tessawillemsen.reismee.nl

Eerst bezoekje aan de dokter is een feit

Hello everybody! Daar ben ik weer met nog snel een verhaaltje voor vertrek, cause guess what?! Ik ga over een uurtje naar San Antonio! Woehoe, en er zijn nog best veel dingen die ik moet doen dus voor de verandering zal ik het kort en bondig houden. Natuurlijk wil ik wel mijn excuus aanbieden voor het verlate blogje weer, maar ach, jullie zijn niks anders gewend.

Vorige week hadden we een soort kamp met de kerk. Door de vele sneeuw en ijs dat er lag (ja, hier in Texas ja) konden we vrijdagnacht niet bij de hostfamilies slapen maar gingen we met het hele gezelschap de kerk in! Het weekend was best leuk! We gingen allemaal spelletjes spelen, moesten ons kleden in de style van de jaren 80 en hebben allemaal voorstellingen en dergelijke gedaan. Het was erg gezellie! Op zaterdagnacht konden we gelukkig wel bij de hostfamily slapen (iedereen werd in groepen verdeeld, en elke groep bleef bij een gastgezin slapen) en op zondag was het feestje weer afgelopen.

De rest van de week was behoorlijk saai. Gewoon weer school waar niemand zin in had, en door het weekend waren we allemaal super moe. De laatste tijd gaat het best slecht met m’n keel en ik hoest al meer dan een maand, en ook dit begon nu toch wel echt te irriteren.

Op donderdag waren we…….. VRIJ! Whoehoe! Woensdag was er niks aan de hand en woensdag nacht begon het me toch een partijtje te sneeuwen! De volgende dag lag er 3,5 inch!! Ik herhaal 3,5 inch! Ik heb geen idee hoeveel centimeter het is, dus jullie zullen het ook wel niet weten, maar ik lieg niet als ik zeg dat ik denk nog nooit zoveel sneeuw gezien te hebben! En dat in Texas! Natuurlijk kon dit niet anders gevierd worden met een sneeuwpop te maken in de voortuin, en op het heuveltje in de buurt te sleeën. We zijn toch vrij! Helaas kon deze pret niet te lang duren. Op een gegeven moment werden de zaken serieus en moesten we prioriteiten stellen. M’n keel werd er niet beter op en ik liep nog steeds te hoesten. Ik was al naar de nurse op school gegaan en ze dacht dat ik geen keelontsteking had maar ze zei dat ik het wel eventjes moest laten checken. Nou hier komt het hoor. Een bezoekje aan de dokter als buitenlander in Amerika is niet met een handomdraai handomknop handdraai (die ene uitdrukking) gedaan. O MIJN HEMEL WAT EEN GEDOE.

Het begon met alle informatie op te zoeken van de organisatie waar ik hier mee ben. Ik moest kijken waar ik mee verzekerd was, of het allemaal klopte, wat ik allemaal mee moest nemen naar de dokter ect. Vervolgens opzoek naar een (goedkope) dokter hier in de buurt die take care neemt over buitenlanders. Na lang wikken en wegen hadden we iets gevonden. Dus hop, moeders, hostzuster (niet de echte zuster, want we gingen op weg naar een zuster, ha-ha) en moi jumpen in de car door de sneeuw (heel avontuur) op naar doktertjelief. Eenmaal daar aangekomen was er een wachtrij van 2,5 uur. Tweeëneenhalfuur. Zo de knetters. Dus ja, wat doen Amerikanen als ze tijd moet vullen? Op zoek naar eten! Dus wij gingen ergens fastfood zoeken (of course) while we aan het wachten waren op m’n beurt.

Om een dokter alleen al te bezoeken ben je al 100 dollar kwijt. Dan is er nog niks gebeurd. De dokter hoeft dus nog geen woord tegen jou te zeggen en op het moment dat jij binnen komt heeft hij al 100 dollar binnengehaald. (BELAAAAACHELIJK). Vervolgens was er dus een onderzoekje, gesprekje en toen ging ze naar m’n hart kijken, m’n bloeddruk meten ect. Gelukkig geen keelontsteking, wel een te hoge bloeddruk, opgezwollen keel en iets met m’n neus. Ze raadde me dus aan om toch maar aan de antibiotica te gaan, en dus ben ik nu officieel een patientje hier in America. Vervolgens moesten we de medicijnen betalen, en ook daar ben je wat dollartjes voor kwijt. Zulke dingen laten me wel weer realiseren hoe goed we het eigenlijk hebben in Nederland. Natuurlijk krijg ik het wel terug van de verzekering, maar die Amerikanen hier hebben dat niet. Stel je hebt een of andere gekke koeienziekte, wie gaat daar voor betalen? Ben blij dat ons ziektesysteem toch wat anders in elkaar zit.

Gisteren (vrijdag) kwam Nessa weer eens gezellig langs en gingen we met z’n allen (Nessa, Jackson (hostbroer), Jason (Jackson’s friend), Matthew (Jackson’s andere friend) en ik ) chillen. En dan nu zit ik hier. Gepakt en wel ready voor m’n eerste familie tripje naar San Antonio. Voor mensen die niet weten waar het is, het ligt hier gewoon in Texas. Voor mensen die denken, pff das helemaal niet ver, das niet belangrijk of cool, het is wel zes uur rijden. Je kan 10 uur doen over een rondje Texas, kunnen we van Nederland nou niet bepaald zeggen.

Dit was het verhaaltje voor het slapen gaan voor jullie dan alweer, ondertussen stap ik de auto in en geniet ik lekker van m’n SPRINGBREAK! Groetjes uit het weer-onzekere (de zon schijnt nu) Texas.

Funfact: donderdag waren we sneeuwvrij (-4 graden) vrijdag konden we nog net niet zwemmen (17 graden)

Reacties

Reacties

Patricia

Jo wat een weerverschil zeg vind je het gek dat je ziek word
doe rustig aan wijffie
iTS all About THE money
geniet van je trip
groetjes van ons

Nelia

Hahah ik moet altijd lachen om jou reacties om jezelf. Maar de dokter, wat een avontuur! Nu kan je dat ook afstrepen van je lijstje. Veel plezier op vakantie en rust een beetje uit! Xxx beterschap
(Eerste reactie vanaf mn nieuwe telefoon, klein geluksmomentje hier)

Mamsie

Sneeuwpop maken, dokter bezoeken, je bent er maar druk mee. Hopelijk zakt je hoge bloeddruk weer een beetje. Veel plezier in San Antonio!

sonja.de.vries@casema.nl

Lieve Tessa, dat is spannend hè, in een vreemd land naar de dokter omdat je ziek bent. Hopelijk helpt de antibiotica en ben je vlug weer opgeknapt. Beterschap en tot je volgende reisverhaal, dikke knuffel sonja xxx

Thomas

Veel plezier during springbreak!!! Woehoe!
En beterschap met je keeltje ;)

oom Wim

Ha nichtje,

Ik wist helemaal niet dat het überhaupt kon sneeuwen in Texas, laat staan zo veel!
Beterschap en veel plezier in San Antonio met de familie.

Groeten,

Wim

Willemijn

Wachtend op mijn nieuwe laptop stel ik het leren uit door jouw blog te lezen. Leren lukt me niet meer zo goed na acht maanden lang leve de lol. Ben benieuwd hoe dat straks met jou gaat als je weer gaat beginnen. Hoe staat het eigenlijk met jouw keuzes??

Wel fijn dat je weer beter wordt. Ook fijn (voor de mensen die hier met smacht op je zitten te wachten dat je weer terug komt) dat het nog maar een kleine vier maanden is. Om precies te zijn nog 115 dagen.

Geniet dus nog maar goed van je trip naar San Antonio en de rest in The Colony want voor je het weet zit je weer met mij opgescheept. #kannietwachten

lywjnmkhvjjbmaectectect

Hetty

Hoi Tessa,
Beterschap met je keel, hopelijk werken de medicijnen snel !
We hadden al gezien, dat het nog echt winter is in de V.S, met veel sneeuw, vandaag is het hier lente, 16 graden, heerlijk !!
Helaas van korte duur !
Een leuke week en groetjes
Hetty

Wilma

Ik hoop dat het beter met je gaat.
Tjonge , wat een temperatuursverschillen!
En een bezoek aan de dokter gaat in Nederland een stuk gemakkelijker en duurt korter!!
Geniet van je Springbreak. ( duurt die een week?)

Lieve groet van Wilma

Henk

3,5 Inch is 8,89 cm. Sneeuw. Dat hebben we in Nederland dit jaar niet gehad. Hier is Spring Awakening. De temperaturen zijn niet slecht. Pas goed op jezelf. Je verhaal was inderdaad bondig. Hoe zijn die lessen eigenlijk op zo'n school? Moeilijk, makkelijk? Veel instructie of veel zelfstandig uitzoeken? Gebruiken ze ook Chromebooks?
Ik hoop het allemaal te lezen. Groetjes.

Roy

Hoi Tess,

Wat een verhalen weer. Ik was zelf een week op wintersport en een met school een aantal dagen naar Berlijn dus heb nu pas je beide verhalen gelezen. Normaal moest ik altijd wachten op de verhalen van je en nu had ik er zowaar 2 om te lezen.

Nou ik heb ook een aantal avonturen gehad in die 2 weken maar die bespaar ik je, you ain't got time for that.
Ik ben in ieder geval vanochtend nog bij de dokter geweest en je raadt het nooit, ik hoefde maar 5 minuten te wachten.

Hoop dat je snel beter wordt, en lekker hebt genoten van je weekendje. En nu natuurlijk weer genieten van school... toch?

Ohjaah en omdat ik naar Berlijn was kon ik niet naar het concert van Usher :( Moest aan jou denken die niet in Nederland is als Taylor Swift hier is (op je verjaardag nog wel)

(ik weet dat je nu denkt, hoe weet hij dat nou weer...
But you just told me a few months ago ;))

Hou je taai
X-jes uit Amsterdam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active