tessawillemsen.reismee.nl

Geschiedenis lesje van Tesje

Hello again! Daar zijn we weer. Weer als in me, myself and I. Dit weekje was super relaxed and ik sta weer te springen om naar school te gaan morgen! Nog maar 3 maanden guys. Nog maar drie maanden. Ik zal de statistieken even voor je op een rijtje zetten. Moeders komt op 4 juni 2015 hier. 81 dagen. Dan nog 17 slapeloze nachtjes tot Tessa birthday girl is. Deze gekke meid wordt op de 21e (98 dagen) omgetoverd tot een echte volwassen meid die nu zelfs in Nederland legaal mag drinken (!) en stemmen. Niet veel later zal de treurige maar ook heugelijke (is dit een woord? Als het het niet is, heb ik het zelf gemaakt en is het nu iets positiefs) dag aanbreken. De dag van vertrek. Op 30 juni, over 107 dagen (3 maanden en 15 dagen) zal ik, met Larbs en moeders aan m’n zij, afscheid moeten nemen van mijn Amerikaanse life hier en terugkeren naar het kikkerlandje genaamd Nederland. Time flies. 100 dagen klinkt nu nog wat lang, maar ik zit in m’n hoofd al helemaal met het vertrek. De gevoelens zijn zo dubbel.

Ik kan niet wachten om iedereen weer te zien, maar aan de andere kant. What about my life here? Ik kom terug, dat is zeker, maar wanneer is dan de vraag. Ik zal het zeker missen. De quote gaat; ‘what’s harder? Building a life for 17 years and leave it behind for a year or building a life for a year and leaving it behind the rest of you life?’. You tell me. Maar nu mijn weekske!

Op zaterdag middag vertrokken we richting San Antonio. We stopten onderweg (na een uurtje of drie) bij mijn hostmom’s vader, die daar woont, voor een overnachting. We hebben die avond gegeten bij Salt Lick. Dit is een van de bekendste bbq plaatsen in Amerika. En ja, daar heb ik gegeten. Op zondag heb ik met een golfkarretje over zijn ubergrote property gereden en gingen we door naar San Antonio. Het is prachtig out there! We zijn door de regen langs de riverwalk gelopen en we hebben een boottochtje gedaan. Vervolgens hebben we heeeerlijk Mexicaans gegeten (spicey food-tong in brand- gadver) (#tessalustGEENmexicaans) en op maandag besloten we maar naar the Mall te gaan. Het was zo regenachtig dus echt op avontuur zat er niet in. Ook hebben we een bezoekje gebracht aan the movietheatre and zagen we Will Smith shinen in z’n nieuwe film called Focus (goeie film). Die dag daarna klaarde het al redelijk wat op en besloten we gewoon wat rond te wandelen. We zijn naar de Alamo geweest. Mijn oprechte excuses dat ik hier niet veel over kan vertellen. Het enige dat ik er eigenlijk van weet is dat het beroemd is, het het gevecht was met de Mexicanen dat we hebben verloren, maar daarna/uiteindelijk toch hebben gewonnen anders was Texas nu een part van Mexio. Speciaal voor jullie zal ik nu even een research bij Wikipedia doen. Okee, let op mijn kinders en luister naar Tessa en haar spreekbeurt over Texas.. In 1821 was Texas een deel van Mexico na de Mexicaanse onafhankdelijkheid. In 1835 veranderde Mexiaanse dictator Antonio huppelepup een grondwet van 1834 en toen gebeurde er iets en daardoor wilde de Texas people meer onafhankdelijkheid. Toen was de slag bij Alamo (waar ik ben geweest) en daar verloren de Texanen. Vervolgens was er een slag bij San Jacinto (?) en toen was Texas onafhankelijk geloof ik. Op 29 december 1845. was gekke Amerikaanse president James K. Polk vastbesloten om Texas te bemachtigen als 28e staat en dat gebeurde ook. Texas is dus pas 170 jaar een staat. Dit was mijn spreekbeurt. Zijn er nog vragen?

Op woensdag gingen we naar Seaworld. Heb meerachtbanen dan nemo's gezien, maar ik lieg niet als ik zeg dat ik meer plezier heb in een karretje dan bij een pinguïn. We hebben veel shows gezien en het was heel leuk!

Op donderdag was het alweer gedaan met de pret en gingen we weer recht zo die gaat, naar huis. Niet helemaal recht want met een mini omweggetje zijn we weer eventjes bij opa gestopt voor een kopje koffie. Eenmaal thuis aangekomen dook iedereen wel en zoetjes in zijn lekkere bedje.

De rest van de week was niet bijzonder. Nessa bleef weer slapen en ik ging met Barbs naar de film (de Duff (slechte film)). Gisteravond was de ‘laatste’ springbreak free day en aangezien iedereen uit huis was besloten hostmoeders en ik naar de film Cinderella (goeie film) te gaan en wat te eten bij een Seafood place. Het was een leuke week en over twee weken hebben we weer een lang weekend met Pasen.

Conclusie: ik ben drie keer naar de bios geweest deze week en heb 6 keer buiten de deur gegeten. Conclusie van de conclusie: Amerikanen consumeren zooveel.

Cool

Reacties

Reacties

Mamsie

Zit ik net heerlijk op de bank na een reisje Barcelona-Amsterdam op en neer en dan meteen jouw blog kunnen lezen. Wat een timing. Fijn om te weten dat jij ook een heerlijk weekje hebt gehad. De tijd vliegt nu echt. Ik snap je dubbele gevoelens. Ik kan namelijk niet wachten om je op te halen! Nog 81 daagjes...

Roy

Hee Tess,

Je zit al helemaal in het systeem daar hè, met je engels/nederlandse teksten en het mooiste vond ik nog dat je zegt de oorlog hebben we gewonnen hahahaha alsof je Nederlandse paspoort ineens is verander in een Texaans paspoort. Naja have fun nog de komende 100 dagen.

Xx

Nelia

Oeeh al bijna bdaygirl en bijna naar nederland!! Geniet van je laatste maanden! Ik wil ook naar cinderella! Xx

Ansie

Vreetzakkie????
Ik kan niet wachten je weer te zien!! Mis you one love enzo

Kus

koenie

Hee tessa!

Klinkt als een hele chillen vakantie. Heel vaak naar de film geweest, altijd leuk:) de tijd gaat inderdaad enorm snel maar je moet er nog maar even van genieten! Is het in dit gastgezin wel alles pluis? Ik wens je nog een hele goede tijd!

Koen

Larbo

Nou Tess klinkt weer leuk allemaal.
We loveee the moviesss
Ben net zelf ook naar Focus gwweest erg leukkk. Nou veel plezier weer op school

Groetjes

Salwa

Hahaha gekke Tessa wat heb je toch altijd leuke dingen om te vertellen! Just lovely! Ik heb focus ook gezien!! Maar om heel eerlijk te zijn had ik wel iets meer actie verwacht... Hahah geniet van elk moment daar!! You will only life it once! Xx

patricia

Hahahaha een week vol met lol fijn dat je nu je laatste perioden echt dikke lol maakt
En de zin "weg zo die gaat weer naar huis "
hahahahaha ik lig dubbel hier
Groetjes uit Cuijk .-)

Erik van den Berg

Leuk hoe je bezig bent. Geniet van elk moment en zorg dat je je zelf blijft. Maar zo te horen is dat geen probleem.
Leuke quote trouwens.
Geniet van de paar weekjes ze zullen voorbij vliegen.

Groetjes Vanuit Cuijk

oom Wim

what’s harder? Building a life for 17 years and leave it behind for a year or building a life for a year and leaving it behind the rest of you life?’.

Wat een ontzettend leuke zin! Nooit eerder gehoord, maar ik bewaar hem goed, je weet nooit hoe zoiets nog eens van pas komt.

Ik durf het haast niet te vragen, maar al dat buiten de deur eten zorgt er toch niet voor dat je met een compleet nieuwe Amerikaanse outfit terug komt omdat je Hollandse outfit voor geen meter meer past?

Have fun de komende tijd!

Groeten,

Je peetoom

Wilma

Weer veel leuke dingen gedaan!
Volgens mij heb je het erg naar je zin met je nieuwe
gastgezin. Fijn!

Lieve groet van Wilma

Daddy

Mooie belevenissen weer. Geen tijd voor de gitaar meer? We zien, horen of lezen er helenaal niets meer over. Je komt de tijd gelukkig (te?) goed door. Gaat weer wennen worden hier. Groetjes aan de stovaltjes. Take care my love!xxx

Henk

American History, dat moet wel een vak zijn dat je ook krijgt op je school. As we write is dat mooie festival South bij SouthWest in Austin, Texas bezig: www.sxsw.com. Hoor jij daar nog wat over of is Austin toch te ver voor jullie? Blijf gefocust op het hier en nu in het kader van die wijze zin. Enjoy the moment.

Henk

En nog een aanvulling: http://player.sxswfm.com om toch in de sfeer te komen.

Stephan (NZ)

reverse culture shock is worse

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active