tessawillemsen.reismee.nl

Nog maar een half jaar guys

Ik vraag me af of het ooit nog een keer tot me door gaat dringen. Dit voelt nog steeds als een onwerkelijke droom waar ik morgen uit ontwaak en als ik dan om me heen kijk zie ik m’n oude vertrouwde kamertje weer. Ik hoor Luka de trap af lopen en de gitaar beneden die een geluid produceert dat zachtjes door de rest van het huis galmt. De geur van een gekookt ei dat door m’n kamer heen zwiert en een zingende Laris in de verte. Maar dan knijp mezelf nog eventjes. De geluiden zijn weg en er is geen gekookte ei-lucht te bekennen. Ik zie een paarse muur en de bloemetjesprint staart me aan. Het bed is kleiner en er is geen tv te bekennen op dit kamertje. En dan zucht ik eventjes diep. Ik ben niet in Maarn, dit is het ongelofelijk bizarre avontuur waar ik 5 maanden geleden aan begon. Goeiemorgen Amerika.

First of all; HAPPY NEWYEAR! Ik kan me haast niet voorstellen dat jullie een saaiere nieuwjaarswisseling hebben gehad als ik. Hopelijk zitten alle vingertjes er nog aan, alle hoofdjes er nog op en is iedereen heelhuids en gezond het nieuwe jaar in gegaan. Nog maar 6 maanden.. Nog maar een half jaar guys. Dit zal het jaar worden waarin jullie me eindelijk weer kunnen knuffelen! Het jaar dat ik jullie in real-life kan gaan vertellen hoe mijn Amerikaanse avontuur was. (kijk er nu al ontzettend naar uit om 1000 keer hetzelfde verhaal te gaan vertellen) Vandaar dat ik jullie maar nu alvast op de hoogte zal brengen van week 52 van het jaar 2014 tot week 1 van 2015.

Dit was een niet zo’n spannende week. Maandag en dinsdag is eventjes een gat. Ik kan me m’n God niet meer herinneren wat ik heb gedaan, en dat zegt vast al genoeg over hoe spannend die dag was. OKE GRAPJE. Opeens herinner ik het me weer. Maandag ging ik natuurlijk naar Six Flags! Het lijkt nu net alsof dit een weekelijks uitje is geworden maar ik vrees dat dit voorlopig de laatste keer was. Ik was er met Nes en Barbs (vriendinneke en vriendinneke uit Noorwegen) maar omdat het zo ontzettend koud was hadden we het na een paar uurtjes ook wel weer gezien. Dinsdag was dus wel een saaie dag want dat weet ik niet meer. Op woensdag was het dan zover.. Oudjaarsavond. Ik ging naar Julia toe (vriendinneke) en we hebben een aardbeienkwarktaart gemaakt (NEDERLANDS) en een (NEDERLANDSE) appeltaart. #thanksmamvoordetaartmix. Het moest ook wel vandaag want vanaf donderdag mag er natuurlijk niet meer gesnoept worden. Of ik tot nu dit goede voornemen nog heb volgehouden zal ik maar even buiten wegen laten. Ze vonden het gelukkig bij Juuls thuis allemaal lekker, mocht ook wel nadat ik ze verplicht drop had laten eten en het bij 90% van het gezin het gezicht betrok.

Nou mijn lieve vrienden, -especially aanstaande exchange students- verwacht NIKS maar dan ook NIKS van oud en nieuw hier in Amerika. Ik heb het dan vooral over het zijn van een exchange student (of een tiener in het algemeen) en woonachtig in alles behalve New York. Volgens mij is New York (als je tv moet geloven) de enige plek in Amerika die een beetje los gaat met oud en nieuw. Julia en ik keken een film om te wachten tot het 12 uur was, maar voor 11 uur was ze al in slaap gevallen. Ook de ouders namen meteen een enkeltje richting bed om 1 over 12. Niemand doet wat! Heb geen vuurwerk gehoord, geen champagne gezien en familie/vrienden-gezelligheid is er ook niet echt bij. Gelukkig kon ik om 5 uur (Amerikaanse tijd) met mijn familie back home facetimen zodat ik het een en ander nog wel heb horen knallen in Nederland, maar hier is er geen flapdrol te doen. Toch wel jammer. Om half 1 lag Tessa dus ook, wat teleurstellend, al in bed. Gelukkig werden we hier enigszins wel al een beetje op voorbereidt.

De rest van de week was ook niet echt spetterend. Morgen wordt het weer tijd om vroeg uit de veren te gaan en kunnen de lange dagen beginnen. Tot springbreak hebben we geen vakantie meer, wat betekent dat dit een lange tijd school gaat worden. Aan de ene kant heb ik wel weer zin om naar school te gaan, tenminste weer wat te doen, mensen kunnen zien, maar aan de andere kant.. De dagen zijn zo lang, de lessen zijn soms zo saai. Ik doe echt nooit wat in de klas. Over twee weken krijgen we een nieuw rooster en zal ik in plaats van Geometry in English 3 zijn, Dance zal US government vervangen en ook heb ik geen theatre meer maar chemistry (gadverdegadverdegadver)

Wat betreft foto’s. Sorry dat ik er wat langig over doe. (ik weet dat langig geen woord, maar jullie kunnen je vast wel in mijn creatieve wereld verplaatsen en snappen natuurlijk ook allemaal precies wat ik hier mee bedoel). M’n laptop heeft een kuur die zegt dat die al dagen lang foto’s aan het importeren is, terwijl er niks te importeren valt zonder een kabeltje aan m’n laptop. Hierdoor kan ik hem ook niet uit zetten (ziek irritant) en als ik hem uit laat vallen door hem niet op te laden en daarna het infuus (de oplader) er weer aan leg, krijg ik alles weer terug vanaf het moment dat die uitviel. Dus hij zegt weer dat die aan het importeren is.. VAAGHEID EN ONZEKERHEID TOT DE MAX. Ik heb een MacBook Air, heeft iemand tips?

Nou, dit was het weer voor vandaag. Slaaplekker kinders of goeiemorgen of goedemiddag. Maak er een leuke dag van vandaag or have fun in droomland.

Liefs uit Texas (niet Maarn)

Reacties

Reacties

Mamsie

Oud en nieuw zit er in ieder geval op. Dit is de moeilijkste periode van een Exchange jaar. Fijn dat we elkaar toen 2x hebben gesproken, 0.00 uur onze tijd en 0.00 uur jouw tijd. School gaat weer beginnen... Succes in het nieuwe jaar.

Monica

Weer een heerlijk verhaaltje bij het opstaan. Had wel graag foto's gezien, kijken of je veranderd bent ;-)
Succes op school vooral chemistry.....

Patricia

Oh ja dat is dan een beetje een tegenvaller maar ja bij deze dan nog naar happy newyear weer een half jaartje er tegenaan en dat ben je weer in ons kikkerlandje en kun je weer kerst en oud en nieuw hier vieren met alle gezelligheid oliebollen beignets en champagne knallen van het vuurwerk dikke knuf van ons uit Cuijk

Wim

Ha nichtje,

Ook voor jou vanuit het altijd mooie Winterswijk de beste wensen voor 2015. Maak er een geweldig jaar van!
Ik kijk er net zo naar uit als jij om alle belevenissen `life` te horen.

Groeten,

je peetoom

Hetty

Hoi Tes, de beste wensen voor het nieuwe jaar en 6 leuke maanden in de USA !!!
De jaarwisseling was hier ook rustig, kan me voorstellen dat z n tamme avond voor jou niet echt leuk is.
Wij zien de beelden uit New York, maar weet inmiddels dat dat alleen daar is....
Veel plezier en fijne weken
Gr.Hetty

Nelia

Jaaaaa, nog maar zes maanden, kan je alweer gaan aftellen (zoals mijn moeder al zei) haha. Waarom heb je geen oliebollen of appelbeignets gemaakt? dat is wat oudennieuwiger. Veel succes op school!
Xx

Matthijs

Hai, voor je foto probleem probeer dit eens http://support.apple.com/nl-nl/HT3411 en in dat lijstje je foto programma (waarschijnlijk iPhoto) en dan miet het opgelost zijn :)

Wilma

Hoi Tessa,

Wat oud en nieuw viering betreft kun je beter in Nederland zijn!
En voorlopig gewoon naar school...zonder bijzonderheden.
Maar ja....januari is in Nederland nu ook niet echt een spetterende maand....Gewoon maar aan het werk dus....
Hoe is het niveau van je lessen?
Kun je alles goed volgen?

Lieve groet van Wilma

floortje

Had precies hetzelfde, mijn host ouders lagen al om 10 uur in bed, ik zat new york te kijken helemaal enthousiast, besefte ik dat het daar een uur vroeger is, moest ik nog een uur saai wachten, maarja ook weer een ervaring opzich whahaha

Sandra

Leuk hoor Tessa, ik geniet van je schrijfsels!

Henk

Dag Tessa,
Inmiddels 10 januari 2015 maar ik wens je nog gewoon alle goeds toe voor dit nieuwe jaar. Ik wijs je nog even op http://sxsw.com wie weet brengt dat wat leven in de brouwerij. Dit bijzondere festival is in Austin in maart. Kijk maar eens.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active