tessawillemsen.reismee.nl

Prom was the Bom.

Hello friends! It’s been a long time (excuus) maar daar zijn we weer! Dit keer niet met een antwoord over de verantwoordlijkheden die je krijgt als je een exchange student bent in de toekomst, of de vraag of dat ik een waarzegster ben, maar een lekkere oud Hollands verhaaltje vanuit zo’n 7925 kilometertjes van jullie vandaan. (Ja, dit heb ik opgezocht. Ja, dit is ver). Om nog even verder op de cijfertjes in te gaan. Nu ik dit schrijf ben ik 62 dagen, 2 uur en 18 minuten verwijderd van de onvermijdelijke oog in oog situatie die jij en ik waarschijnlijk rond die tijd gaan hebben. En als we dan nog niet uitgesproken zijn, kan ik mijn liefste linkerhand aka mijn allerliefste, beste mama van de wereld eindelijk weer knuffelen in 35 dagen, 2 uur en 16 minuten (ongeveer). Ik kijk er zo naar uit. Maar nu iets waar jullie, m’n lieve kersenpitjes, naar uitkijken. De vraag die minuten, uren, dagen, maanden, jarenlang gevraagd werd; how was prom?

Om maar even een tijdreisje terug in de tijd te nemen, aangezien ik al ontzettend lang niet over m’n leven gepraat heb, de bruiloft! De bruiloft was ontzettend leuk! Het was ONTZETTEND mooi versierd en het zag er prachtig uit. De bruid was, ondanks dat haar veil (sluier) afviel, ook een prachtige verschijning om te zien. Na het zweren dat ze voor eeuwig en altijd bij elkaar blijven en daarna ook en voor eeuwig voor elkaar houden en de hele heutemeteut mochten we eindelijk de dansvloer op. En of ik m’n dansmoves heb laten zien! Er zaten wat line dance liedjes bij wat het ontzettend grappig maakte. Ik had een sliert van kids achter me aan die me helemaal geweldig vonden. Precies, ik en kinderen, wat een grap. Maar het was oprecht best leuk! Na een lekkere maaltijd, some hapiness and the dancing was het feestje voorbij. Ik bleef bij Barbs slapen omdat het door al die gasten te overvol was in ons huis. Mijn allereerste Amerikaanse bruiloft is een feit!

Na een paar weken dag (en net geen nacht) weer naar school te zijn geweest, was het eindelijk zover op zaterdag 25 april 2015: PROM! Ik werd om half 5 opgehaald door mijn succesvolle date en we reden naar een of ander “sprookjes” plek (soort koeheuvels dat heel spectaculair is voor Amerikaanse termen) om foto’s te maken. Niet alleen m’n date en ik, maar de hele kerkgang was aanwezig en het was een gezellige boel. Vanuit elke angle moest een foto gemaakt worden en aan een half uurtje hadden we ook niet genoeg. Zelfs een uurtje lukte niet en anderhalf uur was al helemaal niet te doen. Want als je er over nadenkt, een foto maken heb je niet zo gedaan. Daar doe je natuurlijk wel wat uurtjes over! En wat nou als de foto vele malen leuker is als je een centimeter dichterbij staat? Moest natuurlijk wel even uitgeprobeerd worden. Na 100 fotocamara’s volgeschoten te hebben en op z’n minst twee uurtjes later, zaten we weer in de auto op weg naar de kerk. Eenmaal daar aangekomen stond het diner klaar en konden we zo aanschuiven. Nadat alle maagjes gevuld waren was de ultieme test: kun jij dansen met een vollle maag én het binnenhouden at the same time? UITTESTEN! Ik heb alle hoeken van de dansvloer gezien, en natuurlijk konden m’n Nederlandse ‘boodschappen doen, gras maaien, pizza bakken’ skills ook niet ontbreken. Ik moet u hierbij vertellen dat als u in de boven 20+ generatie valt, u waarschijnlijk geen idee heeft waar ik het over heb.

Na al het dansen en zwieren gingen we naar een locatie waar je le cross in botsautootjes kon spelen. (tijd 23.00) Ik ben even vergeten hoe het in het Engels heette, iets met wir en dan nog wat. Maar ookal lijkt het wat saai op het eerste gezicht, het was heel leuk! En als souvenir heb je ook nog blauwe plekken die je mee naar huis kan nemen! En alsof dit nog niet genoeg was verkasten (is dit een woord?) we ons naar Mainevent. Dit is soort gamehall en je kan er allemaal andere leuke dingen doen. Hier gingen we bowlen (tijd: 00.30) Natuurlijk ben ik Tessa niet als ik niet het sukkeltje van het team ben, dus ik zal maar achterwege laten hoeveelste ik ben geworden. Maar wow, wat een potentie heb ik gekregen! I used to HATE bowling, maar het is SO MUCH FUN! Dus bij deze, ik nodig iedereen uit om te komen bowlen bij m’n suprise welkom back party. (ik verwacht een suprise party als ik terug kom hint hint). Ik was super competitive en natuurlijk moest Barbs weer winnen. Na het bowlen (tijd: 1.30) kregen we een giftcard terwaarde van 20 dollars om te spenderen in de gamehall. (wow, ik realiseer me nu pas, dat spenderen van het woord spend komt, wat natuurlijk spenderen is in Dutch. Weer wat geleerd!) Ik heb de eerste 10 dollar opgemaakt aan stomme knuffels grijpen, wat nergens om ging en ik natuurlijk toch niks kreeg. Ik had echt twee linkerhanden tot de max en m'n mamsie was er geen eens. Daarna ontdekte Barbs en ik een foto booth waar je van die foto’s kan maken in pashokjes en hebben we de rest van ons geld daar weggeklikt. After all the party there gingen we weer terug naar de kerk (tijd: 2.00) Toen we aankwamen bij de kerk (tijd: 2.30) kregen we ontbijt. Tijdens het ontbijten bekeken we de foto’s die die avond waren gemaakt. Ondanks het feit dat iedereen half in slaap viel op de bacon die voor hen lag, was het toch gezellig. Helaas was het feestje hierna toch echt afgelopen (tijd: 3.30). Alle girls bleven bij vriendin Janet slapen. Tegen de tijd dat iedereen dus zoetjes en wel in bed lag (lees: vloer met een dekentje) was het al 4.00 uur ’s morgens. Na de heerlijke 4 uurtjes slaap, konden we ons allemaal weer in onze dress hijsen (spel je dit zo?) om naar de kerk te gaan. Blijkaar is het een traditie dat ze hier de promdress weer aan doen. En na al het feesten en kerken, nam ik een heerlijke powernap thuis, met een scheutje Gossip Girl. Mensen die nog nooit Gossip Girl hebben gekeken; kijk het! Het is zoo leuk! Annemarijn en Barbro zijn vast trots op me dat ik hier nu over praat.

Voor deze week staan Disney rehearsals op de planning! We zijn vandaag begonnen en dat betekent dat de oude vertrouwde 10 urige schooldagen weer op het programma staan. Gezellig hoor. Dit weekend gaan we waarschijnlijk weer richting het zuiden om Lura’s vader te bezoeken. Hij woont ongeveer 20 miles van Austin vandaan, dus dat wordt weer een gezellig ritje.

Ik moet toegeven, ik begin langzaam maar zeker wel weer zin te krijgen om naar huis te gaan. Ik mis m’n vriendjes en familie en m’n bedje. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de trein, de kroketten en natuurlijk de ijsthee. Een lekkere gezonde stampot is echt iets waar ik momenteel naar snak en ik kan m’n fietsje ook wel weer gebruiken. Maar nu eerst nog even genieten van m’n 62 dagen, 1 uur en 57 minuten.

Reacties

Reacties

Patricia

hahaha klinkt als een hoop gezelligheid en ja stamppot is lekker maar als je thuis komt is het zomer dan is het toch echt Bq tijd hihi dus dat word nog iets langer wachten op je potje stamp groetjes vanuit Hollandia .-)

Mamsie

Het aftellen naar het moment dat ik je kan knuffelen is inderdaad begonnen. Nu gaat het snel! Je bent wel bescheiden! Je vergeet je STRIKE te vermelden bij het bowlen! En je bent 3e geworden van de 9 (?). Boven alle verwachtingen. Succes met je Disney repetities.

Annema

So proud of you!!! Dat je gossip girl aanprijst woe had dat ooit verwacht!???????? ik kan ook niet wachten poepie de 2 en een halve dag dat we elkaar zien gaan we volop benutten woehoe!!

Laris

Wat een leuke avond, die prom.
Beetje ontbijten midden in de nacht en naar de kerk gaan in je promdress, gekke amerikanen!

ellen

Het missen van de ijsthee kan ik me volledig voorstellen. We drinken nog zo'n overheerlijke coole beker overheerlijke ijstheeeeeeee ????

Daddy

Zou leuk zijn om wat van die kerkactviteiten hier in Maarn
te introduceren. We hebben the Adams family op CD gezien. Heel grappig toch wel. Sterkte met Disney. Moeders zit al half met d'r hoofd in Texas. Luka en ik straks echt in het vliegtuig naar Rome.....have fun!xx

Oom Wim

Klinkt weer super hoor! Never a dull moment in Texas, it seems.

Groeten,

Wim

Kiara

Hoi Tessa! Ik lees al vanaf het begin jou verhaal, omdat ik ook graag een exchange year naar amerika wil doen. Maar ik heb een aantal vragen, als je mij misschien zou willen helpen mail me dan alsjeblieft even; kiaraxeverts@hotmail.nl
Dankjewel en een fijne tijd nog!
Kiara

Henk

Dat line-dancen zou ik graag gezien hebben. Je oom Wim en ik zijn daar heel goed in. ;-) Wellicht hadden we nog weer nieuwe pasjes kunnen toevoegen aan ons toch al zo grote repertoire.

Roy

Als ik zo de reactie van je moeder lees, vielen je bowlingskills toch eigenlijk helemaal niet zo tegen. Wat leuk dat je het nog steeds zo leuk hebt daar en dr weer allemaal leuke dingen aankomen om te doen :) en voor je het weet ben je weer thuis in het koudekikkerlandje.

Nou have fun nog die laatste 2 maandjes en take care
xxx

Wilma

Hallo Tessa,

Je zag er prachtig uit in je
gala outfit.
Weer 2 bijzondere gebeurtenissen ; de prom en een bruiloft.
Je kunt niet zeggen, dat jij je tijd niet goed gebruikt.
Wij hebben meivakantie en gaan naar Dublin.
En daar ben jij ook al geweest......

lieve groet van Wilma.

Erik

Geniet van de komende tijd.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active