tessawillemsen.reismee.nl

Het talent wordt erkend

Het is weer zo’n zondag waar je de hele dag niks doet en alleen maar een beetje naar John Mayer luistert. Zo’n dag dat je net zo als thuis alleen maar in je pyjama rondhangt en alleen je bed uitgaat voor voedsel. Zo’n zondag waar ik jullie maar eens op de hoogte zal brengen van mijn weekelijkse avonturen.

Afgelopen week werd het weer tijd om school maar eens te bezoeken. Fijn. Alle vriendjes weer zien die je normaal niet ziet, eventjes met de docenten bijpraten. Miste m’n tweede huisje wel. We begonnen weer direct met repeteren voor Aladdin. Je maakt lange dagen maar het is de moeite zeker waard. Nu ze de theaterzaal aan het verbouwen zijn is het hele zooitje verhuist naar de kantine, wat het soms wel wat lastiger maakt om te repeteren door gebrek aan ruimte. Maar ach, wij passen ons wel aan.

Dan wil ik nu even stilstaan bij een héél belangrijk moment. Het was donderdag 8 januari 2015. Rond 5 uur lokale tijd. We waren de eerste akte aan het blokken. Dit betekent dat je het eerste stuk voor de pauze doorloopt. We waren bij de marktscene aangekomen en iedereen werd door de docent (regisseur) op een plek gezet. En toen gebeurde het. Hij kwam naar me toe. Hij wees naar me. Ik voelde het zweet bij me uitbreken en m’n hoofd rood worden. Verschillende gevoelens borrelde naar boven en ik merkte aan alles dat ik die ene seconde in het middelpunt van belangstelling stond. Hij keek door z’n bril naar het script. Door onzekerheid wist ik niet waar ik moest kijken. De tijd stond even stil en toen kwam die ene zin uit z’n mond. ‘En dan zeg jij Tessa, he stole her bread’. Het ging zo snel. Ik keek om me heen. Had hij het tegen mij? Ik snakte naar bevestiging en vroeg het nog even na. ‘Ik? Zeg ik dat?’. ‘Ja, jij’ en alles ging verder alsof er niks was gebeurd. Ik nam een momentje voor mezelf om dit door te laten dringen. I got a line is het enige dat er door m’n hoofd kon dringen. Voordat ik het wist stond ik te dansen en te springen. IK MAG WAT ZEGGEN! IK HEB TEKST IN DEZE MUSICAL! IK WORD ONTDEKT! Van blijdschap begon ik nog net niet te huilen, maar ik was als een kind zo blij. Een vriendinnetje van mij mocht deze euforie van geluk ook ervaren en ook haar werd een zin toegewezen. We hebben al besloten om drie keer per week te repeteren zodat we zeker weten dat we onze tekst van binnen en buiten kennen. Vanaf dat moment wist ik het zeker: mijn Amerika avontuur kan niet meer stuk.

De rest van de week ging een beetje langs me heen. Ik kon alleen nog maar denken aan die ene zin. Aan het publiek dat het meisje ‘met die ene zin’ zometeen niet gaat vergeten. Aan de consequenties en gevolgen die zullen volgen na mijn 1 second of fame. Wat nou als ik ontdekt word? Wat nou als ze me hier willen houden door mijn grote succes en ik niet terug kan? Ik heb lang nagedacht over deze keuzes en een besluit gemaakt. Ik kan jullie niet alleen achterlaten. Ik ben me heel bewust van mijn rol in deze musical en ben me al aan het voorbereiden op de gevolgen. Toch zal ik terug komen. Jullie willen natuurlijk allemaal je handtekening en je foto’tje en ik wil er zijn voor m’n fans. Om meteen een mooi linkje te leggen naar m’n volgende onderwerp. Het is bijna zo goed als zeker dat ik terug zal vliegen op 30 juni 2015 en op 1 juli 2015 zal aankomen op Schiphol. Ik verwacht spandoeken, ballonnen en tranen met tuiten als ik terug kom. Ik zal er ook aanwezig zijn, en als je slim bent neem je een pen mee zodat je verzekerd ben van een handtekening van deze meid. Ik ga het maken jongens, ik voel het aan m’n bloed.

De rest van de week was niet zo spectaculair. Alhoewel, ik heb nog een ander hoogtepunt om te delen. Ik moet er wel bij zeggen, wat ik nu ga vertellen kan voor sommige wat schokkend overkomen, dus als je denkt dat je dit niet aankan, scroll dan maar gewoon naar beneden en laat een reactie achter. Voor de diehards die mijn verhalen willen lezen. Houd je vast. Hier komt het. Ik ben naar de sportschool geweest. Oke, gelukkig. Het is eruit. Ben je al van je stoel gevallen? Het was de allereerste keer en een zware keuze voor mij, maar mede door het aantal kilo’s vet dat ik hier binnen krijg, heb ik deze keuze gemaakt. Samen met hostmoeders vertrokken we in ons vehicle op naar de gym. Ik heb er een uurtje rondgehuppeld en toen was het feestje weer afgelopen. Helaas waren de gevolgen niet te min. (is dit normaal Nederlands?) Nu zit ik hier. Elke beweging die ik maak steekt door m’n hele lichaam heen en lopen is een lastige activiteit geworden. Sommige noemen dit aanstellen, ik noem het spierpijn. M’n hersenspinsels gaan nog over en weer met de gedachte of dit een eenmalige activiteit was of dat dit meerdere malen in mijn Amerika avontuur gaat plaatsvinden. Ach, we doen het allemaal voor de ervaring.

Reacties

Reacties

Nelia

Hahahahah, geweldig tessa!! Een zin! Omg! En ook mog sportschool, het moet niet gekker worden.. Zal ik eens iets leuk vertellen?! dit is de eerste keer dat ik als eerst reageer!! :D X

Mamsie

Tess, ik ben heeeeeel blij met die ene zin: dat je toch weer naar Nederland komt! Haha. Gekke lieve meid. Xxx
Ps. Nelia: gelukkig voor jou was Boer zoekt vrouw op tv ;-)

Monica

Dit was geweldig, lachwekkend verhaal. En sportschool, Tess, wauwste ga je echte spierballen kweken haha ?!

Paulus

Ik krijg een beroemde "dochter"

Lia

Hahaha wat een heerlijk verhaal. Van de zomer wacht ik je op, gekleed in sportkleding en hardloopschoenen en daag ik je uit voor 1 km hardlopen. Je kan het!!!
Rustig opbouwen;)

Daddy

2 zinnen en je hebt 100% meer tekst. Langzaam opbouwen. Sportschool....................??????xxxxxx

hendrik

Misschien kan je wel samen met taylor swift iets gaan doen als je bekend bent

kownie

Hahaha geweldig. Deze zin maakt je wereld beroemd. Veel plezier nog!!

Patricia

whahhahahaahahahahha die tess lig blauw hier geweldig nou goed je tekst bestuderen anders word het een
BROODJE AAP verhaal hihi

Wilma

Hoi Tessa,

Wat fijn dat je in ieder geval wel weer terugkomt naar Nederland.
Heeft het sportschoolbezoek ook een reden?!?
Misschien iets aangekomen vanwege de Amerikaanse leefstijl ??
En ......gefeliciteerd met je tekst!

Lieve groet, Wilma

Henk

A star is born.

Sonja de Vries

Lieve Tessa, wat ben ik supertrots op je wat je allemaal doet. Je doet het toch maar. En dat mag best wel eens gezegd worden. Dikke kus sonja de Vries ( moeder van Denise) xxxxx

Wim

Ha Nichtje,

Als je zoveel spierpijn hebt als gevolg van je bezoek aan de sportschool, dan was het kennelijk wel hard nodig.
Hou dit vast, want als je dadelijk ontdekt wordt moet je natuurlijk wel strak en sportief zijn. Anders stopt je carriëre al voor ze goed en wel begonnen is!

Keep on having fun!

Je oom

Simon Dingemanse

Ha Tessa,

Wat leuk om al die verhalen van je te lezen!
Je hebt het goed naar je zin, dat is duidelijk. Je gaat toch niet emigreren, hè?
Wat is dat voor en criminele musical ('he stole her bread'), waarin je een van de hoofdrollen speelt? :-) Gezien jouw zangkunsten waarvan ik op de hoogte ben, is één zinnetje veel te weinig!
Maar goed, geniet ervan dit tweede half jaar, want het is voorbij voor je het weet. Momenteel is het in dit koude kikkerlandje ook niet veel soeps wat betreft het weer. Als er nou eens een Elfstedentocht kwam, dan konden we je eens lekker jaloers maken, maar nee, dat is zit er niet in.

Alle goeds voor 2015 and God bless America but especially you!

Simon (dominee op afstand)

marian roorda

hoi tessa
Je wist nog niet dat ik af en toe je verhalen lees!
Zijn ook zó leuk.
Geniet van deze geweldige tijd!!
hartelijke groet Marian

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active