tessawillemsen.reismee.nl

Tessa Tegendraads

Goodmorning sunshines, vandaag heb ik me toch weer een nieuwtje voor jullie. Alleen m’n cooole mams en paps zullen deze titel begrijpen, maar das ook de bedoeling. HE MAM EN PAPS! Maar goed, back to the news, vandaag zal de cliffhanger van last week onthuld worden.. Zijn we wat zenuwachtig? Voelen jullie het al kriebelen in de buikjes? Ik wel! maar voordat we daar komen, zal ik eventjes afgelopen week vertellen.

Afgelopen week was een treurige week. Een gat in m’n hart, geen repetities. De dagen waren grauw en dark. Maar het leven gaat door.. er stond namelijk nog van alles op het programma, namelijk..: niks. Serieus, je moet gewoon dingen met school na school doen hier, omdat je leven anders zo dodelijk saai is. (does this make sense?)

Op maandag was blijkbaar m’n hostmoeder jarig. M’n hostdad vertrok die ochtend naar Las Vegas voor werk, en ik had hem nog gezien maar hij heeft dit kleine detail van de dag niet met mij gedeeld. Toen ik die dag vroeg thuis kwam van school en wat aan het rondsurfen was met m’n surfplankje op Facebook, zag de mededeling van de birthday van een familymember. Nou, dat is awkward. Ik vond het persoonlijk iets nieuws dat niemand daar over praat, maar goed. We moesten een oplossing bedenken. Na mijn geweldige fantasie zijn weg te laten gaan, ontstond er een prachtige tekening met de boodschap Gefeliciteerd. Het hagelslag pak dat moeders had gestuurd werd omgetoverd in een magisch cadeau en voor ik het wist was ik klaar. Lintje erom heen, envelopje erbij en ze was gelukkig. Blijkbaar wilde ze het ook niet vieren, en ze was dan ook erg verrast dat ik er van af wist. Ik zei maar dat ik een goed geheugen had. (ze hebben het nooit verteld, dus daar zal ze ook wel van opgekeken hebben)

De week ging voorbij en nu heb ik niks meer te vertellen voor de cliffhanger. Mag ik wat tromgeroffel mensen? Ja, nog een klein beetje meer… en dank u zeer. Daar komt het hoor.. Ik ben weer van hostfamily veranderd. Poef, dat is eruit. Nu kijk je op, denk je allemaal gekke dingen en ben je stom verbaast. Ga maar van de grond af, terug op je stoel, even rechtzitten en je kan weer verder lezen. Do not worry, Tessa shall this hairfine explainen. Oke, dus. Ik ga er niet te veel woorden aan vuil maken, want dit blijft de grote boze wereld van internet waarin iedereen op de loer is, maar ik kan er wel wat over zeggen. Onder mijn coole lezers die overwegen om ook een high school jaar te doen, don’t worry. Ik ben een bijzonder geval. Het wisselen van hostfamilies komt niet heel vaak voor, laat staan twee keer. Daarnaast, het is niet heel makkelijk om van hostfamilies te wisselen. Het is niet zo dat als ze een keer geen goeiemorgen tegen je zeggen, de organisatie je al je koffers laat pakken.

The story behind the story..

Opa en oma waren hele lieve mensen. Oprecht. Hij werkte, zij niet maar dat maakte niks uit. Helaas zat de auto-regel (ik mocht niet bij tieners in de auto) me ontzettend in de weg. Daarnaast waren opa en oma huismusjes en bleven ze graag thuis, waardoor ik zelf ook niet zo vaak de deur uit ging. Zelf wilde ik ook niet teveel van ze vragen, om me van place naar place te brengen. Daarnaast voelde het ook niet echt als een ‘familie’ omdat ze veel tv keken en we niet zo veel deden. Het voelde gewoon niet als thuis. Elke maand moeten we maandelijke questions invullen van onze CR over hoe onze thuissituatie is. Ik heb verteld over mijn situtatie en de oplossing die ik had. Op dat moment was mijn hostmoeder in San Antonio maar toen ze terug kwam heb ik er met ze over gepraat. Veel tijd om actie te ondernemen was er niet omdat m’n hostdad naar Las Vegas ging voor werk, de tijd zal het leren.

Afgelopen zaterdag, eergister dus, ben ik verhuisd. Ik ken deze mensen al want het zijn vrienden van de ouders van Barbs (exchange vriendin uit Noorwegen). Ik ben zooooo blij dat ze me wilde hebben. Ik weet dat je nooit van het beste uit moet gaan, maar dit is echt het Amerikaanse leven waar je van droomt. Groot huis, zwembad in de tuin, groot bed, inloop kast bladiebla. Ik denk nu echt dat ik kan zeggen dat ik m’n plekje heb gevonden. Daarnaast ben ik ook blij dat ik ze al ken, en ze lijken ontzettend happy met mij te zijn. Ik ben hun eerste exchange student en hoop een goed voorbeeld te zijn zodat ze hierna nog meer students zullen hosten. Het lijkt me ontzettend leuk als ik hun hiermee kennis kan laten maken. Ik heb al meer met dit gezin gedaan de afgelopen dagen dat met mijn andere hostfamilies en ik ben ontzettend blij. Het gezin bestaat uit een vader, moeder, twee zoons en een dochter. De 16-jarige zoon woont nog thuis en is een junior. De andere twee zijn al het huis uit en de oudste zoon gaat trouwen in April. (WEDDING WOEHOE). De dochter heeft ook een relatie en de kinders + aanhang zijn veel over de vloer. We spelen veel spelletjes en doen gezellige dingen. Leukie leuk. Op zondag gaan ze naar de kerk en daarna ergens lunchen. Momenteel maakt moeders een ontbijt met egg, sausage en cheese voor me. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een hostfamily member ontbijt voor me maakt, cool cool, supercool. En na het eten zeg ik; het eten heeft goed gesmaakt, zeg dat na (ook dit snapt alleen familie Willemsen).

Dit was de cliffhanger, momenteel ben ik nu cliffhangerloos, maar ik weet zeker dat er weer wat interessants aankomt. Vandaag ben ik vrij, want het is een belangrijke dag om niet naar school te gaan, namelijk Presidentsday……………………………………..

Dit was het nieuws weer voor vandaag, vanavond ga ik naar m’n hostzus dr huis (ze woont hier nog wel in the Colony) om the Bachelor te kijken. Ik ben alweer 202 dagen in Amerika guys. En eerlijk gezegd, ik had er graag nog 202 bij gewild.

Reacties

Reacties

Mamsie

Lieve meid, eindelijk na 200 dagen je plekje gevonden! Geniet van je resterende tijd, je Amerikaanse droom komt nu uit. Tessa Tegendraads is niet tegendraads, ze moet alleen d'r plekje vinden. Geniet lekker en doe de familie de groetjes van ons! Ook de eerste keer dat we dat zeggen dat zegt ook al genoeg. Xxx

Larrieee

Heee girliegirl,
Op dit moment is het erg spannend wie als eerste reCtie plaatst, aangezien mams naast mij zit ook het vehaal te lezen.. Mijn cliffhanger voor u.

Maar woop woop, je nieuwe coole gezin! Have fun en leuk the bachelorrrr! Veeel eet ontbijt plezierrr

sonja.de.vries@casema.nl

Lieve Tessa, wat fijn dat je eindelijk op de juiste plek terecht bent gekomen. Lekker genieten en laat alles maar over je heen komen. Maar zelfs ik verlang er ook naar dat je weer naar huis komt, sterkte ook voor je familie die jou ook moeten missen. Tot de volgende keer, dikke knuffel sonja, xxxx.

Wim

Ha nichtje,

Zullen we het qua host gezinnen maar op "drie keer is scheepsrecht" houden? Blij dat je wat dat betreft nu eindelijk echt je plek hebt gevonden.

Groeten,

Oom Wim

Nelia

Hooi tess,
Hoe wist je dat ik bijna van mn stoel af viel? Ben je helderziend ofzo? Ik verwacht nog wel een rondleiding in je nieuwe Huis met de hoofdletter H, het klinkt allemaal heel erg fijn! Ik ben echt blij dat je eindelijk een superleuk gastgezin hebt gevonden en met de hele fam op bezoek kan bij Barbs!
Liefssss

oom Bert

hallo tessa ik lees nog steeds je ver halen en avonturen zo ook deze, ik ben blij voor je dat je nu een leuke familie hebt weten te regelen voor de laatste 5 maanden van je verblijf in Amerika, wat vliegt de tijd voorbij, volgens de dokters is het met mijn goed na alle controle' s dus hier gaat het zijn gangetje,ik ga afsluiten, o ja een mooie foto van jouw op de stoel!! M.VR.GR????????

Patricia

goedzo dat je je gevoel achterna gaat en dit klinkt als joepie de poepie vet hihihi geniet ervan zie nou echt zo n Beverly hills meissie voor me hahahahahahah geniet ervan en ik zeg goed bezig

Marit

Lieve tess,

Wat een verhaal, hopelijk heb je nu je plekje gevonden. Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal! Heel veel plezier!

Liefs Marit

Lia

Saai is jou leven niet daar.. Record verhuizen is je gelukt.
Geniet ervan. Het klinkt allemaal geweldig.
Groetjes uit het knusse, saaie, burgerlijke Maarn.

Rosanne

Zal ik dan op de helft van jouw avontuur ook maar eens een keertje reageren? Haha! Ik lees iedere keer trouw je blog en het klinkt allemaal super leuk!
Wat fijn dat je je plekje hebt gevonden en dat nu echt je droom uit gaat komen! Heel veel plezier daar en vooral genieten!!

Liefs,
Roos

Monica

Hoop echt dat je geen reden vindt/bedenkt om er nog jaartje achteraan te plakken ;-)
Maar heerlijk om zoooo snel weer verhaal te lezen!!

Daddy

Inderdaad: we zijn ruim halverwege en kunnen nu zeggen eind goed al goed. Zeer leerzame ervaringen waar je je top doorheen hebt geslagen. We zijn trots op je. Een mooie American Dream die nog een paar maandjes zal duren. Geniet en geef je huidige US momsie en dadsie de heeeel hartelijke groeten van Astrid en mij. Take care xxxxxxxx

Henk

Klinkt als: Welcome home. Enjoy!

Hetty

Lieve Tessa,
Het nieuwe gezin klinkt goed, het is ook moedig van je, om deze stappen te zetten !!
Een ouder echtpaar leeft totaal anders dan jij, een goede match is belangrijk !
Veel plezier , stuur je nog een keer foto's van je nieuwe gezin en omgeving ?
Liefs Hetty

Willemijn

Wat goed dat je het eindelijk naar je zin hebt in je hostfamilie, geniet nog maar goed daar want voor je het weet is dit sprookje over. (134 dagen). Het aftellen is voor mij stiekem al begonnen. :$
Maar zo te horen gaat het genieten wel lukken met je nieuwe gezinnetje.

dikke kus

Ps.beter even Skypen binnenkort, ik heb nu vakantie.

Wilma Gr. W.

Goede beslissing, Tessa.
Dit gastgezin klinkt geweldig en ook fijn dat je ze al kent.
Bijzonder dat je de eerste exchange student voor hun bent.
En dat ze voor je kiezen, omdat ze je al kennen is toch ook een compliment voor jou !
Wij hebben lekker een week voorjaarsvakantie.
Het weer is nog niet echt voorjaarsachtig....
maar och, we vermaken ons wel...

Lieve groet van Wilma

Daphne

Omg tessa ik ken je niet maar ik zou zelf ook over een aantal jaar zo'n jaar willen gaan doen. Mij lijkt het heel leuk om het amerikaanse leven mee te maken!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active