tessawillemsen.reismee.nl

Wat je na een jaar Amerika van Tessa Willemsen kunt verwachten

Ik had allemaal dingen bedacht die ik zou kunnen zeggen momenteel. Ik kan praten over hoe ik al 308 dagen niet gefietst heb. Of kroketten gegeten. Of normale ijsthee gedronken. Ik zou kunnen praten over het feit dat ik Annemarijn al 324 dagen niet gezien heb. Of dat ik Larb al 310 dagen niet in de ogen heb kunnen aankijken. Maar ik kan ook m’n excitement met jullie delen dat het nog maar 21 uur duurt voordat ik m’n moeder weer kan knuffelen. En doordat ik niet zo goed weet waar ik moet beginnen, begin ik maar gewoon bij het begin.

Het was een heel leuk weekend. Op zaterdag moest ik mijn ensemble zingen (met nog drie anderen) en je kan een 1,2 of 3 krijgen. Een 1 is het beste, een 3 het slechtste. Onze groep kreeg een 1 en dus hadden we een gouden medaille te pakken. Heb ik die ervaring ook weer in m’n zak!

Deze week is zo raar. Misschien wel een van de raarste weken uit m’n leven. Ik heb zo veel zin om m’n liefste mamske weer te zien. Het betekent tijd voor nog meer fun (helemaal als Laris er later bij komt) en het wordt een groot feest. Maar het betekent ook tranen. Want het einde is in zicht. Niemand zal begrijpen hoe ik me gevoeld heb het afgelopen jaar. Wát een expierence. Het is oprecht het leerzaamste jaar ever. Je leert zoveel over Amerika, de school hier en jezelf. Maar niet alleen Amerika, zo ben ik vrienden met Indische, Aziaten, Mexicanen, noem het maar op. Dit klinkt stom, maar op mijn middelbare school was er basically maar een soort. Iedereen was en deed hetzelfde. Het is een bepaalde comfortzone waar je in zit en je weet niet beter dan dat. Hier is alles anders. Er loopt van alles rond, en je leert zo veel over andere culturen.

Ik heb een rijtje gemaakt met simpele, gekke, rare dingen maar ook serieuze dingen die ik hier in Amerika (aan)geleerd heb of die anders aan me zullen zijn. Dus hier komt ie, wat je na een jaar Amerika van Tessa Willemsen kan verwachten:

- Ik knok m’n knokkels. Weet je wel, dat irritante knak geluid? Ik deed het net weer. Ik weet dat het slecht is, maar for some reason doe ik het toch

- Ik ben aangekomen. Nou woehoe, surprise! Voor alle toekomstige studenten; je gaat aankomen. Geloof me.

- Het boeit me niet wat andere van me vinden. Natuurlijk het boeit je wel. Iedereen geeft deep inside iets about de mening van iemand anders, maar het doet me zo veel minder. Dit is denk ik omdat (vooral aan het begin van het jaar) ze je soms vergeten ergens bij te betrekken en dan zit je daar maar. En dan ga je mauwen over waarom ze je niet vroegen of jij ook mee wilde naar de wc, maar dan denk je daarna, yolo. Whatever. Nobody cares.

- als je een exchange student bent, voel je je soms alleen. Niet omdat je geen vrienden hebt, maar omdat niemand je echt echt kent. En dat is oke. Het is al heel wat dat je al deze vriendschappen moet opbouwen en moeite moet doen en er alleen voorstaat. En soms, als half Nederland slaapt en je weet even niet hoe je een probleem oplost, voel je je alleen.

- Je bent meer op jezelf. Dit hele avontuur leg jij in je eentje af. Vanaf Nederland naar New York vloog ik wel met de andere exchange students maar van New York naar Dallas zat ik alleen in het vliegtuig. Ik ben zelf gewisseld van gastgezinnen. Je bent meer op jezelf en dat maakt je volwassener. Je hebt tevens ook niet echt een keus.

- Ik heb geprobeerd elke weer een blog bij te houden. That’s what you’re reading now. Okay, ik heb het misschien niet elke week volgehouden maar gezien mijn twee levens die ik leid, een persoonlijk dagboek, een fotodagboek en een schoolleven + sociaal leven ernaast, vind ik dat ik het toch nog redelijk heb volgehouden.

- Ik speel veel meer spelletjes dan eerst. Helemaal bij het gezin dat ik nu zit, is er elke avond wel wat te beleven. Tessa en spelletjes. Denk niet dat familie Willemsen die ooit aan zag komen. Mam, pap, laten de zondag middag spelletjes dagen maar terug komen!

- Ik ben, alhoewel ik daar de laatste tijd echt geen tijd meer voor heb, zwaar verslaafd geraakt aan Gossip Girl.

- Bang voor de toekomst. Iedereen is denk ik wel bang voor de toekomst. Maar na dit geweldige jaar ben ik zo afraid dat ik echt in een ‘zwart gat’ val. Natuurlijk ga ik als de gekkigheid meteen weer naar Frankrijk dus veel tijd om verdrietig over Amerika te zijn is er niet, maar iemand zei het hier ook al. Als je op exchange year gaat, bereidt het gastgezin zich voor op dat jij je homesick gaat voelen en vervelende momenten hebt. Maar what about jullie? Als ik terug kom, dan is iedereen probably like, hey tess! Leuk je te zien, ik moet gaan, zie je later. Maar again, what if i’m homesick? Ik heb geen een leven meer. Ik leef half in Nederland, half in Texas. I have a second family here. Ik ben bang dat de studie tegenvalt, ik ben bang dat ik m’n rijbewijs niet haal ect. Maar ja, wie is er niet doodsbang voor de toekomst?

- Vroeger luisterde ik nooit naar muziek tijdens het douchen maar maakte ik m’n eigen prive concerten zelf. For some reason luister ik nu naar muziek tijdens het douchen.

- Ik scheld niet meer. Ik was sowieso niet een grote schelder (is dit een woord?) Maar hier in Amerika is elk slecht woord taboe en ik ben het helemaal afgeleerd. Guess that’s a good thing!

- Ik ben beter geworden in gitaar maar slechter in piano. De enige plekken waar hier piano’s zijn, zijn openbare plekken en IK HAAT het om piano te spelen in het openbaar. In tegendeel tot de gitaar kan ik gewoon lekker in m’n kamertje spelen zonder disturbing.

Reacties

Reacties

Charlotte

Jaaa hier kan ik mij heel erg in verplaatsen, al die dingetjes! Alleen knok ik gelukkig mijn knokkels niet hihi. Veel plezier met je mams in de States!

Mamsie

Over 5 uurtjes gaat m'n vliegtuig. I'm on my way, Tess! En vanavond heerlijk knuffelen en kan ik met m'n eigen ogen zien of mijn kleine meisje groot is geworden! Wat heb ik er zin in! Ook al had jij liever dat ik nog een maandje weg bleef. Haha. Tot straks!

Patricia

nou lieve tessa er spookt zo van alles door je hoofd maar weet dat dit een ervaring is van je leven en je eigenlijk er alleen maar beter op bent geworden en dan kun je zeggen die stop ik mooi in m'n broekzak en heel veel plezier dat je je moeder straks weer ziet geniet van je laatste perioden daar groetjes Patricia

Oja en by THE way Kyara word grootte zus .-)

Astrid goede vlucht gewenst eindelijk weer naar je meissie

karin

Tessa jammer dat zo'n jaar voorbij vliegt maar je hebt zoveel meegemaakt dat pakt niemand meer van je af. HEEL WAARDEVOL. En straks weer met je moeder samen.geniet ze..enne ook voor jou Astrid geniet er maar goed van...maak er maar een super meiden reis van.

Nelia

Jaaa!! Nog maar een kleine maand en dan zie ik je weer!! Ik kan je vertellen dat Nederland ook heel leerzaam gaat zijn! Je toekomst is ook een groot gat, maar je moet het zelf invullen met leuke dingen! Studeren is in het begin ook eng, vooral in een andere stad. Gelukkig heb je dan nog vrienden binnen handbereik en dat had jij niet. Ik ben super blij dat je het zo leuk hebt gehad! Ik kan niet wachten om je weer te zien. Heel veel plezier nog met je mams en met Larissa. En nu kan ik eindelijk zeggen: tot snel! ?

Nelia

Nouu dat vraagteken op het eind was een hartje maar dat kent deze site niet

Daddy

Mixed emotions. Die had ik net ook want mamsie is net ingecheckt en we hebben afscheid genomen. Tessabound! Vorige week Larissa en nu Assie. Het wordt stil in Maarn. Ben nieuwsgierig wat jullie nog allemaal gaan beleven. Heel veel plezier nog en groetjes aan Lura en Rodney. Xx

Hetty

Een bijzonder jaar was het voor je, veel geleerd en veel nieuwe ervaringen opgedaan !!
Net nog contact gehad met je moeder, ze vertrekt nu van Schiphol !!! Straks kunnen jullie een stukje van je ervaringen samen delen !
Heel veel plezier samen en straks met Laris.
Veel liefs
Hetty

Annema

Hee poepie

Omg zo lang elkaar niet meer gezien! Maar bijna weer jeeeej! Ik kan niet wachten! Nog een maandje veel plezier ng even liefje

Loveyouuu

Wilma

Wat vliegt een jaar dan snel voorbij!
Maar je kunt niet zeggen dat jij dit jaar niet volop hebt gebruikt en veel hebt gedaan en meegemaakt.
De dubbele gevoelens kan ik mij ook goed voorstellen...
Maar je bent echt een ervaring rijker en deze kunnen ze je nooit meer afnemen en van deze ervaring zul je de rest van je leven plezier hebben.
Ik heb ook veel van je verhalen geleerd en ik heb ze met heel veel plezier gelezen.
Nu nog een geweldige afsluiting met je mamsie en zus.
Veel plezier samen gewenst!

Lieve groet van Wilma
en tot ziens in Nederland

peetoom Wim

Volgens mij ben je niet alleen een jaar ouder, maar vooral een jaar wijzer! Deze ervaringen neemt niemand je meer af en je hebt er de rest van je leven plezier van.
Veel plezier met je moeder en straks je zus.

Groeten,

Wim

Henk

Janis Ian: At seventeen
I learned the truth at seventeen
That love was meant for beauty queens
And high school girls with clear skinned smiles
Who married young and then retired.
The valentines I never knew
The Friday night charades of youth
Were spent on one more beautiful
At seventeen I learned the truth.
And those of us with ravaged faces
Lacking in the social graces
Desperately remained at home
Inventing lovers on the phone
Who called to say come dance with me
and murmured vague obscenities
It isn't all it seems
At seventeen.
The brown eyed girl in handy-downs
Whose name I never could pronounce
said, Pity please the ones who serve
They only get what they deserve.
The rich relationed hometown queen
Married into what she needs
A guarantee of company
And haven for the elderly.
Remember those who win the game
Lose the love they sought to gain
Indebentures of quality
And dubious integrity.
Their small town eyes will gape at you
in dull surprise when payment due
Exceeds accounts received
At seventeen.
To those of us who know the pain
Of valentines that never came,
And those whose names were never called
When choosing sides for basketball.
It was long ago and far away
The world was younger than today
And dreams were all they gave for free
To ugly duckling girls like me.
We all play the game and when we dare
To cheat ourselves at solitaire
Inventing lovers on the phone
Repenting other lives unknown
That call and say, come dance with me
and murmur vague obscenities
At ugly girls like me
At seventeen.

lauren knol

Oeeh I love, love, love this!! So truee! Except I don't pop my knockles haha ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active