tessawillemsen.reismee.nl

Is it the most wonderful time of the year?

Wow, wereldrecord, zo snel een nieuw verhaal! Daar zal ik dan wel vakantie voor hebben! Kerst is weer achter de rug voor mij (want geen tweede kerstdag, huilen) en het eten zit weer achter de kiezen. Online luisterend naar de top2000 is het weer eens tijd voor een verhaaltje!

Afgelopen week was best wel drukjes, en de rest van de week zal ook nog gevuld zijn met diverse activiteiten. Op zondagavond ging ik naar Victoria (exchange student uit Denemarken). Ik bleef bij haar slapen om op maandag naar Sixflags te gaan! Voor de tweede keer alweer (en we hebben gratis kaartjes gekregen, dus volgende week wordt waarschijnlijk de derde keer!) Ondanks de kou die door de zomerjasjes heen gingen, was het toch ontzettend gezellig! Vooral op het einde. Er was een klein 13-jarig jochhie aan het optreden met z’n gitaar (echt a la Justin Bieber) en Victoria en ik deden alsof we z’n grootste fan waren. We zaten elk kerstlied mee te schreeuwen en we wilde ook graag een foto op het eind. Toen we hem op instagram gingen volgen en we zagen dat deze wereldberoemde knul meer mensen zelf volgde, dan dat hem volgde, moest we wel even lachen. Ook bleef ik maandag avond weer bij Vic slapen omdat we tot 22.00 uur in Sixflags waren en het anders een beetje laat zou worden. Op dinsdag ging ik winkelen, in m’n eentje en het was heerlijk. Muziek in, geen gezeur van mensen, niet moeten wachten, prima. Helaas was ik niet de enige die besloot de kerstinkopen een dag van te voren doen en was het wel wat druk.

En toen was het woensdag, kerstavond! Een vriendinnetje, Julia, had gevraagd of ik met haar en haar familie wilde kerstbrunchen op kerstavond, dus zo gezegd zo gedaan. Haar familie is super muzikaal (ik zit ook met haar in koor) en er werd heel wat afgezongen en gespeeld. Erg gezellig. Ook werden de kaartspellen op tafel gegooid en zo speelden we met ze allen gezellig ook wat. Ik kom best vaak bij haar thuis en haar ouders zijn zo super aardig, ik voel me er echt thuis en ze voelen ook een beetje als een familie. Het is grappig om te zien hoe normaal het hier is dat iedereen je dood knuffelt als je ergens binnenkomt. Zo gaf die moeder me ook een lekkere pakkerd toen ik de deur nog geen eens gepasseerd had.

Helaas had Sally besloten om te gaan werken op kerstavond en moesten Bob en ik wachten tot ze terug was. (dit zijn m’n hostouders voor als ik dat nooit eerder vernoemd had haha) Rond 9 uur ’s avonds begon ons pakjesavond en ontving ieder zijn of haar cadeau’s. Ik heb alleen maar giftcards gekregen maar ik ben er hartstikke blij mee! Natuurlijk had ik mezelf een boek over Taylor Swift cadeau gedaan en de rest van de avond veranderde ik in een boekenwurm om alles over Taylor voor de 1000e keer nog een keertje te lezen. I LOVE HER SO MUCH.

En toen was het alweer gister, kerst! Merry christmas nog iedereen! Ik werd om half een ’s middags wakker (vraag me niet hoe) en maakte wat te eten. Rond vier uur vertrokken we naar familie van de zoon van m’n hostparents. Het was erg gezellig! Er waren veel vrienden en familie (ik kende natuurlijk bijna niemand) en iedereen was super vriendelijk. We deden een soort exchange cadeau spel, maar ik was niet van plan om mee te doen omdat je een non-gender cadeau moest kopen van 25 dollar (dus iets voor zowel man als vrouw) Maar toen ik daar kwam had de bewoner van het huis (de moeder van de vrouw van de zoon van mijn hostparents, best logisch als ik het zo zeg) een cadeau voor me, en kon ik toch meedoen! Uiteindelijk ben ik geëindigd met een mobile hotspot ding ofzo, iets waarmee ik internet heb op plekken waar ik geen internet heb. Snap jij het, snap ik het maar super leuk dus! Verder had ik, zonder dat ik het zelf wist, ook een eigen stocking gekregen met allerlei lekkernijen erin en nog wat andere spulletjes, super lief dus! Kortom, ik heb me er wel vermaakt!

Alhoewel, kerst is toch anders zonder je eigen familie. Is it the most wonderful time of the year? It might be. Ik geef eerlijk toe, ik was liever nu in Nederland geweest, in een dikke trui en sneeuw buiten, naast een kerstboom, met m’n eigen vrienden en familie, maar dit maak ik maar een keer in m’n leven mee. Kerst hier was niet the most wonderful time of the year, dit hele jaar is the most wonderful time of the year, of eigenlijk. Its the most wonderful time of my life.

Het is nu 11.03 uur en ik ga zo voor het eerst, ik herhaal, voor het eerst, ja, voor het eerst in 5 maanden, naar de film hier. Jullie begrijpen wel hoe excited ik ben! De film heet into the woods en ik vind het heel leuk dat jullie waarschijnlijk daar allemaal nog nooit van gehoord hebben want dat betekent dat die hier eerder uit is, en ik een keer iets eerder dan Nederland meemaak! Mwhaaha.

Verder komt Mark Mayland (voor mensen die niet weten wie dit is; mijn vader was vroeger ook een exchange student en die is zijn hostbroer, heb er een tijdje terug wat over geschreven, moet je dat maar even lezen (en reageren natuurlijk)) me zaterdag ophalen en ga ik samen met hem en een vriend naar een of andere Christmas show. De kaartjes zijn 80 dollar dus ik heb hoge verwachtingen, maar dat laat ik jullie later wel weer weten.

Verder ga ik dus waarschijnlijk volgende week weer naar Six Flags, wil ik nog met vriendinnen afspreken en begint het nieuwe jaar. Dit is dus waarschijnlijk (100% zeker eigenlijk) de laatste blog in 2014. Dit jaar ging zo, zo snel. De ene helft heb ik in Nederland doorgebracht en de andere hier, in Amerika. Het is echt een mega raar idee. 2014 is het jaar geweest van een ontzettend groot dieptepunt, maar heeft ook zeker super veel mooie hoogtepunten gehad. Dit half jaar dat ik nu al heb meegemaakt, kan niemand mij meer afpakken. Ik ben iedereen zo dankbaar die mij heeft support om dit te doen en mij heeft gesteund in alles.

Laten we met z’n allen een glas heffen op een nieuw, mooi, gezond, liefdevol en inspirerend jaar vol met geluk en mooie nieuwe dingen. Lieve iedereen die dit leest, happy new year, let it be a good one.

Reacties

Reacties

Mamsie

Lieve meid, dank je wel voor je lieve woorden. Dat heel 2015 net zo mooi mag zijn als dit laatste half jaar! En wij misten jou ook met kerst en volgende week ook. Maar als jij geniet, dan genieten wij ook. Veel plezier dit weekend! Xxx

Robo

Leuk om je verhalen steeds te lezen tesje en fijn dat je het daar zo leuk hebt. Ik wens je alvast een heel mooi 2015
Tot snel!
Xxxxxxxxx

De kerstman

Hier wordt ik blij van, een extra verhaaltje in de vakantie. Je had zelfs deze keer tijd om in de toekomst te kijken. Klinkt allemaal heel leuk.

Groet,

Santa Claus

Lia

Weer een prachtig verhaal Tessa.
Wij wensen jou een fantastisch 2015... Geniet nog van een aantal maanden Amerika en dan weer gezellig in Maarn;)
Xxx

Paulus

Ik hef graag mee op het nieuwe jaar Tessa, haha maar dit jaar voor jou dan gevuld met kinderchampagne! Fijn oud en nieuw

Wim

Ha petenichtje,

Weer een prima verhaal! Laten we het glas er maar op heffen dat je tweede half jaar in de US of A net zo leuk worden als de eerste helft.

Groeten, peetoom Wim

Annemieke

Geniet van het oud en nieuw vieren op een bijzondere plek en waarschijnlijk op een heel andere wijze dan je hier in Maarn zou doen. Alvast een gelukkig 2015 en dat het je maar veel moois mag brengen!

daddy

Wederom mooie, bijna filosofisch getinte (volwassen?) observaties en gedachten. Prachtig om te lezen. Fijn dat je zo geniet en het zo weet te verwoorden. Hopelijk worden het net zo duurzame contacten als ik er indertijd aan over heb gehouden. Doe Mark de groeten!!!! Have fun and read you soon.

erik van den Berg

Mooi dat je de kerstdag/avond/ochtend bent door gekomen. Geniet van dit alles en logisch dat je rond deze tijd je pa, ma, zus en broertje mist.
Alvast een spetterend 2015.

groetjes Erik

Henk

Beste Tessa, een American Christmas in Texas is weer eens wat anders. Geniet van je Holidays en ik wens je alvast een prettige jaarwisseling. Ik ben benieuwd of ze daar ook los gaan met vuurwerk. Hier mag je pas vanaf 6 uur vuurwerk aansteken. Gelukkig mogen we hier in Twente en de Achterhoek nog steeds met carbid schieten. Dat wordt weer als vanouds.

Daddy

Henk: vuurwerk in de States is net zo leuk als tweede kerstdag aldaar. Ze sparen het op voor de fourth of July.

Hetty

Leuk verhaal weer, hier zijn de kerstdagen ook weer voorbij
En toen kregen we toch nog sneeuw !
Fijne en gezellige jaarwisseling, ook weer een bijzonder moment !
Liefs
Hetty

Patricia

Hoop dat je een hele fijne kerst heb gehad en natuurlijk dadelijk een goed begin van het nieuwe jaar hoop dat ze daar ook flink veel vuurwerk hebben dat je maar een mooie jaarwisseling mag hebben hier nu kijkent vanaf het balkon is het nog steeds wit buiten en dat is natuurlijk super voor ons kleine meissie in de kerstvakantie dikke knuf Patricia Berry en Kyara

Monica

was weer heerlijk verhaaltje voor het slapen gaan....
je word wel goed verwend met kershshow, six flags etc.
Geen wonder dat dat leventje wel bevalt....GENIET ER VAN ;-)

Wilma

Lieve Tessa,

Voor jou ook de beste wensen voor 2015 !!
Dat de tweede helft van je Amerika jaar net zo goed en fijn verloopt als het eerste deel.
Ben benieuwd hoe je de jaarwisseling daar beleeft.
Vast niet met oliebollen........en vuurwerk......en champagne...... liefs Wilma

hendrik

Sorry van dat dieptepuntje:( in ieder geval, sixflagsverslaafde, super fijn dat je het verder zo naar je zin hebt! Blijf ook zeker gitaar spelen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active