repetitie voor de talentshow! Dat is er ook nog. Donderdagavond was de talentshow waar ik aan mee deed. Het was een ontzetttend hectische dag, dus ik zal even bij het begin beginnen. In de morgen had ik les, na de megalunch had ik choir. Na choir ging ik naar Theatre en halverwege moesten we de les uit om ons om te kleden voor een koorconcert. We hadden prachtige (net zo aantrekkelijk als mijn homecoming date) rode glitter jurken en iedereen leek een kerstbal. Feest. We reden met de bus naar een middle school om daar voor de leraren een ‘mini kerst-concert’ te geven. Er waren wat solo’s en we hadden groepsnummers. Ik mocht ook een mini solo zingen, Ave Maria van Beyonce. Het was erg leuk. Om vervolgens terug te crossen naar school (normale mensen zijn nu al uit, maar ik had m’n leven op school laten liggen) om door te gaan naar de Aladdin repetitie. Omdat we al te laat waren mochten we ons niet omkleden van the director, dus stonden we daar als kerstballen ontzettend gezellig te dansen met z’n allen. Godzijdank mocht ik ietsjes eerder weg om me weer als een razende om te kleden voor de talentshow. Toen dit allemaal zoetjes gedaan was, was het showtime! Ik was ergens best zenuwachtig omdat ik een van de weinige was die ‘alleen’ optrad, en ik ben natuurlijk ook nog een exchange student wat volgens mij nog nooit in de talentshow history was voorgekomen dus ik bleek een big thing te zijn. Het was erg leuk. Ik heb een liedje op de piano gezongen. In gedachte was het voor een speciaal persoon maar ik denk dat degene dat zelf wel weet (of niet). Na de laaaaaaaange dag dook ik lekker m’n bedje in, op naar de volgende dag..

Dit weekend is dus dat koor ding en op zondag is het een rustdagje na deze drukke week. Op maandag gaan we met school een lipdub opnemen voor de ‘schoolspirit’. Helemaal gezellig. Dan is het nog een weekje knallen en dan zit al het school voor 2014 er weer op. Man, wat gaat de tijd snel. Echt té bizar.

Voor de geïntereseerde, het gitaar spelen gaat erg goed. Er zit al eelt (hoe schrijf je dat?!) op m’n vingers en ik ben er erg trots op omdat dit een teken van veel spelen is voor mij. Ik zit steeds aan m’n vingers om even te voelen hoe veel ik wel niet gitaar speel. (klinkt dit raar?) Mijn allerliefste mamsterklaas heeft mij voor 5 december een boek van John Mayer en Taylor Swift opgestuurd met de akkoorden zodat ik nog lekker wat kan spelen! Verder zaten er ook nog wat andere handigheden voor de gitaar in het pakketje, dus ik ben helemaal in m’n nopjes. Net heb ik met Larbs, Lot en mamsie geskypt en mijn grote pakket vol met Sinterklaas cadeau’tjes uitgepakt. Het was een gezellige boel en ik heb hele leuke dingen gekregen. Jullie weten half niet hoe gelukkig ik was met de mini ijsthee en hagelslag. Ik ben zo blij met mijn lieve familie, ik hou van ze allemaal. Stuk voor stuk, inclusief de hond.

Dit was het weer even voor vandaag. Als jullie mij een kerstcadeautje of laat-sinterklaas cadeautje willen geven, ik word dolgelukkig van reacties. Zo weet ik dat jullie lieve kinders allemaal nog leven en niet meegenomen zijn naar Spanje!

Reacties

Reacties

Mamsie

Wat een wijze woorden van mijn meisje! Dezelfde meid die net zo gek aan het skypen was? Die rode jut ken wil ik nog wel op de foto zien! Daar loop je nog een beetje mee achter. Blijf genieten meid! Dan genieten wij op afstand mee, dankbaar dat jij zo dankbaar bent...

Patricia

dankbaarheid is het halve werk .-) heel veel school FUN dikke knuf van ons

Lena-Lynn

he Tessa,

Fijn dat je er zo van geniet.
Het is ook bijzonder, leerzaam en leuk. Een jaar in het buitenland. Fijne kerst!
Groetjes,
Lena-Lynn, Jeroen, Eline en Martijn.

Larissa

Yooo,
Zeer wijze woorden Tess, je word steeds volwassener daar eh. Met je denken voor je wat zegt. Gekke volwasse meid. Kei druk ben je, maar kei leuk. A whole new woooooorld lalalla. Toffe musical!
Have fun sisssss en met je coole kalender. ^.^ hehe

Paul

Volgens mij kom je tijd te kort daar. Waar kunnen we de opnames van de talentenshow vinden Tess?

Antoinette de Baat

Tessa, ik ken je toen je bij ons op de peuterzaal zat, en toen bij juf Leny al zo graag liedjes zong, daar genoten wij toen al van. Je schrijft er leuk, en ook voor je ouders is dit iets om supertrots op te zijn. Nog veel goeds juf Antoinette.

Lia

Wat een heerlijk verhaal.
Neem nog een ijsthee, speel op je gitaar .... Geniet van het leven, lieve Tess

Jantien verlaan

Nou dit neemt niemand je meer af! Wat ik mij wel afvraag
Doen ze daar ook aan huiswerk? Wanneer doe je dat dan?
Of is dit een bijzondere highschool?
En die school uren van de leerkrachten ......
Kom daar hier maar eens om!
Op naar het volgende mooie verhaal'

daddy

Mooie observaties met wijze woorden. Ontroerend. Blijf genieten en sterkte met gitaarspelen. We gaan een duetje doen als je weer terug bent.

Michaela

Hé Tessa, Geniet van alle mooie cingen in het leven. Heel veel plezier nog daar!

Annema

Hahaha nou nou wat een dankbaarheid. Vol met liefde zit jij ook?????? Ik ben benieuwd naar al je gitaar skills straks hihi

Mis jeee????

Wim

Ha nichtje,

Fijn te horen dat je het zo geweldig naar je zin hebt, maar ik merk wel dat je domweg geen tijd hebt om je te vervelen.
Ben wel benieuwd naar je gitaar prestaties (eelt is goed gespeld hoor!).

Groeten, je peetoom

marijn

Hey tessie,

Ik ben inderdaad superblij dat ik een trui aan kan doen, het is hier alweer veel te koud om überhaupt naar buiten te gaan. Ik wil ook wel vaker naar school als ik dan liedjes mag zingen en mee mag doen in shows haha, maar dat wil denk ik niemand horen.

Heel veel knuffels!

Wilma

Lieve Tessa,
Dank je wel voor je wijze woorden.....
Maar je hebt helemaal gelijk; in Nederland liggen, in deze decembermaand, ook de winkels weer vol eten, drinken enz.
We hebben het echt heel goed....
Dat je nog tijd hebt om je verhaal te schrijven, je bent zo druk met van alles en nog wat.....
Wel allemaal leuke dingen.....
Heb je ook een kerstboom in je gastgezin?

Lieve groeten van Wilma

Henk

Dag Tessa, this is what we call "Contemplation".
Goed gedaan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active