tessawillemsen.reismee.nl

Nog een high school jaar?!!

Hallo kinders, daar ben ik weer! Dit keer met een speciale mededeling, maar aangezien we wat spanning moeten opbouwen zal ik de cliffhanger nog even uitstellen. SPANNEND

Afgelopen week was ook niet zo super aantrekkelijk. School is weer schooltje zoals altijd, maar het was wel leuk. Ik had trouwens in m’n vorige blog gezegd dat ik een zogenaamde Q&A zou doen, maar aangezien er echt maar drie vragen ofzo waren langskomen in mijn biljoenen lezers, heb ik besloten het een weekje uit te stellen. Morgen, overmorgen, overovermorgen en overoverovermorgen ben ik vrij omdat het pasen is en we morgen, jawel, een STUDENT HOLIDAY hebben! Wat een grap, het is ook wel zwaar zo hoor, het Amerikaanse schoolleven.

Afgelopen weekend was niks bijzonders. Zaterdag bestond vooral uit Gossip girl kijken en zondag hebben we weer een bezoekje gebracht aan de kerk. Ondertussen hadden Barbs (exchange student uit Noorwegen) en ik het erover hoe leuk het zou zijn als we hier graduation zouden kunnen doen. Iedereen heeft het er nu over, dat ze niet kunnen wachten tot ze uit huis zijn, en het is ook wel iets wat echt hoort bij een exchange student als je een tussenjaar neemt. Helaas peanutbutter ben ik natuurlijk weer een junior.. Maar toen kwam ik met een mega goed idee..

Nu ga ik over naar m’n spannende nieuws dat echt al super erg gespoiled werd door de titel, ik blijf nog een jaar! Dit komt natuurlijk als een shock aan voor iedereen dus ik zal het even haarfijn uitleggen.

Ik heb Travelactive gemaild of het mogelijk was om nog een jaar te blijven, zodat ik volgend jaar een senior zou zijn en met een leuk hoedje en jurkje aan zou kunnen lopen. Ze zeiden dat deze vragen wel vaker voorkwamen en dat het een heel proces is omdat je je visa moet laten verlengen blabla en je natuurlijk een appartment moet zoeken, of een nieuw gezien of natuurlijk je oude gezin. Je kan namelijk wel weer een heel nieuw ‘pakket’ aanvragen maar helaas kan ik nu geen duizenden euro’tjes uit m’n zak toveren. Dus ik al helemaal teleurgesteld enzo, en aan m’n hostfamily verteld en toen zeiden ze dat ik nog een jaar mocht blijven als ik wilde! Dus ik weer Travelactive mailen (snappen jullie het nog?) en mede delen dat ik al een tehuis had, en alleen maar m’n visa hoefde te verlengen.

Ik heb het er ondertussen ook al met wat member van het thuisfront over gehad, maar wilde het als een big surprise houden, dus vertel ik het nu zo. Het plan is dat ik gewoon nog eind juni naar huis ga. Eerst wilde ik gaan werken in Frankrijk voor m’n studie maar aangezien dat nu niet meer nodig is, blijf ik gewoon in Nederland. Ondertussen zoek ik een baan (hopelijk) in Nederland en verleng ik m’n visa. Als dit allemaal volgens plan werkt, kan ik eind augustus weer terug! De beslissing is nog niet 100% zeker maar I’M SOOOO EXCITED!! Ik zat de laatste tijd al heel erg aan het vertrek te denken, en hoe ik hier iedereen achter laat, maar het idee dat ik hoogstwaarschijnlijk weer terug kom voor one more year stelt me gerust. Ik hoop oprecht dat het allemaal lukt, want het lijkt me zo leuk. Als ik dan nog geld over heb, kom ik nog wel terug gedurende een vakantie. Als het goed is wordt het nu allemaal wat makkelijker, omdat ik niet meer met de organisatie ga en alle regels als hier niet werken of je familie niet zien vervallen.

Ik heb het ook al bij the counseler op school neergelegd en ze zeiden dat er wel eens eerder een exchange student was geweest die nog een extra jaar bleef en dat het mogelijk moest zijn. Het duurt natuurlijk nog wel even, dus echt diepe details weet ik nog niet maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.

Het lijkt me zo leuk dat ik dan volgend jaar met m’n Amerikaanse vriendinnetjes graduation kan doen!! Natuurlijk ga ik Nederland wel missen, maar ik vind Amerika zooo leuk, dit is wel echt m’n tweede thuis, en daarnaast, dit is een once in a lifetime opportunity J

Nou dat was m’n mega nieuws. Met pasen gaan we verder gewoon naar de kerk en zijn er niet zoveel dingetjes op de planning. Als het goed is komt Nessa vanavond over en gaan we weer gezellig ketennnn.

Reacties

Reacties

Mamsie

Ik weet niet of ik je nog een jaar kan missen!

erik van den berg

Wat een super goed plan van je. Is denk ook een betere afronding van je avontuur. Daarnaast wat je zelf zegt: once of a life time.
geniet ervan en wat ik al zei, goed idee.

Groetjes erik

Marijn

woooooow tess supercool! Wel heel erg jammer (huilen :,( ) dat je nog een jaartje weg blijft, maar ik vind het superleuk voor je!
Xxx

erik van den berg

Btw de Q&A vraag!

Wat mij daar opviel was dat er mensen als 90 of zo waren nog mochten rond rijden in mega ttrucks en zo, hoe zit dat precies?

ze hebben daar zo iets als een twee partijen systeem. Maar het is niet helemaal links en rechts of noord en zuid. wat is nu eigenlijk het verschil voor de "gewone" man.

Groetjes erik

Annelies

duhhh 1 april!!

Salwa

Wauw Tessa, super vet! Graduation!!! Doet me denken aan high school musical hahahah. Wist je dat er een deel 4 komt, ik moest meteen aan jou denken toen ik het las ????????
Maar super leuk he, nog een jaar vol awesome things!

Xx

Daan Rademaker

hee ik zag toevallig je blog voorbijkomen via travel active, ik heb zelf ook naar de mogelijkheden gekeken om een jaar extra te blijven. Waar je op moet letten is dat het niet altijd zomaar mogelijk om je J1 visum te verlengen, hoogstwaarschijnlijk moet je voor een F1 studentvisum gaan, dit moet je via je middelbare school regelen dat is het allerbelangrijkst. Dus ik zou zeggen maak zo snel mogelijk een afspraak met je guidance counselor en bekijk of ze jou dit visum kunnen sponsoren (niet alle scholen kunnen zomaar dit visum "uitgeven".

Patricia

Hoop voor je dat het geen 1 april grap was hahahah want dat zou natuurlijk wel wat voor jou zijn grappenmaker hahahaha maar dat zou natuurlijk wel de ultime afsluiting zijn hihi veel succes hoop voor je dat het lukt

Michaela

Hi Tessa, nog een jaar, zou wel super leuk zijn. Misschien wat minder voor je arme vader en moeder. Maar nu begin ik me toch ook af te vragen of het geen 1 april grap is. Ben benieuwd...

Danela

1 april kikker in je bil ??

Ans

huilen huilen huilen wil je niet nog een jaar missen :((

peetoom Wim

En dat allemaal zonder overleg met je peetoom! Maar ik kan me helemaal voorstellen dat je dit wel ziet zitten. Het zegt ook veel over hoe thuis je je daar voelt en hoe goed je in staat bent om zonder je vertrouwde omgeving je eigen plek ergens anders te vinden. Complimenten!
Gelukkig kom je deze zomer toch nog even naar huis om de familie bij te praten.

Groeten,

Wim

Stephan (NZ)

April fools lol

daddy

Fijn dat je toch nog even gelegenheid hebt om terug te komen deze zomer.......om gelijk door te reizen richting Frankrijk. Maar: beide landen hebben ook bij vaderlief een apart plekje dus die appel valt gewoon niet ver van de boom. April fools day.......?!

Henk

Aprils Fools Day.

O

Hoihoi, even voor de Q&A :
- hoe was het contact met je gastgexin de eerste dagen en wat voor dingen zou je kunnen vragen via de mail?
- heb je nog inpak tips? :p
- Wat voor cadeautjes zou je mee kunnen nemen voor je gastgezin?
- Hoe was net de eerste paar dagen op school en vond je vrienden maken makkelijk ?
- heb je nog tips om zo niet 20 kilo zwaarder terug te komen?

Nou dat zijn Er Een hele boel Maar Dan heb je Er teminste meer Dan 3 :p

Iemand

Q&A vraag:
Wat wil je doen na je graduation,In Amerika studeren?
En dan nog even een klein vraagje: Wat raad je me meer aan, voor het examen van de mavo (dus na de 3e) of na je examen (dus de 4e) te gaan?
Ik hou van je blog!

Henk

Je maakt het wel spannend. Het liedje "When will I see you again?". Een oude jaren 70 hit komt bij mij naar boven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active