tessawillemsen.reismee.nl

Christmas 2.0

Donderdag 17 december 2015

Ik was van plan om nu maar een huiswerk te maken. Ondertussen zit ik alweer 3,5 uur in het vliegtuig en na meerdere pogingen om te gaan slapen, dacht ik; ‘Tess, ga maar eens wat huiswerk maken’. Na wat zoeken in m’n tas kwam ik erachter dat mijn boek hoogstwaarschijnlijk in m’n koffer zit.. Wel de carry-on koffer, maar aangezien ik bij het raampje zit en over twee mensen moet klimmen om op zoek te gaan naar een leerzaam boek, besloot ik deze keuze achterwege te laten. Nu moet ik ook toegeven dat ik geen moeite heb gedaan om alles wat we van internet kunnen afhalen om te leren, te downloaden, dus ook daar houdt mijn huiswerk project op. Oftewel, niks. Maar ach, een verhaaltje schrijven is ook niet zo erg.

Ik weet dat jullie deze niet zagen aankomen. Of eigenlijk, misschien zag je hem wel aankomen. Maar hoe je het ook wend of keert, je hebt er toch voor gekozen om dit te lezen. Ik zit namelijk in het vliegtuig (shocking, I know) onderweg naar Amerika. En dat niet zomaar. Ik ga naar Texas, en ben alleen.

Momenteel zit ik in het vervoersmiddel dat mij brengt naar een plek waar ik gelukkig zal zijn. Ik zal mijn kerstvakantie namelijk doorbrengen in the Colony, de plek waar ik nog geen half jaar geleden afscheid van had moeten nemen. En aangezien de avonturen van Tessa altijd een feest zijn om mee te maken, zal ik jullie deels ook op de hoogte houden. Eigenlijk werd ik gedwongen (love you tante Mo), maar zo heeft iedereen met de feestdagen wat te doen (mijn leuke blog lezen). Helaas zal ik hier geen weken, maanden, laat staan een jaar doorbrengen, dus veel spannends zal er niet verschijnen. Wel mogen jullie uiteraard bij mijn twee leukste weken van het nieuwe schooljaar zijn.

We vallen meteen met de deur in huis, en dit wordt waarschijnlijk weer een leuk boek om te lezen, maar ik kan er ook niet zoveel aan doen dat ik een reis van 16 uur te gaan heb (en mijn huiswerk niet wil maken).

Het wordt weer een gezellige boel in het prachtige Texas. Want ik ga hier niet alleen kerst vieren, maar mijn gastzus gaat trouwen! Deze twee activteiten waren voor mij de druppel; GROETJES NEDERLAND IK GA TERUG. En hier zit ik dan. Forever loner in het vliegtuig. En wat was me dat een avontuur. Wie kan ik achterna als ik naar de gate moet? Met wie kan ik rennen omdat we bijna te laat zijn om te boarden? Met wie kan ik praten als we nog 100 uur in het vliegtuig moeten wachten voor het opstarten? Wie let er in godsnaam op mijn spullen als ik naar de wc moet? Wie is mijn kussen om tegenaan te liggen en in slaap te vinden? Nou jongens, in je eentje op reis is heel wat, en Tessa is Tessa niet als ze het meteen groots aan pakt. Allereerste keer alleen vliegen, hup naar Amerika, yolo. So here I am. Gelukkig ging alles goed (behalve dat ik bijna te laat was bij het boarden) en tot nu toe ben ik blij. Maar nu komt het…. Ik moet overstappen! En het kan maar zo zijn dat ik daar minder dan 1,5 uur voor heb.. De overstap vindt plaats in Philadelphia (voor de trouwe lezers onder ons, JA HIER GING IK OOK NAAR TAYLOR) en hier vlieg ik later door naar Dallas Fort Worth. Maar dat is het probleem niet alleen.. We stoppen onderweg ook nog, omdat het kan, ergens boven New York omdat deze vlucht zo vol zit en we wind tegen hebben, zodat het vliegtuigje even kan bijtanken. Hierdoor weet ik samen met mijn overstapgenootjes niet hoeveel speeltijd we hebben om onze volgende vlucht te halen. En dan is het feestje nog niet afgelopen want ik moet ook natuurlijk door de douane voor de immigratie check + m’n koffer van de band afhalen en hem op de transferband zetten. In zulke situaties en deze gedachten leiden me maar naar een ding..; MAM WAAR BEN JE!!!!!

Gelukkig ben ik na al die maanden in Amerika heel volwassen geworden, en zal ik dit avontuur aangaan en overwinnen. Samen met de knuffels in m’n koffer wordt het een ervaring om nooit te geven. Voor nu ga ik maar slapen en films kijken, want oh nee toch, het huiswerk maken wordt niks.

Verwacht niet veel verhalen, maar ik had nu toch niks beters te doen, en verder, WELCOME LEZERS, TESSA IS BACK!!

Reacties

Reacties

Mamsie

Gelukkig is alles goed gegaan. Ben benieuwd naar je beste Amerikaanse kerst ever! Veel plezier!

Je tante Mo

Heerlijk om dit blog weer te lezen en verwacht er nog minimaal 2????

daddy

Mooi begin. Ik ga weer lezen. Have fun and doe familie nogmaals de groeten van me.

Erik vandenberg

Wat goed van je. Veel plezier. Merry x-mas.

Larrrr

Fijn meis. Veel plezier daar!!

Nelia

OMG! Ga je weer naar Amerika? Dat had ik nog maar 100 keer gehoord, om nog maar te zwijgen over het aftellen op snapchat. Veel plezier daar.?
xx

Nelia

(Dat vraagteken moest een uitroepteken worden)

Henk

Proef ik daar een beetje heimwee naar Texas?

Willemijn

Wat ben je toch een grote meid geworden. Helemaal alleen reizen. En zo lang. Ik ben trots op je!! Wel heel gauw huiswerk gaan maken, beetje badass doen jij. Als je er eenmaal bent heb je ook geen tijd meer voor huiswerk....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active